خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر : 31905
Share
اخطار محیط زیست به نفت

یک واحد آلاینده نفتی در اهواز روزانه نیم میلیون فوت مکعب گاز سمی همراه نفت در این شهر می سوزاند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز از اخطار به شرکت مناطق نفتخیز جنوب برای افزایش سوزاندن گازهای همراه نفت خبر داد و گفت: روزانه نیم میلیون فوت مکعب گازهای سمی همراه نفت توسط یک واحد آلاینده نفتی در محدوده شهری اهواز سوزانده می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز از اخطار به شرکت مناطق نفتخیز جنوب برای افزایش سوزاندن گازهای همراه نفت خبر داد و گفت: روزانه نیم میلیون فوت مکعب گازهای سمی همراه نفت توسط یک واحد آلاینده نفتی در محدوده شهری اهواز سوزانده می شود.
علی بنی عگبه اظهار کرد: دود غلیظی که در منطقه سه راه تپه و ابتدای جاده اهواز به ماهشهر منتشر می شود ناشی از فلر نفتی و بدسوزی گازهای همراه نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از زیرمجموعه های شرکت مناطق نفتخیز جنوب است.
وی افزود: این فلر (خروجی گاز همراه نفت) دود بسیار غلیظی منتشر کرده که تا فاصله 15 کیلومتری را آلوده کرده که بخشی از آن مناطق مسکونی است.
بنی عگبه با بیان اینکه افزایش تولید نفت در یک ماه گذشته آلودگی گازهای سمی این فلر را بیشتر کرده ، گفت: روزانه 500 هزار فوت مکعب در این واحد سوزانده می شود.
به گفته وی، این آلودگی به دلیل ناتوانی این واحد در پذیرش این میزان گاز در فرآیند بهره برداری نفت است که ناچار به سوزاندن این گازها می شود.
وی افزود: رهاسازی گاز سنگین (گاز ترش) در فلرها آلودگی هوا را در پی دارد و دارای اثرات منفی زیست محیطی و بهداشتی بسیار در مناطق اطراف است.
رئیس اداره محیط زیست اهواز با بیان اینکه برای این واحد اخطاریه صادر شده ، تصریح کرد: آلودگی این واحد نفتی (کارون 2) در نشست با دادستان مطرح شده و مکاتباتی نیز با شرکت نفت و گاز کارون و مناطق نفتخیز جنوب و وزارت نفت انجام شده است.
طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز در سال 83 سهم نفت را در آلودگی اهواز 56 درصد اعلام کرده است.
طرح آماک به منظور کاهش انتشار آلاینده های ناشی از سوزاندن گازهای ترش در چهار میدان نفتی اهواز از اوایل دهه 80 آغاز شد.
مرحله نخست طرح انجام شده و مرحله دوم طرح مرحله زیست محیطی است که در سال 1388 به اجرا درآمد.
بهره برداری از طرح آماک از مصوبات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز و همچنین ستاد ملی کاهش آلودگی هوا برای خوزستان بوده که تاکنون چند بار وعده بهره برداری آن داده شده است. این طرح قرار بود تا اردیبهشت امسال به بهره برداری برسد. اگر چه این طرح همه میدان های نفتی اطراف اهواز را پوشش نمی دهد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.