خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر : 32258
Share

انتخاب استاندار خوزستان در هاله‌ای از ابهام

انتخاب استاندار جدید خوزستان به دلیل اصرار مجمع نمایندگان استان بر انتخاب گزینه بومی و همچنین صدور حکم علی اصغر احمدی توسط وزارت کشور با تعویق یک‌ هفته‌ای به دستور معاون اول رئیس جمهور در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

انتخاب استاندار جدید خوزستان به دلیل اصرار مجمع نمایندگان استان بر انتخاب گزینه بومی و همچنین صدور حکم علی اصغر احمدی توسط وزارت کشور با تعویق یک‌ هفته‌ای به دستور معاون اول رئیس جمهور در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
بحث انتخاب استاندار جدید خوزستان این روزها به مهم‌ترین خبر محافل مختلف استان تبدیل شده است.
اینکه چه کسی جایگزین عبدالحسن مقتدایی، استانداری که محبوبیت عامه مردم را توانسته بود تا حدودی کسب کند، خواهد شد یکی از سئوالات پرمخاطب استان است.
این روزها گزینه‌های مختلفی در محافل سیاسی و رسانه‌ای استان خوزستان مطرح می‌شود که بعضی از آنها حتی وجود خارجی ندارد و تنها به گمانه‌زنی و گزینه‌سازی برخی سایت‌های بی نام و نشان مربوط می‌شود.
مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس دهم، که چند روز پیش با بررسی همه مسائل مربوط به انتخاب استاندار جدید استان، پنج گزینه به وزارت کشور پیشنهاد داده، وقتی بر مصمم بودن دولت بر انتخاب علی اصغر احمدی گزینه غیربومی پی برد بلافاصله ترتیب دیداری اضطراری با معاون اول رئیس جمهور را داد و از جهانگیری در خواست به تعویق انداختن حکم انتصاب احمدی را کردند.
در جلسه‌ای که صبح روز چهارشنبه پنجم خرداد ماه با حضور اکثریت مجمع نمایندگان خوزستان و معاون اول رئیس جمهور برگزار شد جهانگیری خواستار تعامل دو سویه نمایندگان و وزارت کشور برای تعیین استاندار جدید خوزستان کرد و به نمایندگان امیدواری داد که حکم علی اصغر احمدی تا حداقل یک‌هفته تا حصول نتیجه جلسات نمایندگان و وزیر کشور به تعویق بیافتد.
اما با این حال اکثر نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس دهم نسبت به معرفی استاندار غیربومی گلایه دارند و خواستار توجه جدی‌تر دولت به استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در انتخاب استاندار جدید هستند.
بهرحال با آغاز به کار رسمی مجلس دهم از امروز، بحث انتخاب استاندار جدید بعنوان جدی‌ترین و سرنوشت‌سازترین فعالیت و پیگیری مجمع نمایندگان خوزستان قلمداد می‌شود و مردم اولین  توانمندی نمایندگان در جلوگیری از تحمیل گزینه غیربومی را خواهند دید.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.