خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
کد خبر : 32652
Share

محمدپور : کارگران متروی اهواز اخراج نشدند

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: 300 کارگر متروی اهواز اخراج نشده اند و پیمانکار موظف است بعد از فعال شدن دوباره پروژه آنها را به کار بازگرداند.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: 300 کارگر متروی اهواز اخراج نشده اند و پیمانکار موظف است بعد از فعال شدن دوباره پروژه آنها را به کار بازگرداند.
سیدنور محمدپور در نشست هم اندیشی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با رسانه ها که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: پیمانکار متروی اهواز (شرکت کیسون) مدعی شده بود که به دلیل کمبود اعتبار نمی تواند به کار ادامه دهد و بخشی از طرح را تعطیل کرده است.
وی افزود: کارگران بیکار شده در این طرح درخواست بیمه بیکاری کردند که بعد از تشکیل جلسات، مقرر شد تا زمانی که آن بخش های مترو تعطیل است، کارگران از بیمه بیکاری استفاده کنند.
محمدپور با تاکید بر اینکه حکم اخراج کارگران متروی اهواز تنفیذ نشده است، اضافه کرد: مقرر شد بعد از فعال شدن مجدد طرح مترو این کارگران بازگشت به کار شوند.
وی همچنین موضوع بیشتر پرونده های اختلافات کارگری را برای دریافت حقوق و مزایا عنوان کرد و گفت: در صورت اثبات حقانیت کارگر، ما می توانیم از اموال و دارایی های شرکت ها حقوق کارگران را برداشت کنیم اما کارگران خوزستانی آنقدر فهیم هستند که در بیشتر مواقع به این امر رضایت نمی دهد به طور مثال کارگران لوله سازی خوزستان حاضر به حراج ماشین آلات کارخانه در قبال دریافت مطالبات خود نشدند.
بر اساس این گزارش، خانه کارگر خوزستان آذر 94 از اخراج غیرقانونی بیش از 300 کارگر متروی اهواز که تحت پوشش پیمانکار این طرح (شرکت چینی کیسون) کار می کردند، خبر داده بود.
شرکت کیسون به دلیل مشکلات مالی حاضر به پرداخت مطالبات این کارگران نبود که منجر به برگزاری چندین تجمع شده بود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.