خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر : 32689
Share

شاهوارپور:تقویت روحیه انقلابی و جهادی تنها نسخه نجات کشور است

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان این‌که تنها نسخه‌ای که می‌تواند مملکت ما را از مشکلات نجات دهد تقویت روحیه جهادی و انقلابی است، گفت: اگر امروز این روحیه در اساتید، مسئولان، دانشجویان و آحاد جامعه نباشد یا کمرنگ شود مطمئناَ دچار مشکل شده و با اولین مانع متوقف می‌شویم.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان این‌که تنها نسخه‌ای که می‌تواند مملکت ما را از مشکلات نجات دهد تقویت روحیه جهادی و انقلابی است، گفت: اگر امروز این روحیه در اساتید، مسئولان، دانشجویان و آحاد جامعه نباشد یا کمرنگ شود مطمئناَ دچار مشکل شده و با اولین مانع متوقف می‌شویم.
سردار حسن شاهوارپور در مراسم گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید که 31 خردادماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) و روز بسیج اساتید، اظهار کرد: شهید دکتر مصطفی چمران در دوره‌ای از عمر پر برکت خود و برهه‌ای سخت از انقلاب اسلامی توانست تحول ایجاد کند.
وی با بیان این‌که یکی از موضوعات مهم که باید به آن بپردازیم شخصیت این شهید است، گفت: شهید چمران در سه مقطع در تاریخ انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کردند؛ یک مقطع قبل از پیروزی انقلاب در دوره‌ای بود که امام(ره) نیاز به یار و همراه داشتند و کسانی را می‌خواستند که در کنار ایشان بتوانند شرایط مخوف نظام ستمشاهی را مدیریت و مردم را برای یک کار بزرگ آماده کنند. شهید چمران با همه سختی‌ها از کشور مهاجرت کرده و حرکت خود را به‌عنوان یک دانشجوی نخبه در آمریکا آغاز می‌کند و در رشته‌ای بسیار مهم و حساس با معدل بالا مدرک دکتری اخذ می‌کند.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: شهید چمران سپس وارد لبنان می‌شود، در آن دوره کشورهای عربی تحت تاخت‌وتاز اسرائیل بودند و تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اسرائیل حداقل چهار جنگ در برابر کشورهای عربی داشت که در تمام جنگ‌ها پیروز شده و سرزمین‌هایی را فتح کرده بود. اسرائیل حتی در آن زمان حاضر به مذاکره با کشورهای عربی نیز نمی‌شد و حضور دکتر چمران در لبنان نقطه آغازی است که در دوره‌های بعد ثمر می‌دهد. به عبارت دیگر فرزندانی تربیت می‌شوند که می‌توانند امام(ره) را در داخل یا خارج یاری کنند؛ شهید چمران در لبنان فرزندانی از مناطق محروم را تربیت می‌کند و جبهه مقاومت را تشکیل می‌دهد.
شاهوارپور گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فضایی که گروهک‌ها برای نظام در مرکز و شهرستان‌ها ایجاد کرده بودند، و وضعیت شکننده‌ای وجود داشت. سی‌ام خردادماه سال 60 منافقین در تهران فراخوان دادند و حدود 100 هزار نفر به استخدام آن‌ها درآمدند و این گروهک جنگ مسلحانه علیه نظام را رسماً اعلام کرد؛ در این مقطع دکتر چمران شخصیتی است که به پاوه می‌رود و با ضد انقلاب می‌جنگد.
وی ادامه داد: در نهایت امام(ره) آن پیام تاریخی را به ارتش و سپاه ارسال می‌کند و نیروهای نظامی کشور طی تهاجم سنگینی ماجرای گروهک‌ها را تمام می‌کنند و هم به ضد انقلاب در تهران و شهرستان‌ها شکست قاطعی وارد می‌کنند.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به این‌که در آن زمان دکتر چمران سمت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را بر عهده داشت، تصریح کرد: شهید چمران در زمان شروع جنگ باید تمام هم و غم خود را در حوزه ستادی دنبال می‌کرد و در تهران رایزنی‌های لازم را انجام می‌داد اما می‌بینیم که او در زمان جنگ در خط مقدم جبهه یک حرکت جدید را آغاز و متجاوزین مرزی را دنبال می‌کند.
شاهوارپور گفت: در زمان جنگ 2 رویکرد مبتنی بر توانایی‌های داخلی و روحیه انقلابی و جهادی و دیگری رویکردی بر اساس آموزه‌های آکادمی‌های آمریکا و کشورهای غربی وجود داشت که در این رویکرد اخیر باید توان نیروهای مسلح سه برابر نیروهای متحاوز باشد تا پیروزی حاصل شود.
وی ادامه داد: این رویکرد در اوایل جنگ تا 17 دی سال 59 توسط بنی‌صدر اجرا می‌شد و بر اساس آن چهار عملیات انجام شد که هر چهار عملیات به شکست انجامید و آخرین عملیات نیز به شهادت شهید علم‌الهدی و جمعی از جوانان نخبه ما منجر شد. پس از این عملیات بود که بنی‌صدر نزد امام(ره) رفت و به ایشان گفت که با این شرایط امکان شکست نیروهای عراقی را نداریم و باید جنگ را در جوزه سیاسی حل‌وفصل کنیم.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان افزود: در لایه دیگری از جنگ نگرش انقلابی و جهادی بخشی از دانشجویان و پاسداران که وارد جنگ شده بودند، جایی برای بروز در عرصه جنگ نداشت. این مقطع فرصتی شد تا تفکر چمران‌ها فضا و میدان را از حضور بنی‌صدر و جریان لیبرالی در مدیریت کشور خالی کند و گروه‌های مردمی و فرماندهانی را تربیت کند که نتیجه آن در مهرماه سال 60 شکست حصر آبادان باشد.
شاهوارپور تصریح کرد: شهید دکتر چمران با تفکر و حضور میدانی نیروهایی تربیت کرد، تا آخرین نفس جنگید و در مجروحیت به شهادت رسید؛ یاد این عزیز و همه شهدا را گرامی می‌داریم که با شهادت خود باعث شدند ما در آسایش و رفاه به کشور خود خدمت کنیم.
وی با تأکید بر این‌که تنها نسخه‌ای که می‌تواند کشور ما را از مشکلات فعلی نجات دهد، تقویت روحیه جهادی و انقلابی است، گفت: اگر امروز این روحیه در اساتید، مسئولان، دانشجویان و آحاد جامعه نباشد یا کمرنگ شود مطمئناَ دچار مشکل شده و با اولین مانع متوقف می‌شویم و نمی‌توانیم پیشرفت کنیم اما اگر این روحیه را داشته باشیم حتماً بسیاری از مشکلات امروز ما حل می‌شوند.
در پایان این مراسم از دکتر رضا کیانی‌نژاد رئیس سابق بسیج اساتید استان تجلیل و دکتر علیرضا رازقی‌زاده نیز به‌عنوان سرپرست بسیج اساتید خوزستان معرفی شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.