خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر : 32679
Share

افشارنيا :مسئولان توجه بيشتری به اراضي ملي و منابع طبيعي داشته باشند

ریيس‌كل دادگستري خوزستان خواستار توجه بيشتر مسئولان به اراضي ملي و منابع طبيعي شد.

ریيس‌كل دادگستري خوزستان خواستار توجه بيشتر مسئولان به اراضي ملي و منابع طبيعي شد.
فرهاد افشارنيا در جلسه شورای حفاظت از حقوق بيت‌المال و اراضی ملی و منابع طبیعی خوزستان كه با حضور ساير اعضاي اين شورا تشكيل شد، اظهار کرد: منابع طبيعي هر كشور حقي است كه به همه مردم آن كشور تعلق دارد و با صيانت از آن، بايد اين منابع را به بهترين شكل به نسل‌هاي بعد انتقال داد.
وي افزود: از اين رو مردم و مسئولان در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست وظیفه سنگيني به دوش دارند كه بايد به آن توجه كنند.
ریيس شوراي حفاظت از حقوق بيت‌المال و اراضی ملی و منابع طبیعی خوزستان گفت: همه مسئولان و مدیران دستگاه‌ها که در مسیر توسعه گام بر می‌دارند باید به زیرساخت‌های توسعه که همان حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست است، توجه کافی و لازم را داشته باشند.
همچنین احمدرضا رشيدي، جانشين دبير شوراي حفاظت از حقوق بيت‌المال و اراضی ملی و منابع طبیعی خوزستان در این جلسه بر لزوم رعايت استاندردهاي محيط زيست توسط مديران و مسئولان ادارات دولتي تاكيد كرد.
وی گفت: توسعه پايدار تنها در صورتي محقق مي‌شود كه با حفظ محيط زيست و منابع طبيعي صورت گيرد.
رشیدی يادآور شد: هر پرونده چنانچه در ابتدا پيگيري شود، مي‌تواند به نتايج بهتري منجر شود و نبايد در گزارش يك تخلف و پيگيري آن از سوي مسئولان تعلل صورت گيرد.
وی ادامه داد: نظارت بر اجراي مصوبات اين شورا تا رسيدن به نتيجه نهايي ادامه دارد.
عباس حسینی‌پویا، دادستان عمومی و انقلاب اهواز نیز در این جلسه اظهار کرد: با افرادي كه اموال بيت‌المال را هدر مي‌دهند، قاطعانه برخورد مي‌شود.
وی گفت: برخي افراد سال‌ها است كه اموال بيت‌المال را در قالب پيمانكاري يا اجاره در دست دارند ولی به تعهدات خود عمل نكرده‌اند.
حسینی‌پویا تصريح كرد: با اين افراد بايد برخورد قانوني صورت گيرد.
وی همچنين خواستار توجه بيشتر مديران به زمين‌هاي متلق به دولت شد و گفت: پيش از انعقاد يك توافق‌نامه بايد نكات قانوني و مقررات لازم رعايت شود.
در ادامه این جلسه به چهار پرونده در خصوص تصرف زمين‌هاي دولتي رسيدگي شد و نتيجه اقدامات مصوبات چهار پرونده ديگر مورد بررسي قرار گرفت.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.