خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
کد خبر : 32162
Share

کوره چینی:وجود بیش از 11 هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در خوزستان

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای توانمندسازی اصناف استان گفت: بر اساس استعلام‌ها و بررسی‌های انجام‌شده و گزارشات اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها 11 هزار و 359 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در استان وجود دارد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای توانمندسازی اصناف استان گفت: بر اساس استعلام‌ها و بررسی‌های انجام‌شده و گزارشات اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها 11 هزار و 359 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در استان وجود دارد.ابوالقاسم کوره چینی اظهار کرد: این واحدها باید توسط اتحادیه‌های مربوطه در سامانه اصناف ایرانیان ثبت‌نام و اطلاعات آن‌ها به عنوان واحد صنفی فاقد پروانه ثبت شود که بعد از ثبت‌نام نیز مکلف به دریافت پروانه می‌شوند.
وی افزود: تعداد کل واحدهای فاقد پروانه در استان 12 هزار و 500 واحد بوده است که از ابتدای سال جاری تاکنون اطلاعات حدود 9 هزار واحد از این واحدها، در سامانه ایرانیان اصناف ثبت شده است و از این تعداد 1141 واحد پروانه کسب دریافت کردند و مابقی واحدهای ثبت‌نام‌شده در سامانه نیز باید تا پایان خردادماه امسال نسبت به دریافت پروانه کسب اقدام کنند.
کوره چینی تصریح کرد: از ابتدای سال به منظور بروزرسانی، شناسایی و ثبت اطلاعات واحدهای صنفی فاقد پروانه اعلام کردیم که واحدهای فاقد پروانه کسب باید شناسایی و اطلاعات این واحدها در قدم اول در سامانه اصناف ایرانیان ثبت شود و در مرحله بعد نیز این واحدها باید پروانه کسب موقت یا دائم اخذ کنند.
وی عنوان کرد: همچنین از اتحادیه‌های صنفی خواستیم تا هر چه سریعتر نسبت به تمدید پروانه کسب منقضی‌شده واحدهای صنفی خود اقدام کنند و ثبت اطلاعات و شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب یا دارای پروانه کسب منقضی همچنان باید توسط اتحادیه‌ها و بازرسین اصناف پیگیری شود.
کوره چینی با بیان این‌که اکنون 481 اتحادیه صنفی فعال در استان و 66 اتحادیه صنفی در اهواز مشغول به فعالیت هستند و سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور نظارت بر اصناف برنامه‌های مختلفی را در دست اجرا دارد، گفت: تعداد کل پروانه‌های ثبت‌شده استان در سامانه ایرانیان اصناف به 100 هزار و 447 فقره می‌رسد که شامل 99 هزار و 392 فقره پروانه دائمی و 1055 فقره پروانه موقت می‌شود.
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان این‌که این اقدامات موجب تقویت اتحادیه‌های صنفی می‌شود، عنوان کرد: با توجه به شعار امسال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، درصددیم تا اقداماتی را در جهت ساماندهی و توانمندسازی اصناف به ویژه اصناف تولیدی در استان اجرا و اصناف را از وضعیت جزیره‌ای بودن کنونی خارج کنیم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.