خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد خبر : 32179
Share
بگومگوی سید شکرخدا موسوی با سیدحسین دهدشتی بر سر یک نطق

دعوای دو نماینده خوزستان در زنگ آخر!

روزهای پایانی مجلس نهم روزهای پر حرف و حدیثی ست.در یک هفته مانده به زنگ پایان دوره 4 ساله مجلس نهم سید حسین دهدشتی در مجلس شورای اسلامی به ایراد نطق پرداخت .نطقی که به مذاق نماینده مردم اهواز یعنی سیدشکرخدا موسوی خوش نیامد

| سیاوش اسدی | روزهای پایانی مجلس نهم روزهای پر حرف و حدیثی ست.در یک هفته مانده به زنگ پایان دوره 4 ساله مجلس نهم سید حسین دهدشتی در مجلس شورای اسلامی به ایراد نطق پرداخت .نطقی که به مذاق نماینده مردم اهواز یعنی سیدشکرخدا موسوی خوش نیامد و در مصاحبه ای بیان اینگونه نطق ها را  چراغ سبز نشان دادن برای پست گرفتن می داند.سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات هنجارشکنانه دهدشتی نماینده آبادان گفت:نطق دهدشتی در آخر مجلس نهم فقط یک هدف داشت آنهم گرفتن پست و جایگاهی بعد از نمایندگی است.وی افزود:نماینده آبادان مشکلات حوزه انتخابیه اش ،هزار مشکل خوزستان،عزل شبانه استاندار خوزستان،انتقال آب کارون از سرچشمه ها به فلات مرکزی،معضل ریزگردها و باران های اسیدی و بیکاری هزاران نفر را رها کرده است و برای سران فتنه سینه چاک می کند.وی ادامه داد:دهدشتی دیده است به تمام کسانی که از سران فتنه خصوصا خاتمی در محلس نهم حمایت کرده اند پیشنهاد سفیر، معاون وزیر و... داده اند خواسته از قافله جا نماند.نماینده مردم اهواز تاکید کرد:او خوب میداند مواضع رهبر عزیزمان در مورد سران فتنه چیست آنوقت در کمال بی بصیرتی اینگونه برای دو روز مطامع دنیوی سخن می گوید.وی افزود:آقایان خاتمی و کروبی و میرحسین باید در پیشگاه ملت ایران محاکمه شوند و در مورد هزینه هایی را که روی دست کشور و نظام گذاشتند پاسخگو  باشند.اما گفتگوی تند سیدشکرخدا موسوی با جواب تندتر دهدشتی همراه بود به طوری ایشان پرده از بسیاری از اقدامات در طول 4 سال گذشته برداشت و گفت که همکار عزیز جناب آقای سید شکرخدا موسوی مطلبی در شبکه های مجازی پیرامون اظهارنظر حضرتعالی در مورد آخرین نطق بنده به دستم رسید. با توجه به اکاذیب موجود در آن مطلب و شناخت و ارادتی که به شما داشتم شکی نداشتم که مطلب زاییده ذهن روزنامه نگاری بی خبر از مناسبات استان و نمایندگان آن است. حال که مطالب را شما به گردن گرفته اید جهت روشن شدن افکار عمومی مردم خوزستان مجبور به پاسخگویی هستم .... نخست آن که فرموده اید بنده برای دو روز مطامع دنیوی این گونه سخن گفته ام. اگر مرا نمی شناختید، حرجی نبود. اما چون می شناسید میگویم متاسفانه دچار همان عدم تقوای سیاسی شده اید که در نطق عرض کردم. به این جمله بسنده می کنم که اگر به دنبال پست و مقام بودم بنا به دعوت گروهها از تهران کاندید شده و شاید از منتخبین می بودم. بخصوص این که با توجه به تخریب های شدیدی که به جهت فساد ستیزی علیه من از سوی  صاحبان قدرت و پول های کثیف شروع شده بود، از اقبال کم خود در آبادان آگاهی داشتم و 5 نفر اول انتخابات آبادان را به درستی پیشبینی کرده بودم.
دوم آنکه فرموده اید: آقایان خاتمی و کروبی و میرحسین باید در پیشگاه ملت ایران محاکمه شوند. بنده هم در نطق این را گفتم که طبق قانون اساسی اصل‏، برائت‏ است‏ و هیچکس‏ از نظر قانون‏ مجرم‏ شناخته‏ نمی‏شود، مگر این‏ که‏ جرم‏ او در دادگاه‏ صالح‏ اثبات‏ گردد. حال چرا یادآوری قانون اساسی به مذاق عده ای تلخ می آید؟ یا چرا عده ای فکر می کنند گاهی نیاز به رعایت قانون نیست؟ اگر قرار باشد گاه و بیگاه به اجتهاد بگوییم نیازی به رعایت قانون نیست که سنگ روی سنگ بند نمیشود. حضرت امام بارها بر مقدم بودن قانون اشاره فرمودند و مقام معظم رهبری هم بارها به فصل الخطاب بودن قانون تاکید فرمودند .
مطلب شما با تیتر نطق دهدشتی در دفاع از سران فتنه ... منتشر شده. نطقی که عصاره آن کلمه ی « تقوای سیاسی» و لزوم رعایت آن در دعواهای سیاسی بود. و البته مقام معظم رهبری فرمودند سران فتنه در خارج از کشورند. شما چرا سخنان رهبری را تفسیر به رای میکنید ؟!
و سوم آنکه در مورد مشکلات حوزه ی انتخابیه ام گفته اید که من آنها را رها کرده ام.
خدا و مردم شاهدند که تا روز آخر علی رغم تمام فشارها و تهدید ها، درماههای پایانی  مجلس که همه ی کاندیداها به تبلیغات مشغول بودند تمامی وقت خود را صرف تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند کردم که دولتی ها هم تمایلی به آن نداشتند. چون اعتقاد دارم که منطقه آزاد اروند آخرین امید مردم آبادان و خرمشهر برای توسعه است. در صورتی که اگر به قول شما به دنبال پست دولتی بودم به راحتی این امید مردم را با پستی معامله می کردم. کما این که پیشنهاداتی هم داشتم. علی رغم این که خیلی از نمایندگان دیگر پا پس کشیدند و این کار را مساوی خودکشی سیاسی من خواندند اما من از حق مردم کوتاه نیامدم.
مثالی زده اید از عزل شبانه ی دوست و برادر عزیزم آقای مقتدایی استاندار خوزستان. برادر عزیز شما می دانید اما برای مردمی که نمی دانند و کسانی که از قول شما مطلب می نویسند می گویم، در دوران نایب رییسی مجمع نمایندگان توسط بنده و با کمک دو همکار دیگر تلاشهای بسیاری برای انتصاب و متقاعد کردن دکتر مقتدایی صورت گرفت.
چند روز قبل هم متن تذکر به وزیر کشور در مورد برکناری استاندار را من نوشتم و با توجه به عدم حضور شما طی هماهنگی تلفنی که با هم انجام دادیم بجای شما امضا کردم. در ابتدای نطق هم به موضوع برکناری استاندار اشاره کردم.  اگر در مجلس تشریف نداشتید یا یه مذاکرات صحن دقت نداشتید حداقل متن نطق را می خواندید.
از انتقال آب از سرچشمه های کارون گفتید. بدون اشاره به انبوه مکاتبات و تذکرات و پیگیری های مشترک انجام شده فقط اقدامات در چند روز اخیر را یادآوری می کنم در روزهای اخیر به وزیر کشور بابت اظهارات نسنجیده استاندار یزد در مورد برداشت آب از سر چشمه ها تذکر کتبی دادم.  بار دیگر با توجه به شایعات تفاهم نامه بین ایران و کره جنوبی پس از استعلام از سازمان محیط زیست در تذکر شفاهی در صحن مجلس نسبت به این زمزمه ها اعتراض کردم.
حتما بازدید میدانی نمایندگان خوزستان وچهارمحال و بختیاری (که برای اولین باردر 9 دوره مجلس) از سرچشمه های کارون و تونل های انتقال را که در زمان ریاستم در مجمع نمایندگان استان ترتیب دادم فراموش نکرده اید. خاطرتان هست در آن سفر در ردیف اول پشت سر راننده ایستادید و نطقی در تشکر از زحمات بنده برای احیای کارون کردید؟ احتمالا فایل تصویری صحبت های شما نزد خبرنگاران همراه موجود باشد؟ حال چه شده که نظری بر خلاف صحبت های آن روز دارید؟
 آیا آن روز مدحتان از خدای نکرده از روی ... بود یا امروز فقط به دلیل گفتن سخنانی که به مذاقتان خوش نیامده همه ی واقعیت ها را انکار می کنید و لب به دروغ و تهمت می گشایید؟
این همان بی اخلاقی و عدم رعایت تقوای سیاسی است که در نطق عرض کردم که متاسفانه گریبانگیر بسیاری از ما سیاسیون شده است.پیشنهادی را  که  در مورد تخفیف 50 درصد آب بهای شهرهایی با شوری آب (ای سی بالای 2000) در لایحه بودجه 95 در صحن مجلس مطرح و دفاع کردم که البته با اختلاف یک رای ، مصوب نشد. با این حال با تلاش فراوان آن را در کمیسیون تلفیق برنامه توسعه ششم پیشنهاد و تصویب  کردم. که به موجب کدورت و دلخوری فراوان دولت هم شد. همان دولتی که به زعم شما به دنبال گرفتن پست و مقامی از آن هستم!
البته به عمر این مجلس نرسید ان شاالله نمایندگان آتی خوزستان آن را پیگیری خواهند کرد.
بنده همیشه قوم بختیاری را با صفات شجاعت و صداقت می شناسم. از جمله صفاتی که مقام معظم رهبری هم برای قوم بختیاری شمرده اند «صداقت» است. حضرتعالی به احترام ایشان هم که شده هنگام اظهار لحیه صداقت داشته باشید.
این بگومگوها در فضای مجازی بازخوردهای بسیاری داشت عده ای اظهارات موسوی را محق می دانستند و طیف بسیاری اما اظهارات دهدشتی را واقعیت جامعه دانسته و گفته اند که انگار نماینده اهواز با درد مردم جامعه غریبه است.مردم افراد خادم را می شناسند و نیازی به سیاه نمایی برای منزه نشان دادن نیست.یک استاددانشگاه در رشته  اقتصاد   در یکی از گروه های تلگرامی نوشته بود که همفکران آقای موسوی در طول 8 سال چه مصیبت ها که به بار نیاوردند.اقتصاد را لحظه ای لرزش می دادند.ثبات اقتصادی منفی منفی بود.هر لحظه قیمت ها به صورت دلبخواهی بالا پایین می شد امان از تدبیر دولت.دیگری اما نوشت که دفاع از سران فتنه محکوم است.دیگری در پاسخ گفت نخست وزیر سابق حرفی درستی زد که ادب مرد به از دولت اوست.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.