خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر : 33227
Share

محمدچهارمحالی : آغاز مرمت کتیبه‌ها و تزیینات مسجد جامع شوشتر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر از شروع عملیات مرمت مسجد جامع این شهر با اعتباری بالغ بر۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر از شروع عملیات مرمت مسجد جامع این شهر با اعتباری بالغ بر۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.
علی محمدچهارمحالی اظهارکرد: ساماندهی کتیبه ها و قسمتی از تزئینات داخل حیاط مسجد در این عملیات انجام می شود.
وی افزود: عملیات مرمت مسجد جامع شوشتر دوماه به طول خواهد انجامید.
وی با اشاره به اینکه این مسجد دارای تزئینات بی نظیری است، خاطر نشان کرد: مسجدجامع شوشتر از جمله مساجدی است که دارای نقوش و کتیبه های بی نظیری است که در راستای حفظ و احیای این آثار در حال تلاش هستیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر اظهار داشت: کتیبه‌هایی مختلفی در این مسجد وجود دارد که به لحاظ تاریخی و نوع نگارش منحصر به فرد هستند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مرمت و خواندن کتیبه‌های مسجد جامع شهرستان شوشتر از چند سال پیش آغاز شده است و بر حفظ کتیبه های تاریخی این مسجد تاکید زیاد دارید.
وی عنوان کرد: از آیت الله موسوی معلم امام جماعت این مسجد و هیئت امنا به دلیل همکاری با پیمانکار و صبر در راستای انجام عملیات مرمت این مسجد تشکر می‌کنیم.
مسجد جامع شوشتر از بناهای تاریخی و اسلامی این شهر و استان خوزستان است.
ساخت این مسجد در شهر باستانی شوشتر بعد از فتح ایران توسط مسلمانان و اسلام آوردن مردم، در سال ۲۵۴ قمری در زمان متوکل سیزدهمین خلیفه عباسی که در زمان امام حسن عسکری (ع) خلافت می‌کرد آغاز شد.
این بنای تاریخی در سال ۱۳۱۵ با شماره ۲۸۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و مالکیت آن در اختیار اداره اوقاف قرار گرفت.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.