خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر : 32671
Share

کوراوند :سیاست دانشگاه حمایت از نشریات دانشجویی است

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان این‌که نشریات دانشجویی دانشگاه روند رو به رشدی را دنبال می‌کنند، گفت: رویکرد ما حمایت از نشریات در تیراژ و صدور مجوز است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان این‌که نشریات دانشجویی دانشگاه روند رو به رشدی را دنبال می‌کنند، گفت: رویکرد ما حمایت از نشریات در تیراژ و صدور مجوز است.
مهدی کوراوند در خصوص فرایند اعطای مجوز به نشریات دانشجویی اظهار کرد: درخواست صدور مجوز نشریه پس از ارائه به مدیریت فرهنگی در هیأت نظارت بر نشریات دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از اخذ استعلامات مورد نیاز، مجوز صادر و نشریه آغاز به فعالیت می‌کند.
وی افزود: معمولاَ فرآیند صدور مجوز نشریات طولانی نیست و برررسی‌ها به‌سرعت انجام می‌شود. هیأت نظارت بر نشریات دانشگاه متشکل از معاون فرهنگی، مدیر فرهنگی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، 2 عضو دانشجو و 2 عضو هیأت‌علمی است.
مدیر فرهنگی دانشگاه علوم‌ و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به وضعیت نشریات دانشجویی این دانشگاه، تصریح کرد: در حال حاضر 20 نشریه فعال در دانشگاه وجود دارد که اغلب آن‌ها نشریات کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی هستند.
کوراوند با بیان این‌که حمایت از نشریات دانشحویی از سیاست‌های دانشگاه است، عنوان کرد: رویکرد ما در حوزه فرهنگی این است که دانشجویان فعال را شناسایی و سپس دعوت به فعالیت و تشویق کنیم؛ در این خصوص نیز از هیچ کمکی دریغ نمی‌شود و تلاش ما این است که فعالیت‌های دانشجویان در قالب گروه، انجمن یا کانون مورد حمایت قرار گیرند.
وی با اشاره به این‌که امسال هیچ نشریه‌ای در دانشگاه لغو مجوز نشده است، گفت: در بخش نشریات دانشگاه تاکنون موفقیت‌هایی را کسب کرده است و در آینده حمایت‌ها جهت دستیابی به موفقیت‌های بیشتر ادامه خواهد داشت؛ سال گذشته در جشنواره ملی رویش نشریه موج دانشگاه توانست در بخش مهندسی مقام نخست را کسب کند و 2 نشریه دیگر از دانشگاه نیز مقام سوم را کسب کردند. همچنین نشریه موج انتظار مقام سوم بخش فرهنگی‌هنری را به خود اختصاص داد.
مدیر فرهنگی دانشگاه علوم ‌و فنون دریایی خرمشهر با بیان این‌که تشکل‌های دانشجویی نشریات متعلق به خود را دارند، عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا نشریات دانشجویی توانمند شوند و از لحاظ کیفی نیز ارتقا پیدا کنند؛ سال گذشته کارگاه‌های آموزشی ویژه نشریات دانشجویی با حضور اساتید مطرح وزارت علوم در دانشگاه برگزار شد. در سطح شهرستان نیز دوره‌های آموزشی ویژه دانشجویان برگزارشده است. در سال جاری این رویکرد را دنبال خواهیم کرد تا نشریات دانشجویی بهتر ارائه شوند.
کوراوند گفت: در نشریات دانشجویی دانشگاه روند رو به رشدی را دنبال می‌کنیم و اخذ مجوز نشریات دانشجویی تسهیل می‌شود، به عبارت دیگر در موضوع نشریات دانشجویی هم در تیراژ و هم در صدور مجوز حمایت خواهیم کرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.