خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر : 32804
Share
در جلسه مجمع نمایندگان استان و استاندار خوزستان مطرح شد:

تشکیل کمیته مشترک نمایندگان و استاندار برای پیگیری مشکلات خوزستان

استاندار خوزستان با بیان این‌که برای رفع مشکلات عمرانی استان تنها اعتبارات عمرانی موثر نیست، گفت: باید مشکلات استان را در شوراهای عالی دولت دنبال کنیم و با مصوباتی به درآمدهای پایداری برای استان برسیم.

استاندار خوزستان با بیان این‌که برای رفع مشکلات عمرانی استان تنها اعتبارات عمرانی موثر نیست، گفت: باید مشکلات استان را در شوراهای عالی دولت دنبال کنیم و با مصوباتی به درآمدهای پایداری برای استان برسیم.
غلامرضا شریعتی در نخستین جلسه با مجمع نمایندگان خوزستان که شب گذشته برگزار شد، با بیان این که باید کمیته ای جهت برنامه ریزی جلسات مشترک استانداری و مجمع نمایندگان تشکیل شود تا این جلسات به طور منظم برگزار شود، اظهار کرد:باید تلاش شود که این جلسات خروجی موثری برای بهبودی اوضاع مردم داشته باشند.
شریعتی با بیان اینکه در خوزستان مشکلات بسیاری وجود دارد، گفت: زیرساخت های استان باید بازسازی و اصلاح شوند. از سوی دیگر در استان پراکندگی روستاها بسیار زیاد است و همچنین استان در تعداد شهرهای بیش از 100 هزار نفر جمعیت در رتبه دوم پس از استان تهران است. در خوزستان 8 شهر با جمعیت بالای 100 هزار نفر وجود دارد در حالی که در استان اصفهان 5 شهر و در استان آذربایجان شرقی نیز 6 شهر وجود دارد که می طلبد دولت و مجلس نگاه ویژه ای به خوزستان داشته باشند.
وی ادامه داد: تمام این موارد و همچنین عوامل جغرافیایی و آب و هوایی، هزینه های عمرانی و جاری را افزایش و راندمان را کاهش می دهد، به همین دلیل اعتبارات عمرانی استان موثر نیست و با این اعتبارات نمی توان کار موثری انجام داد و نتایج ملموسی حاصل نمی‌شود.
استاندار خوزستان افزود: از سوی دیگر در مورد جذب سرمایه گذار از خارج از استان، باید در نظر گرفت که سرمایه گذاران در یک زیرساخت خوب سرمایه گذاری می کنند تا سودی برای آن ها به دنبال داشته باشد.
وی با بیان این که باید به دنبال یک درآمد پایدار و توانمند برای استان باشیم، عنوان کرد: باید درآمدی در استان وجود داشته باشد تا به اعتبارات عمرانی استان کمک کند و در بازسازی زیرساخت های استان تاثیرگذار باشد. یکی از منابع این درآمد می تواند بهره مندی بیشتر استان از درآمد های نفتی و ارزش افزوده صنایع باشد. به دلیل انعقاد بسیاری از قرار دادها در خارج از استان، ارزش افزوده و آلایندگی صنایع استان در جای دیگری پرداخت می شود در حالی که خوزستان هزینه این صنایع را پرداخت می کند.
شریعتی ادامه داد: همچنین در خصوص ارزش افزوده صنایع استان سلیقه ای عمل می شود. به عنوان مثال در خصوص پالایشگاهی در یک شهرستان فشار وارد می شود و این اعتبارات به آن شهرستان پرداخت می شود ولی بعضی از صنایع مستثنی می شوند و در شهرستان های دیگر این ارزش افزوده پرداخت نمی شود.
وی گفت: هم رییس جمهور و هم دولت قبول دارند که در خوزستان مشکلات بسیاری وجود دارد و باید عزمی برای برطرف کردن این مشکلات ایجاد شود.
شریعتی اظهار کرد: حل مشکلات خوزستان بدون این موارد و یا پیشنهاداتی از این قبیل میسر نمی‌شود بلکه باید همه با همدلی و کار کارشناسی به دنبال احقاق حق استان باشیم.
در این جلسه که با حضور نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نمایندگان حاضر در جلسه دیدگاه های خود را در مورد مشکلات و مسائل حوزه انتخابیه و ایجاد راهکارهایی برای هم افزایی نماینده دولت و نمایندگان مردم ارائه دادند.
در نهایت مقرر شد با تشکیل دبیرخانه جلسات مشترک مجمع نمایندگان استان و استاندار خوزستان تعدادی از مباحث اصلی استان جهت طرح و پیگیری در کمیته مشترک در دستور کار قرار بگیرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.