خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۹:۳۳
کد خبر : 32246
Share

یلالی :هرمرحله استفاده قلیان معادل مصرف 100 نخ سیگار است

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: هر مرحله استفاده از قلیان به میزان مصرف 80 تا 100 نخ سیگار است.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: هر مرحله استفاده از قلیان به میزان مصرف 80 تا 100 نخ سیگار است.
آرش یلالی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز در محل مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز بیان کرد: چهارم تا دهم خرداد هفته بدون دخانیات نامگذاری شده است یکی از دخانیاتی که مضرات آن بسیار خطرناک است استفاده از قلیان است که نه تنها برای مصرف کننده بلکه برای اطرافیان نیز خطر آفرین است.
وی گفت: موادی که برای مصرف قلیان استفاده می شود اسانس های رنگی و موارد دور ریختنی و نیکوتین و اغلب تنباکو است که حجم ورودی این مواد مضر به بدن مصرف کننده از مصرف سیگار چند برابر بیشتر است.
یلالی عنوان کرد: در گذشته استفاده از قلیان در بین گروه ها و افرادی خاصی بود اما در سال های اخیر مصرف قلیان در بین نوجوانان و جوانان بسیار زیاد شده است.
وی با بیان اینکه عرضه قلیان در اماکن عمومی ممنوع است اظهار کرد: برای جلوگیری از استفاده جوانان و نوجوانان از قلیان باید خانواده ها، دانش آموزان و جوانان را با مضرات این مواد سمی و خطرناک آشنا کرد تا استفاده نکردن از آن به ویژه در اماکن عمومی به یک فرهنگ تبدیل شود.
وی گفت: در هر ثانیه در دنیا شش نفر بر اثر مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند.
در ادامه این سخنرانی رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان خوزستان بیان کرد: ماه شعبان امسال همزمان بود با ماه خردادی که پر از خاطرات تلخ و شیرین است.
حجت الاسلام سید لطف الله سپهر عنوان کرد: سوم خرداد روز تبعیت مردم ایران از ولایت فقیه و پیروزی در برابر ظلم و آزادی مردم ایران در برابر استکبار و روز آزادسازی خرمشهراست.
وی گفت: روز چهار خرداد نیز روز مقاومت مردم دزفول و 14 خرداد روز تلخ ارتحال امام خمینی (ره) و 15 خرداد که بنا به فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی روز عزای عمومی است.
وی اظهار کرد: امروز وظیفه داریم برای استمرار راه امام (ره) که ولایت فقیه آن را تعیین کرده است در خط امام خمینی (ره) حرکت کنیم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.