خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر : 33271
Share

سیاحی : مشکلات زیست محیطی نارضایتی عمومی را در خوزستان افزایش می‌دهد

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: اگر مشکلات زیست محیطی استان حل نشود نارضایتی‌های عمومی افزایش پیدا خواهد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: اگر مشکلات زیست محیطی استان حل نشود نارضایتی‌های عمومی افزایش پیدا خواهد.
احمد سیاحی در نشست مشترک رییس سازمان محیط زیست با نمایندگان و مدیران استان خوزستان با تاکید بر لزوم توجه ویژه به محیط زیست خوزستان، اظهار کرد: اقدامات انجام شده در خصوص محیط زیست استان محدود است.
وی افزود: در کنار عزم استانی، عزم ملی برای برطرف کردن مشکلات زیست محیطی خوزستان نیاز است. باید قبول کنیم که با اختصاص 10 درصد اعتبارات مصوب، مشکل ریزگردها حل نمی‌شود و به جایی نمی‌رسد.
معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان این که سازمان حفاظت محیط زیست باید از رودخانه کارون حمایت کند، گفت: خبرهای خوبی از اقدامات در سرشاخه‌های کارون نمی‌رسد؛ نیاز است که در این خصوص رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور توجه ویژه‌ای به رودخانه کارون داشته باشد.
سیاحی عنوان کرد: اختصاص 100 میلیارد تومان برای کارون رقم بسیار کمی است؛ اگر مشکلات زیست محیطی استان حل نشود نارضایتی‌های عمومی افزایش پیدا خواهد کرد.
همچنین احمدرضا لاهیجان‌زاده در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده، اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام انجام شده در پنج ماه گذشته، تصویب طرح علاج‌بخشی کارون بود که شامل رفع آلودگی کارون در پنج سال می‌شود.
وی افزود: همچنین برای شورای حفاظت کیفی کارون ردیف بودجه 100 میلیارد تومان تصویب شد و البته این اعتبارات کم است و لازم است برای افزایش آن پیگیری شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این‌که با پیگیری رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیروگاه رامین از فروردین ماه سال جاری گازسوز شده است، گفت: این اقدام در کاهش آلودگی هوا بسیار مهم و تاثیرگذار بود.
لاهیجان‌زاده تصریح کرد: از آبان 94 تا فروردین 95 حدود 139 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در اهواز، باوی، کارون و حمیدیه توزیع شد.در آبادان از تیرماه 95، 350 هزار لیتر بنزین یورو 4 روزانه توزیع می‌شود؛ همچنین در خصوص مشکلات تنگی نفس شهروندان اهواز پروژه های مطالعاتی با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز در حال انجام است.
وی اظهار کرد: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده تالاب هورالعظیم مجددا آبگیری شده و آب به آن وارد شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به این که انتظاراتی جهت بهبود محیط زیست استان وجود دارد، گفت: در اجرای آماک توسط وزارت نفت تاخیر وجود دارد. وزارت نفت هر ماه عنوان می‌کند که در ماه آینده این طرح انجام خواهد شد. همچنین فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر موارد است که باید اصلاح شود.
لاهیجان‌زاده ادامه داد: عدم پیگیری مصوبات شورای عالی آب در خصوص سدگتوند توسط وزارت نیرو و عدم ارائه مطالعات زیست محیطی طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری از جمله انتظارت ما است که باید انجام شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.