خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر : 33141
Share

شرجی 90 درصد در خوزستان/ هوا همچنان گرم‌تر می‌شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: شرجی تا اواسط هفته آینده ادامه دارد و دمای هوا تا روز جمعه افزایش چشمگیری خواهد داشت.کوروش بهادری با اشاره به تداوم پدیده شرجی در استان اظهار کرد: ‌پدیده شرجی و رطوبت هوا به ویژه در شهرهای ساحلی

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: شرجی تا اواسط هفته آینده ادامه دارد و دمای هوا تا روز جمعه افزایش چشمگیری خواهد داشت.
کوروش بهادری با اشاره به تداوم پدیده شرجی در استان اظهار کرد: ‌پدیده شرجی و رطوبت هوا به ویژه در شهرهای ساحلی تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد:‌ امروز در بیشتر شهرهای استان خوزستان شاهد پدیده شرجی هستیم؛ امروز میزان رطوبت هوا در اهواز 85 درصد و در هندیجان، آبادان، ‌ماهشهر، امیدیه و شادگان بیش از 85 درصد ‌است و در برخی ساعات حتی به 90 درصد هم رسیده است .
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: ‌امروز با افزایش میزان رطوبت، ابرهای پایین نیز تشکیل می‌شود و به همین دلیل شاهد ابری بودن آسمان هستیم.
بهادری عنوان کرد: ‌معمولا ساعات اوج میزان رطوبت و اوج شرجی در شب و در ساعات ابتدایی صبح و زمانی است که میزان تابش خورشید کم است.
وی با بیان این‌که دمای هوا تا روز جمعه افزایش چشمگیری خواهد داشت، گفت: ممکن است دمای هوا در برخی نقاط استان به بیش از 51 درجه سانتی‌گراد و حتی 52 سانتی‌گراد برسد.

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: ‌همچنین از روز شنبه و با توجه به وزش شدید باد در عراق، شاهد بروز پدیده گرد و خاک در برخی نقاط استان و کاهش نسبی میزان دید و پایین آمدن کیفیت هوا خواهیم بود.

 

بهادری گفت: در خصوص وضعیت گرما و شرجی به صورت لحظه‌ای به ستاد بحران استان خوزستان اطلاع‌رسانی می‌شود. در این شرایط به شهروندان توصیه می‌شود بجز در موارد ضروری از منازل خارج نشوند و در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند.

 

وی گفت:‌ در شبانه‌روز گذشته آبادان با 50 درجه گرم‌ترین نقطه استان خوزستان و کشور گزارش شد. ایذه نیز با 26 درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقطه استان بود. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 49 و 31 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود. 


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.