خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر : 32709
Share

خوشایند :حفاری و تکمیل 50 حلقه چاه نفت و گاز در سه ماهه نخست امسال

معاون عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: 50 حلقه چاه‌ نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی نفتخیز کشور در سه ماه نخست امسال توسط این شرکت حفر و تکمیل شد.

معاون عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: 50 حلقه چاه‌ نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی نفتخیز کشور در سه ماه نخست امسال توسط این شرکت حفر و تکمیل شد.
حمیدرضا خوشایند با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد چاه 19 حلقه توسعه‌ای، یک حلقه اکتشافی و 30 حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.
وی افزود: از مجموع 50 حلقه چاه، 27 حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 17 حلقه در پروژه‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت، 3 حلقه در شرکت نفت فلات قاره و 3 حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی حفر شده است.
خوشایند، متراژ حفاری در این مدت را 84 هزار و 72 متر اعلام و اظهار کرد: از این رقم 27 هزار و 662 متر مربوط به پروژه‌های کلید در دست است که طراحی، مهندسی، اجرا، تامین دکل، کالا و مواد و خدمات جنبی مورد نیاز این پروژه‌ها به طور کامل توسط این شرکت ارائه می‌شود.
وی، جلوافتادگی در اتمام عملیات حفاری چاه‌ها را حاصل تلاش مضاعف کارکنان شرکت و همکاری نزدیک کارفرماها عنوان و خاطرنشان کرد: در این زمینه از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه حفاری 12 حلقه چاه 264 روز جلوتر از برنامه پیش‌بینی‌شده از سوی واحد متقاضی صورت گرفت.
خوشایند با اشاره به این‌که در این مدت یک دستگاه حفاری سنگین خشکی جدید به ناوگان شرکت افزوده شد، گفت: از شمار دکل‌های حفاری شرکت 32 دستگاه در حفاری چاه‌های توسعه‌ای، 5 دستگاه در حفاری چاه‌های توصیفی، دو دستگاه در حفاری چاه‌های اکتشافی و 33 دستگاه در عملیات تعمیر چاه‌ها بکارگیری شده است.
معاون عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر لزوم تعمیرات اساسی دستگاه‌های حفاری بر اساس برنامه دوره‌ای، افزود: در برنامه سال جاری اورهال چند دکل خشکی و دریایی پیش بینی و اجرایی خواهد شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.