خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر : 33239
Share

عالیپور : حفاری 17 هزار و 970 متر چاه نفت و گاز به روش افقی و جهت‌دار

رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از تحقق 17 هزار و 970 متر حفاری چاه‌های نفت و گاز به روش افقی و جهت دار در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از تحقق 17 هزار و 970 متر حفاری چاه‌های نفت و گاز به روش افقی و جهت دار در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.
مهران عالیپور با اعلام این خبر اظهار کرد: با استفاده از توانمندی‌ها و دانش فنی متخصصان و کارشناسان شرکت، از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه  22 حلقه چاه به این روش در میدان‌های نفتی و گازی کشور حفر شده است‌.
وی افزود: حفاری به روش افقی و جهت‌دار در شمار شیوه‌‌های روزآمد حفاری است که شرکت ملی حفاری ایران هم‌اینک در گستره عملیاتی شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب، نفت فلات قاره، نفت مناطق مرکزی و در قالب پروژه‌‌‌ها به واحدهای متقاضی ارائه می‌‌دهد.
عالیپور تصریح کرد: فعالیت‌های این واحد بر اساس نیازهای شرکت‌های متقاضی و پروژه‌های EPDS شرکت برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار می‌گیرد.
رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به آغاز فعالیت این واحد در شرکت ملی حفاری ایران در سال ١٣٧١، اظهار کرد: حفاری به روش افقی و جهت‌دار یکی از خدمات فنی پیچیده و تخصصی مهم با فناوری بالا در صنعت حفاری است.
وی گفت: در حال حاضر بالغ بر ٢٠٠ کارشناس در قالب گروه‌های تخصصی در این واحد مشغول به کار هستند و علاوه بر ارائه خدمات به شرکت‌های متقاضی به پروژه‌‌‌های کلید در دست شرکت نیز سرویس‌دهی می‌کنند.
حفاری انحرافی و جهت‌‌دار در عملیات حفر چاه‌های در حال فوران، حفر یک حلقه چاه با چند انشعاب، حفاری چاه‌های متعدد از یک دکل دریایی، حفاری در مناطق غیر قابل دسترس مانند مناطق مسکونی و همچنین روی گسل‌ها کاربرد دارد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.