خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر : 33054
Share
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:

اشتغال خوزستان به کارون گره خورده است/ انتقال آب کارون عادلانه نیست

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: با وجود خشکسالی خوزستان و رو به نابودی رفتن کشاورزی این استان، طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون ناعادلانه بوده و در آینده نابودی این استان را در پی خواهد داشت.حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد با

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: با وجود خشکسالی خوزستان و رو به نابودی رفتن کشاورزی این استان، طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون ناعادلانه بوده و در آینده نابودی این استان را در پی خواهد داشت.
حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد با اشاره به صحبت‌های این روزهای برخی از مسؤولان در رابطه با رضایت از انتقال هر چه سریع‌تر آب از سرشاخه‌های کارون به سمت فلات مرکزی و کرمان اظهار کرد: اینکه در یک استان که وارث کارون است خشکسالی بیداد کند و مردم از آب بهره‌ای نبرند و همین آب در وسط کویر برای آبادانی برود، بی‌عدالتی است.
وی با بیان اینکه کشاورزی خوزستان به دلیل مشکلات بی‌آبی به سمت نابودی رفت، افزود: با وجود اینکه همه ساله در خوزستان در فصول گرم سال صاحب کشت محصولات کشاورزی بوده‌ایم، متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل کم‌آبی، این ظرفیت در استان به نابودی رفت.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شهرستان‌های شمالی و شرقی استان نیز با وجود چند سد مهم، هم‌چنان مشکل بی‌آبی به شدت مردم این مناطق را آزار می‌دهد و به گونه‌ای است که مردم گرفتار در میان دریاچه‌ها حتی از داشتن نعمت آب آشامیدنی هم محروم هستند.
ناصری‌نژاد ادامه داد: طرح انتقال از سرشاخه‌های کارون زمانی منطقی و منصفانه به نظر می‌رسد که مشکل کشاورزی و تأمین آب آشامیدنی در طول مسیر این رود حل شده باشد و در آن زمان برای کمک به استان‌های دیگر این طرح صورت گیرد.
وی در پایان گفت: با وجود اینکه مردم اکثر شهرستان‌های این استان کشاورز هستند و از همین جا درآمد و مخارج خانواده خود را تأمین می‌کنند، از بین رفتن کشاورزی به دلیل نبود آب، باعث از دست رفتن شغل شده است و نیاز است دولت در این طرح بازبینی کرده و شتاب‌زده عمل نکند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.