خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۹:۱۰
کد خبر : 32240
Share

حیدری :دولت حق ندارد آب خوزستان را انتقال دهد

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: دولت حق ندارد آب خوزستان را به استان های دیگر انتقال دهد و باید در این زمینه به حقوق مردم زیان دیده استان در دوران دفاع مقدس توجه شود.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: دولت حق ندارد آب خوزستان را به استان های دیگر انتقال دهد و باید در این زمینه به حقوق مردم زیان دیده استان در دوران دفاع مقدس توجه شود.
آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه دیروز، 7 خردادماه اهواز، عنوان کرد: مردم خوزستان در هشت سال دفاع مقدس خسارات فراوانی را متحمل شدند و با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کردند و اکنون هیچ کس حق ندارد آب این مردم را به جای دیگری انتقال دهد.
وی در خصوص افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که هفته گذشته انجام گرفت، گفت: انتخاب رییس جدید مجلس خبرگان علی رغم نظر استکبار جهانی یک انتخاب انقلابی بود و انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رییس مجلس خبرگان انتخابی به جا بود.
حیدری تصریح کرد: این انتخاب یک تو دهنی به دهان بلندگوهای استکباری زد که مرتبا علیه فقهایی که در خط ولایت فعالیت می کردند اظهار نظرهای بیجا می کرد و با این انتخاب نشان داده شد که مجلس خبرگان مستقل از همه در راستای رهبری فعالیت می کند.
وی افزود: مسیر مجلس خبرگان همان مسیر اسلام است و هدف فعالیت این مجلس عزت مندی کشور و مردم و ریشه کن کردن فقر و جهل در کشور است.
امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: در مجلس خبرگان به دنبال آن هستیم که در مقابل تهاجمات نرم و سخت دشمن بایستیم و به ملت ایران نشان دهیم که مجلس خبرگان باید در پیشانی مقاومت در برابر دشمن بایستد و با دشمن مبارزه کند.
وی گفت: اقتدار همه جانبه کشور باید حفظ شود تا دشمن توان نفوذ به درون کشور را نداشته باشد؛ آن زمان است که دشمن مجبور به عقب نشینی می شود و به ما امتیاز می دهد بنابراین اقتدار جمهوری اسلامی است که باعث شده تا دشمنان بر سر میز مذاکره بیایند و به ما امتیازات فراوانی بدهند.
حیدری با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، ترک گناه و توبه به درگاه خدا، بیان کرد: انسان باید همیشه به یاد خدا، آخرت و مرگ باشد و با دعا سروکار داشته باشد و تلاش کند در راه خودسازی و پاکسازی خویش گام بردارد.
وی گفت: در ماه هایی مانند شعبان و رمضان خداوند ظرفیت های بزرگی برای ما قرار داده تا از این فرصت استفاده کنیم و به حساب خود برسیم و مناجات هایی را که در این ماه وجود دارد انجام دهیم تا ثمر آن را در زندگی خود ببینیم.
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: مناجات شعبانیه بسیار شورانگیز است و باید انسان به این مناجات متوسل شود و از این ظرفیت الهی بهره ببرد تا در زندگی خود به سعادت دست پیدا کند.
وی در خصوص بحث استفاده از قلیان و سیگار عنوان کرد: از نظر فقهی بسیاری از فقها به این نتیجه رسیدن که کشیدن سیگار و قلیان به دلیل زیان های فراوانی که برای بدن انسان دارد شرعا حرام است.
حیدری ادامه داد: همه باید به ترک سیگار و قلیان روی بیاورند و در مناطق عمومی نباید این امر زشت را مرتکب شوند همچنین نیروی انتظامی وظیفه دارد در مقابل این وضعیت ایستادگی و با متخلفین برخورد کنند.
وی عنوان کرد: انسان ها گرفتار حجاب های ظلمانی هستند و باید کاری کنند تا این حجاب های ظلمانی را بشناسند و آن را پاره کنند تا به حجاب های نورانی دست پیدا کنند.
خطیب نماز جمعه اهواز گفت: گناهانی که انسان ها مرتکب می شوند باعث می شود که زنگ هایی به دل آنها بنشیند تا نتوانند تا با دیده دل ببینند و خدا را بشناسند.
حیدری ادامه داد: منشا همه گناهان انسان هوای نفس است و هیچ حجابی تاریک تر آن وجود ندارد و این هوای نفس است که ارتباط میان انسان و خدا را قطع می کند.
وی خاطرنشان کرد: روزه داری بهترین صلاح برای پاره کردن حجاب های نفسانی انسان است. همچنین شب زنده داری با مناجات، دعا و نماز شب نیز می تواند حجاب های سیاه نفسانی انسان را از بین ببرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.