خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر : 32544
Share
آشفته بازار کمبود پزشک در لالی

وقتی بیمارستان امید لالی،بیماران را ناامید می کند!

تا کی باید چوب ندانم کاری های پزشکان شهرستان در این بیمارستان نا امید را فرزندان ما بخورد. ازنماینده محترم شهرمان. فرماندارمحترم.ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی عاجزانه استدعا داریم که حالاکه امکانات تجهیزات پزشکی برای مناطق محروم مثل

به گزارش خوانانیوز به نقل از لالی نیوز، امروز در شبکه های اجتماعی خبری به سرعت دست به دست میشد که بار دیگر ضعف و کمبودها در بیمارستان اصلی شهرستان لالی را بیان می کرد و آن معضل نبود پزشکان متخصص برای درمان بیماران بود.
بیمارستان امید که همواره کمبود نیروی متخصص در آن از گلایه ها و نارضایتی های مردم در شهرستان لالی بوده این بار به صورتی دیگر شکایت شهروندان را به همراه داشته است.
مطلبی به شرح زیر امروز در شبکه های اجتماعی دست به دست می گشت که البته با وجود تصاویر و مستندات پزشکی صحت کامل آن مشهود بود . متن خبرمورد نظر که توسط مخاطبان برای ما ارسال شده  به شرح زیر است:

دسته گلی دیگر در بیمارستان ناامیدلالی:
در تاریخ22/3/95در خیابان آزادگان کارگر شهرداری بنام ب.ر درحین انجام خدمات شهری با یک دستگاه وانت پیکان باری برخورد نموده که متاسفانه راننده متخلف مصدوم را درخیابان رها نموده و فرار کرده و مصدوم بوسیله همکاران شهرداری واهالی خیابان به بیمارستان امید مراجعه نموده و که متاسفانه پزشک معالج بنام دکتر (ط) به علت بدتشخیص دادن بیمار و اینکه بیمار مشکلی ندارد و بیمار را از طریق عکس برداری ومعاینه از طریق فضای مجازی توسط همکار دیگری درشهرستان دیگر معاینه و ویزیت نمودن که دستور به ترخیص بیمار داده بود درصورتیکه بیمار از درد حال و روز خوشی نداشته و از پزشک درخواست معاینه شکم و دنده را کرده بود که پزشک اظهار داشته من پزشکم ومن تشخیص میدهم .
بعداز ترخیص بیمار به منزل متاسفانه بیمار دچار خونریزی داخلی شده و بلافاصله با ماشین شخصی به بیمارستان گلستان اهواز اعزام نموده که به محض رسیدن بیمار به بیمارستان، مستقیما به علت خونریزی داخلی شدید وارد اتاق عمل شده و اقدامات اولیه و عمل جراحی بر روی بیمار توسط پزشکان بیمارستان گلستان اهواز انجام شده و درحال حاضر فرد در بخش مراقبت های ویژه بستری میباشد و حال و روز خوشی ندارد.سوال اینجاست که در بیمارستان نا امید لالی چگونه امکان دارد که پزشک از طریق فضای مجازی اقدام به معاینه بیمار توسط پزشک دیگر نماید در حالی که پزشک با وضعیت جسمی بیمار مستقیما درارتباط بوده است.
تا کی باید چوب ندانم کاری های پزشکان شهرستان در این بیمارستان نا امید را فرزندان ما بخورد. ازنماینده محترم شهرمان. فرماندارمحترم.ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی عاجزانه استدعا داریم که حالاکه امکانات تجهیزات پزشکی برای مناطق محروم مثل لالی اختصاص نمیدهید پزشکی دلسوز وکاربلد رابه اینجا جهت ارائه خدمات بفرستید تا حداقل اگر کاری هم نمیکند با بیمار وهمراه بیمار برخورد مناسبی داشته باشند.جناب دکتر (ط) ایکاش یک لحظه خانواده خود را بجای این کارگر شهرداری میگذاشتی تا اگرکسی با بیمار خودت اینگونه برخورد شود چه عکس العملی نشان میدهی. پیشنهاد میکنم که نام بیمارستان امید را به بیمارستان ناامید و پزشکان طرحی را به پزشکان آزمایشی و کار نابلد نامگذاری شود.))
...
در گفت و گویی که خبرنگار این پایگاه خبری در تماس با سرپرست جدید مرکز بهداشت و درمان شهرستان لالی داشته خبرها حاکی از شکایت نزدیکان فرد حادثه دیده از پزشک به سازمان نظام پزشکی است.
سرپرست مرکز بهداشت و درمان لالی در همین خصوص تصریح کرد : پس از مراجعه مصدوم به بخش اورژانس بیمارستان امید پزشک عمومی حاضر در بخش اورژانس ضمن انجام اقدامات اولیه و به کارگیری از دانسته های خود از پزشک متخصص در شهر مجاور هم مشاوره گرفته زیرا رسم بر این است که پزشک عمومی جهت اطمینان و انجام نظام ارجاع در خصوص پذیرش بیمار از متخصص های مربوطه شرح حال و مشورت بگیرد و طبق شرح حال اعلام شده از سوی پزشک عمومی ، متخصص اعلام کرده که مورد حادثه دیده اورژانسی نبوده است.
مهندس سعیدی در خصوص اشتباه با عدم اشتباه تشخیص پزشک معالج در فهمیدن مشکل مصدوم اظهار داشت : این موضوع مربوط به شرایط حرفه پزشکی است که بحث جداگانه ای دارد اما ما نباید زود قضاوت کنیم چرا که طبق حق طبیعی بیمار ، نزدیکان فرد حادثه دیده از پزشک شکایت کرده و سازمان نظام پزشکی هم وجود دارد و تشخیص خواهد داد که اگر حقی از کسی ضایع شده خود سازمان نظام پزشکی برخورد می کند.
وی تصریح کرد: در تمامی ابعاد و زوایا حساسیت ها را برای پرسنل بیمارستان گوشزد کردیم و تمامی تلاشمان بر این است که خدمات بهتری به مردم ارائه بدهیم .
سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرستان لالی که مدت کوتاهی است به این سمت منصوب شده در ادامه در خصوص جذب پزشکان متخصص به لالی تاکید کرد: همه ما شهروندان باید کمک کنیم تا زمینه حضور پزشکان متخصص را در شهر فراهم کنیم چرا که شرایط بهتر در شهرهای مجاور باعث می شود تا پزشکان در دیگر مناطق به ارائه فعالیت های خود بپردازند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.