خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر : 32796
Share

ناصری نژاد: شادگان در آستانه نابودی است/روستاها حدود ۳ ماه بی آب هستند

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: شادگان با وجود تحمل خیلی از مشکلات و مرارت ها ولی متاسفانه در آستانه نابودی قرار دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: شادگان با وجود تحمل خیلی از مشکلات و مرارت ها ولی متاسفانه در آستانه نابودی قرار دارد.
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد در حاشیه سفر دکتر شریعتی استاندار خوزستان به شهرستان شادگان اظهار کرد: شادگان شهر حسینیه هاست و مردم این شهر برای برگزاری مناسبات مذهبی خیلی هزینه می کنند و در واقع برای حفظ شعائر اهل بیت(ع) از زندگی خودشان می زنند.
وی افزود: مردم شادگان در کنکور و همچنین مسابقات صوت، لحن و حفظ رتبه های اول کشوری را کسب می کنند. آنها حتی در مسابقات ورزشی نیز بدون امکانات خیلی مقام کسب کردند و خیلی هم اهل کار هستند.
شایعات عدم امنیت شادگان صحت ندارد
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان اضافه کرد: شادگان تنها شهر بدون هتل است و هیچ غریبه ای شب در خیابان های ای شهر نمی ماند چون مردم بسیار مهمان نوازی دارد. مردم این شهر در زمینه احترام به نظام و توجه به مسئولان نیز همیشه خوب عمل کرده اند و این شایعات که شادگان امینت ندارد اصلا صحت نداشته و انصافا شاخص های نیروی انتظامی هم گواه وضعیت خوبی است.
ناصری نژاد ادامه داد: میدان های نفتی منصوری و دارخوین، روزانه چهار هزار بشکه نفت خام تولید می کند و رودخانه های بزرگ کارون و جراحی در این شهرستان جاری هستند و شرکت نیشکر و تالاب شادگانی که اهمیت و تاثیراتش در حوزه های سلامت، کار، گردشگری و محیط زیست بر کسی پوشیده نیست، از جمله ظرفیت های این شهرستان هستند.
وی عنوان کرد: تالاب شادگان با مساحتی حدود ۴۵۰ هزار هکتار و همچنین وجود ۵۴ کیلومتر مرز آبی دریایی در شادگان همه باعث شده تا این شهرستان ظرفیت های بسیار بالایی را به خود ببیند.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا احداث و راه اندازی بندر شادگان نیز می تواند در حل مشکلات اجتماعی و اشتغالزایی تاثیر به سزایی داشته باشد.
ناصری نژاد افزود: شادگان با دارا بودن سه میلیون اصله نخل در این زمینه مقام اول منطقه و کشور را دارد. این شهرستان در باغبانی، دامپروری، شیلات و آبزی پروری نیز ظرفیت های بسیار بالایی دارد.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان اضافه کرد: ظرفیت های شادگان در شعر و ادبیات نیز زبانزد و در جهان معروف است و آخرین شاعر سرآمد این شهرستان ملا فاضل سخراوی و از بزرگان شعر است.
ساخت مقبره در شان جایگاه ملا فاضل سخراوی
وی خطاب به استاندار گفت: مقبره این شاعر مشهور غریب واقع شده و از شما تقاضا دارم تا به این مقبره توجه ویژه ای شود. مقبره باید در شان و جایگاه شاعر ساخته شود.
ناصری نژاد هشدار داد: شادگان با وجود تحمل خیلی از مشکلات و مرارت ها ولی متاسفانه در آستانه نابودی است. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند در چند سال آینده اثری از این شهرستان و مردم آن باقی نخواهد ماند.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شریان اصلی شادگان رودخانه جراحی بود که طی سه سال اخیر خشک شده و حتی همین الآن هم خشک است. به مردم اجازه کشت نمی دهند و کشاورزی شهرستان به خطر می افتد. سهمیه و حق آبه مردم شادگان و حتی تالاب شادگان به آنها نمی رسد ولی زمین های کشاورزی بسیاری در بالادست فعال و زهکش های آنها به رودخانه می ریزد.
وی ادامه داد: تولید خرما و میزان برداشت در هر هکتار زمین کشاورزی خیلی پایین آمده و در این مدت حداقل یک میلیون نخل از شهرستان نابوده شده است. تقاضا داریم تا از رودخانه کارون برای شادگان آبی را انتقال بدهند و یا اینکه ۳۰ کیلومتر کانال از رود بحره برای شادگان بسازند.
تبعیض جلوی چشم جوانان
ناصری نژاد با اشاره به اینکه تبعیض جلوی چشم جوان شادگان رخ می دهد، گفت: باید از شرکت های نفتی، نیشکر و فولاد استفاده و از جوانان نیز حمایت کنیم. باید از فرصت های شهرستان برای مردم بومی آن بهره مند شد.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحران جدی دیگر شادگان مسئله آب شرب است و مردم به ویژه در روستاها اعتراضات بسیاری دارند. مردم در این گرما و ماه رمضان خیلی ناراحت هستند که بین دو تا سه ماه آب نداشته باشند.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: ظرفیت آبی بسیاری در منطقه وجود دارد، بنابراین شادگان باید آب داشته باشد و غیر از این برای مردم پذیرفتنی نیست. مردم اینجا ابتدا برای آب شرب هزینه ای را در قالب قبوض خدماتی پرداخت می کنند و بعد از آن هم باید برای خرید الکتروپمپ و تصفیه اب هزینه کنند.
وی افزود: فاضلاب بحران دیگر این شهرستان بوده و وقتی به مناطق شهری می رویم آسفالت های خیابان پر از فاضلاب است. متاسفانه این بحران سلامت مردم را مورد تهدید جدی قرار داده است.
وضعیت شادگان در شان این شهر نیست
ناصری نژاد با تاکید بر وجود مشکلات بسیار در شادگان یادآور شد: شادگان از سال ۱۳۰۸ شهرداری دارد و این وضعیت بد آسفالت و یا نداشتن زیبایی در شهر اصلا خوب نیست.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جاده دارخوین به شادگان باید دو بانده و تعریض شود، عنوان کرد: بیمارستان شادگان حتی محوطه ای ندارد و حیوانات در آن تردد می کنند. همچنین این شهرستان در زمینه پزشکی و آموزشی با کمبود شدید مواجه است.
وی اضافه کرد: طرح فولاد شادگان از سال ۸۵ احداث شده ولی هنوز هم به بهره برداری نرسیده است. متاسفانه گاها مشاهده می شود که افراد غیربومی به جای بومی ها از ظرفیت های موجود استفاده می کنند.
ناصری نژاد در پایان عنوان کرد: ۶ سال منتظر راه اندازی بندر شادگان بودیم ولی هنوز هم افراد بومی از آن بی بهره هستند. شادگان در کنار ظرفیت های بسیار، محرومیت های بسیاری هم دارد و از مسئولان نیز تقاضای توجه ویژه به شهرستان محروم داشته باشند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.