خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر : 32680
Share

رازقی‌زاده: استاد بسیجی باید حضور دائم، به‌هنگام و مخلصانه داشته باشد

سرپرست بسیج اساتید خوزستان با اشاره به انتظارات رهبر انقلاب از اساتید بسیجی در 2 عرصه داخلی و خارجی، گفت: در عرصه داخلی استاد بسیجی باید حضور دائم، به‌هنگام و مخلصانه داشته باشد.

سرپرست بسیج اساتید خوزستان با اشاره به انتظارات رهبر انقلاب از اساتید بسیجی در 2 عرصه داخلی و خارجی، گفت: در عرصه داخلی استاد بسیجی باید حضور دائم، به‌هنگام و مخلصانه داشته باشد.
دکتر علیرضا رازقی‌زاده در مراسم گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید که 31 خردادماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، شهید دکتر مصطفی چمران را یک عارف واقعی دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در 2 عرصه داخلی و خارجی انتظاراتی از بسیج اساتید دارند، یک بخش از این انتظارات مطالبات بین‌المللی است که مباحثی در رابطه با انسان، حکومت، علم، اخلاق، استفاده از علم برای آسایش و نه تهدید بشر را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: در عرصه داخلی نیز استاد بسیجی باید حضور دائم، به‌هنگام و مخلصانه داشته، مربی خوب و اثرگذاری باشد و به‌طور مثال بتواند با خواندن یک آیه قرآن به‌گونه‌ای در دل یک جوان تأثیر بگذارد که او را به یک فرد مؤمن تبدیل کند که این امر به فضای ذهنی و ملکوتی استاد بر می‌گردد.
رازقی‌زاده تصریح کرد: همچنین رفع عقب‌ماندگی‌ها در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری‌های نوین و داشتن ایرانی مستقل، مقتدر، متدین، ثروتمند و برخوردار از عدالت اجتماعی، اقتصادی، قضایی و حکومت مردمی و حکومتی پاک و جهادگر از موارد اثرگذاری اساتید بسیجی در عرصه داخلی است که این مهم به دست انسان‌های مجاهد فی‌سبیل‌الله که چشم به ثروت نظام ندارند، انجام می‌شود؛ تحقق این امر نیز الزاماتی همچون پیشرفت علمی در دانشگاه، انضباط اخلاقی، بصیرت سیاسی و احساس هویت می‌طلبد.
وی گفت: مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف شهید دکتر چمران را به‌عنوان بهترین الگو برای نشان دادن این‌که چه کسی بهتر می‌تواند عمل کند، معرفی می‌کنند و حتی در یک از بیانات خود می‌فرمایند ”انتظار است که فرآورده‌های دانشگاه جمهوری اسلامی نه به نحو استثنا بلکه به نحو قاعده، شهید چمران‌ها باشند.” این امید بی‌جایی نیست و اگر چنین شود آن‌گاه خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد.
رازقی‌زاده تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب درباره این شهید بزرگوار می‌فرمایند که ”در زمینه‌های مختلف یک لحظه من دکتر چمران را متخطی از خط ولایت فقیه نیافتم. ایشان فرمان امام را، امر امام را، عشق به امام را از همه صبغه‌ها و رنگ‌هایی که در عالم سیاست و خطوط سیاسی وجود دارد، مرجح می‌دانست و این خصوصیت دکتر چمران بود.”
وی ادامه داد: سردار شاه‌حسینی از هم‌رزمان شهید چمران نیز خاطرات بسیاری از او نقل کرده است، یکی از مهم‌ترین نکات در این خاطرات آن است که شهید چمران به سیره پیامبران و ائمه(ع) تأسی و به سخنان ائمه(ع) استناد و به‌طور کامل از آنان تبعیت می‌کرد. کسی که با زندگی ائمه(ع) آشنا باشد قطعاَ فضای ذهنی‌ او جلوه ملکوتی پیدا می‌کند که یک بال برای پرواز فرد است.
سرپرست بسیج اساتید خوزستان افزود: این همان چیزی است که در رزمندگان دفاع مقدس دیدیم، بال دوم پرواز مؤمن قرآن است؛ شهید دکتر چمران از سنین جوانی تا پایان عمر در جلسات تفسیر قرآن شرکت می‌کرد و همین توجه به قرآن باعث الهی‌شدن و ماندگاری او شد.
رازقی‌زاده ادامه داد: کسی که می‌خواهد بنویسد، تفسیر کند، بیانیه صادر کند و اظهارنظر کند اگر با مفاهیم قرآن آشنا نباشد یا به بزرگان تأسی نکند احتمال اشتباه‌کردن و خطا رفتن او زیاد خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در بعضی روزها بیش از 12 مرتبه قرآن قرائت می‌کردند؛ همچنین آیت‌الله جوادی آملی در جمله‌ای درباره امام(ره) می‌فرمایند ”علت این‌که امام(ره) به این مقام رسید این بود که قرآن را خوب خواند، خوب فهمید و خوب به آن عمل کرد.”
سرپرست بسیج اساتید خوزستان همچنین با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) به بیان نکاتی پیرامون زندگی ایشان پرداخت و تصریح کرد: درباره امام حسن مجتبی(ع) به‌ندرت می‌توان مطلبی را پیدا کرد که موجب شادی ما شود. ایشان هم از طرف یاران و هم از جانب دشمنان تحت فشار بودند و این برای ما درسی است که بدانیم چه سخنی را کجا بیان کنیم.
رازقی‌زاده ادامه داد: روزی که امام حسن مجتبی(ع) صلح‌نامه را با معاویه امضا کردند، در همان لحظه یکی از یاران ایشان با صدای بلند گفت آقا ای کاش تو مرده بودی، من مرده بودم و این لحظه را نمی‌دیدم. زمانی نیز در جایی دیگر یکی از یاران پیامبر(ص) با عصبانیت وارد خیمه امام(ع) شد و وقتی ایشان را در حال نماز خواندن دید سجاده را از زیر پای ایشان کشید. این مطالب به ما درس می‌دهند که وضعیت و فضای آلوده می‌تواند انسان را تا این حد گستاخ کند که نسبت به امام زمان خود این‌چنین بی‌احترامی کند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.