خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر : 33279
Share
تالاب‌ها به نفس نفس افتاده‌اند مردم به خس خس

چه کسی به داد مردم خوزستان می رسد؟

شرایط نیمه بحرانی رودخانه کارون و آینده مبهم این رودخانه، وضعیت اسفناک هوا در خوزستان که از یک سو دستخوش آلاینده‌های صنعتی شده و از سوی دیگر محاصره ریزگردها فرصت نفس راحت کشیدن بر خوزستان‌ها را اندک ساخته، اولویت‌هایی است که درباره آن‌ها تا کنون جواب درستی از رئیس سازمان محیط زیست گرفته نشده است.سه سال است که از پاییزهای دردسر ساز می‌گذرد و هر سال به علت دلایل نامشخص عده زیادی از مردم استان با مشکلات تنفسی روبه‌رو و راهی بیمارستان‌ها می‌شوند

شرایط نیمه بحرانی رودخانه کارون و آینده مبهم این رودخانه، وضعیت اسفناک هوا در خوزستان که از یک سو دستخوش آلاینده‌های صنعتی شده و از سوی دیگر محاصره ریزگردها فرصت نفس راحت کشیدن بر خوزستان‌ها را اندک ساخته، اولویت‌هایی است که درباره آن‌ها تا کنون جواب درستی از رئیس سازمان محیط زیست گرفته نشده است.
وضعیت قابل توجه تالاب‌های خوزستان که به منشأهای گردو خاک داخلی تبدیل شده موضوع مهمی است که بعد از 7 سفر رئیس سازمان محیط زیست تاکنون برطرف نشده است.
تالاب‌ها به نفس نفس افتاده‌اند و حتما روزی که قایق بانو ابتکار غرق شد و وی لحظات پر اضطرابی را در انبوهی از آب به سر برد، متوجه شده است که بی‌نفسی چقدر سخت است. بهره‌برداری‌ها و حفاری‌های شرکت نفت در سکوت سازمان حفاظت از محیط زیست عرصه را بر تالاب‌های خوزستان تنگ کرده و گرد پیری را بر چهره این سرمایه‌های استان خوزستان نشانده است.
سه سال است که از پاییزهای دردسر ساز می‌گذرد و هر سال به علت دلایل نامشخص عده زیادی از مردم استان با مشکلات تنفسی روبه‌رو و راهی بیمارستان‌ها می‌شوند، امسال نیز این پاییز ترسناک در راه است و هنوز راه حل و چاره‌ای برای این مشکل یافت نشده و یا شاید نمی‌خواهند یافت شود!


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.