خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۹:۴۱
کد خبر : 32249
Share

پرافتخارترین تیم در مقابل مدافع عنوان قهرمانی

همزمان با ۹ خردادماه سالروز فتح خرمشهر فینال جام حذفی کشور بین دو تیم استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه نفت و گاز اروندان این شهر برگزار می‌شود.

همزمان با ۹ خردادماه سالروز فتح خرمشهر فینال جام حذفی کشور بین دو تیم استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه نفت و گاز اروندان این شهر برگزار می‌شود.
روز یکشنبه 9 خرداد ماه فینال جام حذفی ایران بین دو تیم استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر برگزار می‌شود.
مسابقات جام حذفی کشور در کنار لیگ برتر ایران از مهمترین رقابت‌ها به حساب می‌آید که همه تیم‌ها به آن بها می‌دهند و برای کسب موفقیت در این عرصه تلاش و همت به خرج می‌دهند.
* تاریخچه جام حذفی
مسابقات جام حذفی ایران اولین بار در سال 1355 شمسی برگزار شد که در آن تیم ملوان انزلی با حساب چهار بر یک از سد تراکتورسازی تبریز عبور کرد و به عنوان اولین قهرمان این رقابت‌ها در میان فوتبال ایران قد علم کرد.
پیش از انقلاب جمهوری اسلامی ایران یک مرتبه دیگر این مسابقات انجام شد که در آن تیم کنونی استقلال تهران که به تاج تهران معروف بود، به مقام قهرمانی دست پیدا کرد که پس از آن به علت اتفاقات پس از انقلاب و جنگ تحمیلی کشور عراق علیه ایران اسلامی به مدت 8 سال (از سال 57 تا 65) این مسابقات برگزار نشد.
* جام حذفی کشور از نگاه آمار
در جام حذفی کشور تاکنون 28 فینال انجام شده که در آن برای تیم‌های مختلفی افتخاراتی به دست آمده است که پرافتخارترین تیم‌ها به ترتیب:
استقلال تهران با 6 بار قهرمانی.
پرسپولیس تهران با 5 بار قهرمانی.
سپاهان اصفهان با 4 بار قهرمانی.
ذوب آهن اصفهان و ملوان بندر انزلی با 3 بار قهرمانی.
استقلال تهران با 9 بار حضور در فینال جام حذفی و 6 بار قهرمانی در این رقابت‌ها در این عرصه یکه‌تازی می‌کند و به عنوان پر افتخارترین تیم محسوب می‌شود، اما در مقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی که آمار از اراده و جسارت آن‌ها می‌گوید، سخت به دنبال تجدید قهرمانی خود هستند.
این تیم اصفهانی در این رقابت‌ها و در سال گذشته با برتری سه بر یک مقابل تیم نفت تهران به عنوان قهرمانی رسید و در واقع مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها است.
این رقابت‌ها امسال به پاس رشادت و دلاوری‌های شهیدان گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و به مناسبت سالروز حماسه افتخارآفرین آزادسازی خرمشهر، در این دیار برگزار می‌شود تا شاهد تجدید بیعت جامعه فوتبال با این مردان آسمانی و شهادت باشیم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.