خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
کد خبر : 32064
Share
نفت آبادان ٢ - فجرسپاسي ١؛ آبادان برزيلته

بازگشت برزیل ایران به لیگ برتر!

تيم نفت آبادان با پيروزي در آخرين بازي خانگي مقابل فجر سپاسي به عنوان شانزدهمين تيم به ليگ برتر صعود كرد . در اين بازي پرهيجان و نزديك نفتي ها با گلهاي محمد شادكام و امیر ذلیکانی، اين ديدار سرنوشت ساز را به سود خود تمام كردند .

 تيم نفت آبادان با پيروزي در آخرين بازي خانگي مقابل فجر سپاسي به عنوان شانزدهمين تيم به ليگ برتر صعود كرد .
در اين بازي پرهيجان و نزديك نفتي ها با گلهاي محمد شادكام و امیر ذلیکانی، اين ديدار سرنوشت ساز را به سود خود تمام كردند .
نفت آبادان:
حسن هوري. علي عبداله زاده. حسين بغلاني. وحيد فارغ. مجتبي ممشلي. محمد پورمحمد. محسن ربيع خواه. محمدزبير نيك نفس. ميلاد جهاني. امير زليكاني و محمد شادكام
سرمربی: نادر دست‌نشان
فجرسپاسی:
رضا حيدري. ايمان سليمي. فرهاد سالاري پور. سيد عليرضا زندوي. ايمان باصفا (56 صادق بابامحمدی). مصطفي ماهي. مسعود ريگي (90 مهدی کریمیان). احمد حسين زاده. ابراهيم صالحي و علي غلامرضا پور
سرمربی: علی کلانتری
شرح نیمه اول:
نفت آبادان که می دانست با پیروزی برابر فجر سپاسی جواز حضور در لیگ برتر را بدست می آورد از همان شروع بازی دروازه میهمان شیرازی خود را با شوت های از راه دور تهدید کرد. اما دروازه فجر با واکنش های به موقع خود مانع به ثمر رسیدن حملات نفت شد. فجری ها که با یک تساوی راهی لیگ برتر می شدند درنیمه اول بیشتر سعی در مهار بازی و کنترل حریف داشتند و در این میان برای رسیدن به گل چشم به ضربات ایستگاهی دوخته بودند که یک بار هم روی ضربه ایستگاهی دروازه نفت را تهدید کردند.نادر دست نشان سرمربی با تجربه نفت ا تاکید به شاگردانش برای استفاده از منافذ و عمق دفاع فجر باعث شد تا نفتی ها در دقیقه 32 توسط شادکام از عمق دفاع فجر صاحب گل شده و یک بار نیز دقایق تلف شده نیمه اول می توانستند از همان نقطه به گل برسند اما این بار مدافعان فجر ضربه شادکام را قبل از وارد شدن به دروازه دفع کردند تا نیمه اول با همان یک گل به سود نفت تمام شود. نکته ای در خصوص نفت باید یاداوری کرد تاثیر هوای گرم روی بازیکنان فجر بود تا حدی که به نظر می رسید از دقیقه 30 کم آوردند.
شرح گل:
1 ـ صفر (نفت آبادان): پاس تو در محمد پورمحمد را در بین مدافعان فجر محمد شادکام تصاحب کرد و با استفاده از اشتباه مدافعان میانی میهمان شیرازی و دروازه‌بان این تیم با یک نوک پا به تور دروازه فجر دوخت.
2 ـ صفر (نفت): در حالی که فجر صاحب ضربه کرنر شده بود، توپ ارسالی فجری‌ها را بازیکنان نفت از درون محوطه جریمه دفع کردند که این توپ در میانه میدان به میلاد جهانی رسید و این بازیکن پس از جا گذاشتن مدافع مستقیم خود با یک پاس عرضی امید زلیکانی را صاحب توپ کرد و مهاجم تکنیکی نفتی‌ها پس از جابجا شدن دروازه‌بان فجر گل دوم آبادانی‌ها را به نام خود ثبت کرد.
1-2 (فجر): دقیقه 66 علی غلامرضاپور توپ ارسالی از جناح چپ محوطه نفت را از بین مدافعان میانی این تیم از پشت خط شش قدم با ضربه سر به گل اول فجر تبدیل کرد.
دقایق حساس:
دقیقه 1: پاس محمد شادکام به محمد پورمحمد رسید و شوت سرکش این بازیکن از پشت محوطه هجده قدم سمت دروازه فجر شلیک کرده بود با مدافع حریف برخورد کرد و به کرنر رفت.
دقیقه 17: شوت زلیکانی را دروازه تیم فجر با مهارت کامل به کرنر فرستاد.
دقیقه 22: فجرسپاسی در اولین حمله جدی خود صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که شوت سرکش مسعود ریگی حسن حوری با مشت دفع کرد.
دقیقه 3+45: تیم نفت آبادان درحالی که میتوانست در دقایق تلف شده نیمه اول تعداد گل های خود را دو برابر کند با بدشانسی مواجه شد و از رسیدن به گل دوم باز ماند. در این دقیقه پاس عرضی پورمحمد درون محوطه جریمه به شادکام زننده گل اول نفت رسید و این بازیکن در حالی که دروازه بان فجر از دروازه خارج شده بود به سمت دروازه شلیک کرد که مدافع فجر مانع گل شدن توپ شد.
دقیقه 46: شروع توفانی نفت در نیمه دوم باعث شد تا این تیم در گوشه چپ محوطه جریمه فجر صاحب یک ضربه ایستگاهی شود که شوت زبیر نیک‌نفس را مدافعان زمین دفع کردند.
دقیقه 83: ضربه سنگین مصطفی ماهی از پشت محوطه جریمه را حسن حوری به کرنر فرستاد.
دقیقه 87: امین متوسل‌زاده در حالی که فقط دروازه بان فجر را مقابل خود داشت از پشت شش قدم نتوانست توپ را به پاهای دروازه بان فجر زده و فرصت طلایی نفت را از دست داد.
دقیقه 90: رضا حیدری دروازه بان فجرسپاسی شوت سهمگین محمد پورمحمد که از فاصله 30 متری شلیک شده بود را به شکلی زیبا از گوشه دروازه به کرنر فرستاد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.