خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر : 33192
Share

موگهی : نوسازی و مرمت یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی اهواز

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به نوسازی و مرمت یادمان شهدای گمنام این دانشگاه گفت: طرح جدید يادمان تا پيش از آغاز سال تحصيلی 96-95 آماده خواهد شد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به نوسازی و مرمت یادمان شهدای گمنام این دانشگاه گفت: طرح جدید يادمان تا پيش از آغاز سال تحصيلی 96-95 آماده خواهد شد.
دکتر ساسان موگهی اظهار کرد: با توجه به این‌که یادمان دچار نقصان‌هایی در شکل ظاهر، کاشی‌ها و سنگ مزارها شده بود و در شأن شهدا نبود تصمیم به بازسازی آن گرفته شد.
موگهی افزود: دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افتخار این را دارد که اولین دانشگاه دولتی میزبان شهدای گمنام در کشور است و دانشجویان و کارکنان دانشگاه به مناسبت‌های مختلف و برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا در محل این یادمان حضور پیدا می‌کنند.
وی با بیان این‌که جلسات مختلفی میان معاونت‌های فرهنگی، پشتیبانی، روابط عمومی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد، افزود: بر این اساس تصمیم بر تعمیر اساسی یادمان گرفته شد.
موگهی تصریح کرد: در بازسازی یادمان شهدا ترمیم و تعویض سنگ‌مزار، گسترش کف یادمان به میزان یک متر از هر سمت، برداشتن شیشه‌های اطراف یادمان، تعویض کاشی‌کاری گنبد در داخل و اطراف و كاشی‌كاری در طرح جدید پیش‌بینی شده است.
وی با بیان این‌كه در طرح جدید فقط چارچوب اصلی و مزار شهدا باقی می‌ماند، گفت: پله‌های منتهی به یادمان نیز بازسازی خواهد شد؛ گنبد یادمان عایق‌کاری، سیمان‌کاری و کاشی‌کاری می‌شود كه اجرای آن برعهده كاشی‌كاران اصفهان است.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: پیش از این راهروی ورودی 2 متر و 40 سانتی‌متر بود که در حال حاضر به ۶ متر افزایش یافته و دور تا دور مزار نزدیک به ۲ متر اضافه شده است؛ پله‌ها نیز یک متر جابه‌جا شده‌اند.
موگهی با اشاره به این‌که شیشه‌های دور تا دور یادمان در بازسازی برداشته خواهد شد تا حالت یادمان آن حفظ شود، افزود: فضایی از خیابان‌ مقابل یادمان به پاركینگ تبدیل می‌شود تا اگر در زمان خاصی برنامه‌ای در این محل برگزار شود باعث اخلال در عبور و مرور سایر بخش‌های دانشگاه نشود.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز همچنین از ایجاد سیستم نورپردازی در یادمان خبر داد و گفت: در این سیستم از نور سبز و قرمز استفاده خواهد شد؛ همچنین سنگ سفید هرات جایگزین سنگ پیشین مزار شهدا خواهد شد و جداره‌های بین آن با سنگ‌های بسیار روشن پوشانده می‌شود تا ترکیب همخوانی داشته باشد.
وی با بیان این‌كه ارزش ریالی بازسازی یادمان شهدای گمنام دانشگاه یك میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد و تخصیص داده شده است، عنوان كرد: برای قسمت پشت مزار و یادمان نیز مقرر شده که اقداماتی انجام شود تا از این قسمت برای برنامه‌های آینده استفاده شود؛ يادمان شهدای گمنام دانشگاه تا پيش از آغاز سال تحصيلی 96-95 آماده خواهد بود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.