خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر : 32269
Share

چرا خیرین سلامت خوزستانی به اصفهان و فارس می‌روند؟

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مشارکت‌های اجتماعی و امور سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین گفت: از آنجا که در اهواز زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری خیرین سلامت فراهم نبوده است، حدود 30 درصد خیرینی که در دو استان اصفهان و فارس سرمایه‌گذاری می‌کنند، خوزستانی هستند.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مشارکت‌های اجتماعی و امور سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین گفت: از آنجا که در اهواز زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری خیرین سلامت فراهم نبوده است، حدود 30 درصد خیرینی که در دو استان اصفهان و فارس سرمایه‌گذاری می‌کنند، خوزستانی هستند.
دکتر نوذر درستان اظهار کرد: پیش از این در حوزه خیرین سلامت و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در بخش سلامت، بیشتر استان‌هایی پیش‌قدم بودند که زیرساخت‌های لازم در آنها فراهم و با شهرداری‌ها، استانداری و فرمانداری‌ها و نهادهای مختلف تعامل بیشتری وجود داشت که در استان خوزستان در زمینه این زیرساخت‌ها چندان کار نشده بود و فعالیت‌ها جسته و گریخته بود و مشخص و سازمان‌یافته نبوده است.
وی افزود: به منظور سازمان‌دهی فعالیت خیرین در حوزه سلامت در سطح کشور، وزیر بهداشت در هر استان قائم مقامی تعیین کرد و بدین ترتیب 32 نفر در سطح کشور در این زمینه فعال شدند.
درستان ادامه داد: در استان خوزستان فعالیت خیرین سلامت در مناطق مختلف، متفاوت بوده است. در دزفول و بهبهان ضمن دارا بودن دانشکده های علوم پزشکی مستقل، خیران نیز فعال‌تر هستند. در دزفول شرایط با حوزه علوم پزشکی اهواز فرق دارد و خیرین سلامت نیز حرفی برای گفتن دارند و بهبهان نیز در حوزه خیرین سلامت شرایط خوبی دارد.
وی گفت: در بررسی‌ها متوجه شدیم که بسیاری از خیرین خوزستانی به جای سرمایه‌گذاری در استان، در استان‌های اصفهان و فارس سرمایه‌گذاری می‌کنند. در این بررسی‌ها مشخص شد که حدود 30 درصد خیرینی که در این دو استان سرمایه‌گذاری می‌کنند، خوزستانی هستند و دلیل نیز این است که در اهواز زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری خیرین در حوزه سلامت فراهم نبوده است.
مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مشارکت‌های اجتماعی و امور سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین اظهار کرد: خیر اهوازی که در کویت یا دبی ساکن است، جذب اهواز نمی‌شود زیرا با نبود زیرساخت‌ها و تعامل‌های لازم، دری که باید از آن وارد شوند، بسته است و خیرین تاکنون به در بسته می‌خوردند. این در صورتی است که در حوزه خیرین مدرسه‌ساز در استان خوزستان به خوبی کار شده بود و خوزستان در سال‌های پیاپی در رتبه‌های نخست کشوری قرار گرفته است.
وی افزود: به منظور بهبود شرایط فعالیت خیرین سلامت در حوزه علوم پزشکی اهواز، ارتباط‌هایی برقرار شد و تلاش می‌شود که خیرین خوزستانی در این استان سرمایه‌گذاری کنند.
درستان گفت: در همین راستا یک نیکوکار خوزستانی که در کانادا ساکن است، تعهد ایجاد یک مرکز دیالیز با 50 دستگاه دیالیز را برعهده گرفته و از صفر تا 100 این مرکز توسط این نیکوکار انجام خواهد شد. این مرکز قرار است در مجاورت بیمارستان گلستان اهواز ایجاد شود.
مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مشارکت‌های اجتماعی و امور سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین ادامه داد: نیکوکار دیگری نیز جهت واگذاری ملکی در خیابان نادری به منظور ساخت یک مرکز بهداشت درمانی اعلام آمادگی کرده است.
وی اظهار کرد: همچنین یک نیکوکار خوزستانی پیش از این ساختمانی را جهت ساخت درمانگاه در اهواز در نظر گرفته بود که با تلاش‌های انجام شده امیدواریم به عنوان یک کلینیک سوختگی از آن بهره‌برداری شود. اگر هزینه‌های برآورد شده برای اجرای این طرح تامین شود، در کنار بیمارستان سوختگی در حال ساخت در اهواز، کلینیکی برای بیماران بهبودیافته از سوختگی جهت دریافت خدمات فیزیوتراپی، روانشناسی و درمان‌های نگهدارنده راه‌اندازی خواهد شد.
درستان گفت: در منطقه یوسفی اهواز نیز فرد نیکوکاری زمینی را جهت ایجاد مرکز آزمایش‌های پیش از ازدواج زوج‌های جوان اهدا کرده که فعلا صحبت‌ها انجام شده است. این زمین قابل واگذاری است و پس از این باید پیگیری‌های لازم انجام شود.
وی افزود: نیکوکار دیگری نیز زمینی 12 هزار متری را در منطقه آخر آسفالت جهت ساخت یک بیمارستان تخصصی درمان سرطان در نظر گرفته است که می‌توان با کمک دیگر خیران تا دو سه سال آینده شاهد ایجاد آن بود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.