خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر : 5909
Share
عروج عارفانه 4 زائر رضوی در شب شهادت امام رضا عليه السلام

حاجتي: پاره های تن خود را از دست داده‌ایم+عكس

بحق که در جوار آقا علی بن موسی الرضا عليه السلام عروج عارفانه ای داشتند، جوانان با تقوا، محب، ولایی، بسیجی، نیروهایی که ذخیره انقلاب بودند.ابتداً به خودم تسلیت می گویم، چون حقیقتاً پاره های تن خود را از دست داده‌ایم.برای اینکه هشیار باشیم، راهمان را درست انتخاب کنیم و درست طی کنیم، راهی نداریم مگر از مرگ عبرت بگیریم

خبر كوتاه بود " چهار جوان اهوازی كه در يك مجتمع در حال بازسازي در مشهد الرضا عليه السلام اقامت داشتند، بر اثر گاز گرفتگي جان خود را از  دست دادند" و اين خبر همراه بود با تصاويري غم انگيز از آن چهار جوان كه چهره‌اي حزب اللهي داشتند.

 

 

 

اما آن زمان كه هويت اين جوانان مشخص شد، داغي مضاعف‌ بر دل‌هاي فعالان فرهنگي انقلاب اسلامي گذاشت.

 

چهار جوان فعال بسيجي و ولايي كه هر ساله با امام خود عهد داشتند، كه در ايام سوگواري آخر ماه صفر و در سالرزو شهادت اما رئوف عليه السلام به مشهدش رفته و به آستان مقدسش عرض ارادت كنند.

 

اما تقدير آن گونه رغم خورد كه از همان مشهد الرضا عليه السلام مزد زيارت گرفته و به ديدار امام‌شان بروند.

 

 مرحوم مصطفی حیدری 26 ساله (خبرنگار)، رضا جلالی 31 ساله (رییس حراست شهرداری حمیدیه)، مجتبی خداداد نژاد 26 ساله و علی بهرکانی 26 ساله از موسسه علمی فرهنگی صدیقین و از بچه های مسجد موسی بن جعفر (عليه‌السلام) میدان 15 خرداد اهواز.

 

این جوانان از اعضای فعال بسیج دانشجویی و موسسه اسوه صدیقین بودند که به عنوان مربی در نقاط مختلف کشور در طرح شجره طیبه صالحین نیروی مقاومت بسیج تدریس می‌کردند.

 

 یکی دیگر از اعضای این گروه به نام اصغر فرجی که دچار گازگرفتگی شده نیز هم اکنون در حالت کما در یکی از بیمارستان‌های شهرستان مشهد بستری است.

 

پيكر اين عاشقان امام رضا عليه السلام امروز و پس از اقامه نماز توسط آيت الله موسوي جزايري نماینده ولی فقیه در استان خوزستان كنار شهيدان اهوازي به خاك سپرده شد و يكي از آنها نيز بنا بر وصيت خود در كنار قبر مادرش در آغوش خاك آرام گرفت.

 

 

 

 

آيت الله جزايري: اينها شهيد شده‌اند

 

در مراسم تشييع اين بسيجيان نخبه كه با استقبال زیاد مردم اهواز در بهشت آباد اهواز برگزار شد، آیت الله موسوی جزائری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، در بیانات کوتاهی خطاب به پدران داغدار این عزیزان گفت: خدا به همه بازماندگان صبر عنایت کند، مرگ حق است و این عزیزان هم در این راه شهید شده‌اند.

 

 در اين مراسم آیت الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان و امام جمعه موقت اهواز، حجت‌الاسلام ‌والمسلین میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز و مدیرحوزه‌های علمیه خوزستان، آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و   حجت الاسلام والمسلمین سید لطف‌الله سپهر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان حضور داشتند.

 

 حاجتي: عجب گلچینی کرد دست گلچین روزگار!

 

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی نيز در مراسم یادبودی که به همین منظور در مسجد حضرت رسول(ص) اهواز برگزار شده بود، در سخناني تصريح كرد: بحق که در جوار آقا علی بن موسی الرضا عليه السلام عروج عارفانه ای داشتند، جوانان با تقوا، محب، ولایی، بسیجی، نیروهایی که ذخیره انقلاب بودند.

 

امام جمعه موقت اهواز  با بيان اينكه خدمات، زحمات، تلاشها، شب نخوابی های این عزیزان را از نزدیک دیده بودیم، گفت: ابتداً به خودم تسلیت می گویم، چون حقیقتاً پاره های تن خود را از دست داده‌ایم.

 

 

 

 

 

مدیرحوزه‌های علمیه خوزستان ادامه داد: برای اینکه هشیار باشیم، راهمان را درست انتخاب کنیم و درست طی کنیم، راهی نداریم مگر از مرگ عبرت بگیریم.

 

وي با بيان اين سوال كه شاید برای جوان‌ها هضم این واقعیت سخت باشد، گاهی با خبر مرگ عزیزی مواجه می شویم که حالت شوک ایجاد می کند، پاسخ داد: اين به خاطر آن است كه ماهیت مرگ را درک نکردایم، هر کس اجلی دارد و زمانش را می دانیم اما مهم این است که بدانيم برای چه و چگونه زندگی کنیم.

 

حاجتي گفت: خداوند متعال در قرآن می فرمایدكه «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا یُفْتَنُونَ» آیا مردم گمان می کنند رها می شوند و آزمایش نمی شوند؟ «الیوم عمل بلا حساب و غداً حساب بلاعمل» فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ وَ مَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ.

 

مدیرحوزه‌های علمیه خوزستان ادامه داد: مرحوم جلالی و بحرکانی و خدادنژاد و حیدری ... عجب گلچینی کرد دست گلچین روزگار!

 

نويسنده كتاب عصر امام خميني با بيان اينكه خدا می‌داند یاد شهیدان در ذهن من زنده شد، افزود: جوان هایی که یک عمر مراقب و مواظب خود بودند و آماده جانفشانی برای انقلاب و ولایت فقیه.

 

 حاجتي ادامه داد: پسر مرحوم حاج شیخ عباس قمی نقل می‌کند که در قبرستان شیخان(در جوار حرم حضرت معصومه) بودیم که انسان های بزرگی از صحابه اهل بیت عليهم السلام در آن مدفون اند. تابوتی آوردند، رنگ از رخسار پدرم پرید. جا خورده بود این محدث کبیر. تابوت که نزدیک شد پدرم غش کرد. او را به هوش آوردیم. گفت یک عمر با این انگشتها قال الصادق و قال الباقر نوشتیم. این انگشت‌ها به این تحریر برکت گرفته‌اند. شیخ عباس گفت چشم برزخی ندارید. تابوت را که می آوردند، روح آن جسد را جلوی تابوت می کشیدند و توسط فرشتگان شلاق می زدند و نعره و فریاد می زد. پسرش جلو می رود و می پرسد چطور آدمی بود ، گفت جوان خوبی بود ولی اهل گناه بود.

 

وي با بيا اينكه امام حسن فرمودند كه مرگ سخت است، به خدا دوری دوستان سخت تر است، افزود: دوستانی که پیکر این 4 عزیز را دیدند کسانی بودند که اهل جبهه بودند و پیکر شهدا را زیاد دیده بودند. می‌گفتند عجیب است انگار بر بالین شهدا بودیم، دوستانشان می دانند چقدر تشنه زیارت امام رضا بودند، حتی برای یک شب.

 

 امام جمعه موقت اهواز  در ادامه به رواياتي از اهل بيت عليهم السلام اشاره كرد و گفت: از امام علی(عليه‌السلام) پرسیدند آمادگی برای مرگ چطور به دست می آید؟ فرمودند: انجام واجبات و ترک گناهان و مجهز شدن به مکارم اخلاق. « پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: مَن ماتَ على حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ ماتَ شَهيداً؛. هركه بر دوستى آل محمّد بميرد، شهيد مرده است». رسول خدا فرمود: "زائر علی ابن موسی الرضا ثواب 100 هزار شهید را دارد"

 

حاجتي اظهار داشت: همه چشم ها روز قیامت گریان و اشک ریزان است مگر    چشمی که بخاطر خدا از محارم الهی چشم پوشی کرده است، چشمی که از خشیت الهی گریه کرده است،   چشمی که بیدار مانده است در راه خدا.

 

وي ادامه داد: مصطفی در بسیج چه شبها با چشم بیدار مدافع انقلاب و حریم ولایت بود؛ اینها زنده اند، دعای عهد خوان بودند...

 

نويسنده كتاب عصر امام خميني در پايان گفت: ان شاء الله همراه حضرت حجت ابن الحسن می آیند. چرا؟ چون نایبش را یاری کرده اند، مطمئنیم بر می گردی ولی این فاصله بر دوستانت خیلی سخت می گذرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.