خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر : 32702
Share

سرقت علمی و سقوط اخلاق در دانشگاه علوم پزشکی اهواز + اسناد

متاسفانه اتفاق عجیبی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افتاده که در طول تاریخ این دانشگاه با سابقه ی علمی و اخلاقی درخشانش بی نظیر است. برخی مسئولین دانشگاه برای افزایش سایتیشن خود اقدام به بستن قرار داد با یک مجله ی خارجی با آرم رژیم صهیونیستی کرده و بدون اجازه ی صاحبان پایان نامه ها، مقالاتی را تنظیم کرده

به گزارش خوانانیوز و به نقل از موج چهارم دانشگاه علوم پزشکی اهواز به سبب سابقه ی دیرینی که در تربیت حکیم دارد، در اذهان عمومی همواره به عنوان اسوه ی اخلاق و ادب معرفی شده است. صفات برجسته ای که ماحصل سالها ممارست و تلاش اساتید و پزشکان پاکدستی است که در تربیت نسلی سالم و پاک دست عرق ریخته و برای دانشگاه آبرو جمع کردند و نگذاشتند افکار آلوده و غلط به حرمت دانشگاه تجاوز کند.

متاسفانه امسال را باید سال ناموفقی برای دانشگاه علوم پزشکی اهواز قلمداد کرد، چرا که ضعف مدیریتی گریبان گیر این دانشگاه پژوهش محور و نخبه پرور شده است.

 بی شک روی صحبت با همه ی مدیران نیست، چرا ؛ هستند کسانی که بدون هیچ چشم داشت و ادعایی  برای پاسداشت اخلاق در دانشگاه مبارزه می کنند، اما روی صحبت با فرآیندی است که در ورای صورت پاک و منزه برخی مدیران دانشگاه جا خوش کرده و امروز دانشگاه را خبر ساز نموده است.

 متاسفانه اتفاق عجیبی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افتاده که در طول تاریخ این دانشگاه با سابقه ی علمی و اخلاقی درخشانش بی نظیر است.

 برخی مسئولین دانشگاه برای افزایش سایتیشن خود اقدام به بستن قرار داد با یک مجله ی خارجی با آرم رژیم صهیونیستی کرده و بدون اجازه ی صاحبان پایان نامه ها، مقالاتی را تنظیم کرده و به این مجله فرستاده اند و ظرف چند روز به چاپ رساندند.

 photo_2016-06-19_08-04-09

 این سرقت علمی به این جا ختم نشده و جاعلان برخی مقالات را که قبلاً صاحبان آن مقالات به چاپ رسانده اند را دوباره چاپ کرده اند.

 جالب این است که در رفرنس های این مقالات، نام دکتر ایدنی رئیس دانشگاه و نام دکتر ساکی معاون تحقیقات و نام دکتر حسینی معاون پشتیبانی و نام فردی بنام دکتر یدالله پور و چند نفر دیگر از بستگان همین مسئولین، بدون ارتباط با موضوع در رفرنس ها ی اغلب این مقالات درج شده است.

 بر طبق اسناد سایت گوگل اسکولار، حتی محققین برتر دنیا هم تاکنون در سال ۲۰۱۶ سایتیشن آنها از سال قبل بیشتر نشده، فقط در گوگل اسکولار افراد زیر هستند که جهش غیر قابل باور دارند که از سوی سایت گوگل اسکولار هم به عنوان پدیده ی نادر تلقی شده است: ( یدالله پور، ایدنی، شریفی پور، حسینی، ساکی، نیک اخلاق).

 photo_2016-06-19_08-04-00

 متاسفانه این عمل که به نوعی یک بی اخلاقی علمی می باشد، دامن پاک دانشگاه و اعضای با سابقه ی دانشگاه علوم پزشکی را گرفته است و قطع به یقین به این زودی ها از اذهان جامعه ی دانشگاهی پاک نخواهد شد، عملی که بی اعتمادی مجامع علمی به دانشگاه را به دنبال خواهد داشت.

 

photo_2016-06-19_08-03-24

 به نظر حداقل اقدام، ورود وزیر محترم بهداشت به این موضوع می تواند باشد تا بلکه بتوان تصور تخلف های آینده را کم رنگ کند.

 به نظر باید با مجامع علمی مربوطه جهت تصحیح سایتیشن این افراد و اچ ایندکس دانشگاه مکاتبات لازم صورت گیرد.

 photo_2016-06-19_08-03-46


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.