خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر : 33124
Share
شهردار اهواز خبر داد:

تبدیل اراضی پادگان لشگر 92 زرهی به فضاهای شهری و مسکونی

شهردار اهواز گفت: با انتقال پادگان لشگر 92 زرهی به خارج از شهر اهواز، اراضی این پادگان به فضاهای شهری و مسکونی تبدیل خواهد شد.سیدخلف موسوی در مراسم کلنگ‌زنی احداث مسیر 44 متری حد فاصل بلوار قدس و بلوار امام رضا(ع) که امروز (29 تیرماه)

شهردار اهواز گفت: با انتقال پادگان لشگر 92 زرهی به خارج از شهر اهواز، اراضی این پادگان به فضاهای شهری و مسکونی تبدیل خواهد شد.
سیدخلف موسوی در مراسم کلنگ‌زنی احداث مسیر 44 متری حد فاصل بلوار قدس و بلوار امام رضا(ع) که امروز (29 تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: انتقال پادگان لشگر 92 زرهی به بیرون از شهر اهواز بنا به امر مقام معظم رهبری در دستور کار بود ولی به دلیل مشکلاتی در این زمینه وجود داشت، این امر سال‌ها محقق نشد که سرانجام در سال گذشته به توافقی در خصوص انتقال این پادگان به خارج از شهر رسیدیم و تفاهمی در خصوص تبدیل اراضی ارتش به کاربری‌های شهری و مسکونی صورت گرفت.
وی افزود: اراضی پادگان لشگر 92 زرهی اهواز به فضاهای شهری و مسکونی تبدیل خواهد شد که این موضوع، فرصتی برای مدیریت شهری فراهم کرده است. با بررسی‌های بسیاری که انجام شد، 70 درصد این زمین‌ها به کاربری‌های عمومی و فضای سبز اختصاص می‌یابد.
شهردار اهواز با بیان این‌که در توافق با ارتش،‌ 870 هکتار از اراضی ارتش جهت بدیل به کاربری‌های عمومی و شهری در اختیار شهرداری اهواز قرار می‌گیرد، عنوان کرد: این منطقه به یکی از زیباترین مناطق شهر اهواز از لحاظ سرانه فضای سبز و امکانات شهری و دیگر کاربری‌های عمومی تبدیل خواهد شد. 28 هکتار از این اراضی نیز کاربری‌های درمانی و 42 هکتار کاربری آموزش عالی خواهند داشت.
موسوی اظهار کرد: تعهداتی در این خصوص وجود دارد که زیرساخت‌ها و بزرگراه‌هایی در این منطقه ایجاد کنیم و در همین جهت، مسیر ارتباطی بلوار امام رضا(ع) و بلوار قدس با عرض 44 متر و در 6 لاین ایجاد خواهد شد و سهولت ارتباط را برای مردم فراهم خواهد کرد.
وی ادامه داد: اولین انتخاب شهروندان برای محل سکونت، شبکه ارتباطات و تنوع و کیفیت آن است و انتظار داریم با این ایجاد این مسیر، روند سکونت در این منطقه افزایش یابد.
شهردار اهواز با بیان این‌که عدم تغییر کاربری‌های عمومی خط قرمز است، گفت: در این دوره همانند گذشتگان، کاربری‌های شهری به خصوص فضاهای سبز، تغییر کاربری نخواهند داشت. البته ممکن است تغییر کاربری‌هایی از قبل بوده باشد ولی در این دوره مدیریت شهری، اجازه تغییر کاربری را ندادیم زیرا معتقدیم که کاربری‌های عمومی و شهری لازمه زندگی شهروندان است.
موسوی عنوان کرد: منطقه کیانشهر دارای کاربری‌های محلی و فرامحله‌های بسیاری خواهد شد. اکنون کیانپارس به دلیل عدم پیش‌بینی درست در گذشته به یک منطقه شلوغ و پرتراکم تبدیل شده است که کاربری‌های عمومی در آن کم است و دارای مشکلات ترافیکی بسیاری است؛ این اتفاق در کیانشهر قابل تکرار نیست.
وی با بیان این‌که در گذشته کسی پروژه‌های بزرگ را در اهواز شروع نمی‌کرد، گفت: اکنون که ما پروژه‌های بزرگ را آغاز کرده‌ایم به ما انتقاد می‌کنند و به دلیل 10 روز تاخیر یا تقدم در پروژه‌ها، برخی از افراد شهرداری را مورد هجمه قرار می‌دهند.
شهردار اهواز ادامه داد: البته در پروژه‌های بزرگ مسائل خاصی وجود دارد. کشور در وضعیت اقتصادی نامناسبی قرار دارد و با این حال در زمان مدیریت استاندار سابق خوزستان، دو شهر اهواز و دزفول از امکانات و اعتبارات دولتی استفاده نکردند و این دو شهر در آن مدت نه از اعتبارات نفت و نه از دیگر اعتبارات دولتی استفاده نکردند.
موسوی با بیان این‌که استاندار فعلی تصمیم گرفته است که به عمران شهری اهواز عمل کند، عنوان کرد: امیدوارم هستیم که با کمک‌هایی که از سوی استاندار انجام می‌شود شاهد تحولی در اهواز باشیم؛ تمام کارهایی که تاکنون در اهواز انجام شده از محل درآمدهای مردم و وصول شهرداری بوده است. درآمد شهرداری در سال 92، 300 میلیارد تومان بوده که در سال 93 به 900 میلیارد تومان رسید.
جمال عالمی‌نیسی، معاون پشتیبانی استانداری خوزستان، نیز در این مراسم اظهار کرد: مردم اهواز به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور انتظاراتی دارند که ایجاد زیرگذرها و روگذرها و مسیرهای ارتباطی برای کاهش ترافیک و رفاه عمومی و رفاه شهری از جمله این انتظارات است.
وی افزود: کارهای خوبی در شهرداری اهواز انجام و گام‌های موثری نیز برداشته شده است ولی لازم است به همان میزان که به کارهای زیربنایی پرداخته می‌شود، به زیبایی شهر و توسعه فضای سبز نیز توجه شود.
معاون پشتیبانی استانداری خوزستان با بیان این‌که باید تلاش‌های بسیاری در خصوص توسعه شهر شود، اظهار کرد: امیدواریم که با اقدامات انجام شده از مشکلات شهری کاسته و اهواز به شهری مدرن تبدیل شود.
عالمی‌نیسی با اشاره به حضور استاندار در مناطق محروم گفت: جای قدردانی است که استاندار تا پاسی از شب در محلات شهر و به ویژه نقاط محروم حضور پیدا می‌کند و در گذشته نیز در یکی از مناطق محروم اهواز نیز تا نیمه‌های شب حضور داشتند.
جمشید سلحشور، عضو شورای شهر اهواز، نیز در این مراسم با بیان این‌که این پروژه موجب تسهیل در ترافیک می‌شود، عنوان کرد: این مسیر، بلوار قدس را به بلوار امام رضا(ع) مرتبط می‌سازد و به عبارتی دیگر شمال و جنوب شهر به هم متصل می‌شوند.
وی ادامه داد: این مسیر به طول 2.5 کیلومتر و در اراضی که متعلق به ارتش جمهوری اسلامی است و با مبلغ اولیه 4 میلیارد تومان و به مدت 9 ماه انجام خواهد شد و راهگشایی برای یکی از مشکلات ترافیکی مردم خواهد بود. 
عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: در این پروژه 7800 مترمکعب عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی، 1400 مترمکعب بتن‌ریزی جداول و پیاده‌روسازی و 9 هزار متر طول جداول پیش‌ساخته، 28 هزار مترمربع کفپوش‌گذاری و 17 هزار مترمکعب مصالح زیرسازی و روسازی راه انجام خواهد شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.