خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر : 32798
Share

عبداللهی : توسعه بندر شادگان مستلزم ارتقا به ظرفیت ۵۰ هزار تنی است

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در حال حاضر عملکرد بندر شادگان هفت هزار تن است و اگر به ۵۰ هزار تن برسد آن وقت امکان توسعه خواهیم داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در حال حاضر عملکرد بندر شادگان هفت هزار تن است و اگر به ۵۰ هزار تن برسد آن وقت امکان توسعه خواهیم داشت.
سعدالله عبداللهی اظهار کرد: چون بندر شادگان چارت سازمانی از لحاظ بندری ندارد، اقدام به اعزام نیروهای بندر امام کرده ایم. نیروها نیز به دلیل فراهم نبودن امکانات مناسب و همچنین نداشتن حق مأموریت از این وضعیت رضایت ندارند.
وی افزود: باید مجوز استخدامی را از سازمان بنادر کشور اخذ کنیم و البته این سازمان هم باید از سازمان مدیریت مجوز بگیرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اضافه کرد: سالانه نزدیک به دو میلیارد در بنادر کوچک هزینه می کنیم ولی آنها در مقابل تنها چند صد میلیون تومان درآمد دارند.
عبدالهی در ارتباط با حل مشکل برق بندر شادگان گفت: یک سرمایه گذار برای راه اندازی نیروگاه به ما طرح پیشنهاد داد که می توان از آن استفاده کرد.
وی ادامه داد: در بندر سجافی پنج سال پیش با همکاری سپاه و شیلات هزینه ها را پرداخت و برق بندر را راه اندازی کردیم ولی در حال حاضر نمی توان وعده رقمی برای همکاری در زمینه برق دار شدن بندر شادگان را داد.
نمی توان هزینه ای برای برق دار کردن پرداخت
عبدالهی بیان کرد: وقتی بنادر توجیه اقتصادی ندارند نمی توان به سازمان مرکزی گفت که هزینه ای برای برق دار شدن چنین بنادری پرداخت کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خاطرنشان کرد: در استاندارد بنادر ظرفیت فعالیت یکی از مسائل مطرحی است که در حال حاضر عملکرد بندر شادگان هفت هزار تن است و اگر به ۵۰ هزار تن برسد آن وقت امکان توسعه خواهیم داشت.
وی در واکنش به اعتراض مسئولان شهری و نماینده مجلس برای ترخیص نکردن کالاهای موجود در بندر گفت: صدور مجوز تجاری برای ترخیص کالا از حوزه اختیارات اداره کل بنادر خارج و در حیطه اختیارات گمرک است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.