خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر : 32683
Share

لک:لزوم مشارکت خیرین در آموزش عالی با توجه به تغییر هرم سنی جمعیت

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با تأکید بر تأثیر نقش خیرین آموزش عالی در توسعه جامعه و رفع نیازمندی‌های استراتژیک کشور، گفت: هرم سنی جمعیت که در گذشته از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد هم‌اکنون به آموزش عالی روی آورده است، به همین دلیل مشارکت خیرین در بخش آموزش عالی و کمک به دانشگاه‌ها مورد نیاز است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با تأکید بر تأثیر نقش خیرین آموزش عالی در توسعه جامعه و رفع نیازمندی‌های استراتژیک کشور، گفت: هرم سنی جمعیت که در گذشته از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد هم‌اکنون به آموزش عالی روی آورده است، به همین دلیل مشارکت خیرین در بخش آموزش عالی و کمک به دانشگاه‌ها مورد نیاز است.
دکتر شهرام لک با اشاره به اهمیت نقش خیرین آموزش عالی اظهار کرد: فعالیت در راستای تعالی انسان‌ها به‌خصوص در جهت ارتقاء بخش آسیب‌پذیر جامعه یکی از مظاهر معنوی حرکت‌های خیر‌خواهانه در کشور است؛ اصولاً نگاه خیرین به مقوله‌هایی است که متضمن رضایت الهی است و اقدامات خیرین مبنای قرآنی و دینی دارد.
وی افزود: همان‌گونه که در متون دینی ما آمده است که "مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم"، هیچ مسلمانی نباید نسبت به مشکلات پیرامونی خود بی‌تفاوت باشد و این بیانگر جایگاه خیرین در باورهای دینی و فرهنگی ما است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: دین مقدس اسلام به‌عنوان مکتبی اجتماعی و انسان‌ساز اصل مشارکت و مسئولیت همگانی را در پیشبرد اهداف اجتماعی به‌عنوان مبنای حرکت جامعه به‌سوی تعالی شناخته و باورهای دینی خیرین همواره پشتیبان ستمدیدگان و محرومان بوده است.
لک مشارکت مردم و خیرین را یکی از راهکارهای مقابله با فقر و بی‌عدالتی دانست و گفت: مشارکت یکی از عناصر اساسی تحقق توسعه پایدار و عدالت به‌ویژه برای کاهش فقر است؛ در کشور ما آموزش‌وپرورش و مدرسه‌سازی، همواره یکی از مهم‌ترین بخش‌های مورد توجه خیرین بوده است به‌گونه‌ای که آمار خیرین مدرسه‌ساز کشور به بیش از 600 هزار نفر رسیده است.
وی ادامه داد: ضمن تقدیر از تمامی خیرین مدرسه‌ساز نکته حائز اهمیت این است که نیاز جامعه نسبت به گذشته تغییر چشم‌گیری داشته است؛ هرم سنی کشور در گذر زمان تغییر یافته و جمعیت کشور که در گذشته از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد هم‌اکنون به آموزش عالی روی آورده و نیاز در بخش آموزش عالی انباشته شده است به همین دلیل مشارکت خیرین در بخش آموزش عالی و کمک به دانشگاه‌ها نیاز است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه خوزستان با اشاره به تشکیل بنیاد خیرین حامی دانشگاه آزاد اسلامی استان، عنوان کرد: آموزش عالی از نظر کمی در گذشته رشد زیادی داشته و حضور خیرین در دانشگاه آزاد اسلامی به معنای توسعه کمی نیست بلکه آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد رشد کیفی دانشگاه است.
لک افزود: خوابگاه‌ها، تجهیز آزمایشگاه‌ها، نوسازی و بازسازی ساختمان‌های دانشگاه، تحت پوشش قراردادن نخبگان کم‌بضاعت، حمایت از ایده‌های دانش‌بنیانی که صاحب آن‌ها بی‌بضاعت هستند، باید مورد توجه خیرین آموزش عالی قرار گیرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با تأکید بر لزوم توسعه فرهنگ خیرین آموزش عالی و تأثیر آن در توسعه استان، گفت: در واقع زمینه‌ی فعالیت خیرین در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار متنوع است و همه‌ی آن‌ها منتهی به بروز استعداد افراد نیازمند و در نتیجه توسعه کشور و رفع نیازمندی‌های استراتژیک کشور خواهد شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.