خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر : 31759
Share
شریعتی در نطق میان دستور مجلس درباره نتیجه انتخابات بهبهان:

مردم نه؛ به خواسته شخصی شما گفتند نه جریان سیاسی شما چرا که از مدار اندیشه سیاسی خویش خارج شده بودید

مردم عزیز بهبهان علیرغم هزینه کردن همه شخصیت های خوش نام و ملی این مرز و بوم و بعضا خروج از مدار اخلاق و ترجیح منافع شخصیتان به منافع کلان به شما نه گفتند، البته “نه به خواسته شخصی شما گفتند نه جریان سیاسی

محمدباقر شریعتی  در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته معلم و کارگر، گفت: یکی از جلوه های آگاهی و شناخت سیاسی بالا در شهر من، بهبهان بزرگ ، یادآور تمدن چند هزار ساله ارگان سترگ، نمایان شد و چون عطر گل نرگس همه بوهای بد تبانی و ناسپاسی را زدود و دست همه خودپرستان و خود سرایان را از دیار نرگس کوتاه کرد تا فکری انتخاب شود که ریشه در خاک کهن بهبهان دارد، تفکری ایجاد شده که پیگیر راه توسعه است ، نه تفکری که در پی تثبیت خویش تمام خدمات گذشته را نفی نماید.

بسم الله الرحمن الرحیم
 ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما با نفسهم
خدای متعال امر تغییر را به اراده مردم میخواهد و در قرآن میفرماید : تا ملتی خود نخواهد، خدا تغییری را برای آن ملت رقم نخواهد زد.
هفته معلم و هفته کارگر را گرامی داشته و از دولت محترم میخواهم برای این دو قشر مهم و زیربنایی کشور، اقدامات اساسی انجام دهد.
تشکر ویژه خودم از مردم عزیز و دولت تدبیر و امید و برگزار کنندگان انتخابات در مرحله دوم حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری را که در سلامت کامل برگزار شد ، اعلام می دارم.
از همه کاندیدها و حتی رد صلاحیت شدگان شهرم که کمک کردند تا این انتخابات درسی باشد برای اتحاد و همدلی، صمیمانه تشکر میکنم.
و دعا میکنم برای منتخب بهبهان جناب مهندس حبیب الله کشت زر که در صحت و سلامت راه توسعه بهبهان را ادامه دهد.
سپاسگزار مردمی هستم که بزرگترین و مستحکم ترین حامی نظام هستند و با حضور خود همیشه در تداوم جمهوریت و اسلامیت کوشیده اند.
یکی از جلوه های آگاهی و شناخت سیاسی بالا در شهر من، بهبهان بزرگ ، یادآور تمدن چند هزار ساله ارگان سترگ، نمایان شد و چون عطر گل نرگس همه بوهای بد تبانی و ناسپاسی را زدود و دست همه خودپرستان و خود سرایان را از دیار نرگس کوتاه کرد تا فکری انتخاب شود که ریشه در خاک کهن بهبهان دارد، تفکری ایجاد شده که پیگیر راه توسعه است ، نه تفکری که در پی تثبیت خویش تمام خدمات گذشته را نفی نماید.
ملت بزرگ بهبهان با همه اقوام و اقمار و اقشارش از قله تابناک آغاجاری تا شالیزارهای تشان و از زیدون زر خیزش تا منصوریه وجولکی زیبا و با اصالتش و همه روستاهای عزیز ما ، مدرس مطلبی شد که باید تمام سیاسیون را به یادگیری آن وا دارد و آن این است که :
“از سر غرور و خود خواهی و با اتکا به برنامه های خود ساخته ، دور از فرهنگ و مقتضیات وطن نسخه نپیچند که منافع خویش یا تنها حزب خویش یا جریان سیاسی را درمان نماید.”
آنانی که هنوز در توهم اینند که باید از بالا برای پایین تصمیم ساخت، بدانند و هشیار شوند که این نه در مسیر دموکراسی است و نه پیروی از اصول معنا شده برای شما.
و “مردم بهبهان ثابت کردند که از ده اردیبهشت به بعد خود نمایندگان خود را انتخاب می کنند و نظر می دهند.”
لذا، مردم عزیز بهبهان علیرغم هزینه کردن همه شخصیت های خوش نام و ملی این مرز و بوم و بعضا خروج از مدار اخلاق و ترجیح منافع شخصیتان به منافع کلان به شما نه گفتند، البته “نه به خواسته شخصی شما گفتند نه جریان سیاسی شما چرا که خود را از مدار اندیشه سیاسی خویش خارج شده بودید.”
باشد که از آموزگار زمان و رفتار تاریخی مردم بهبهان درس گرفته ، اگر چه القاب ارزشمند علمی و تحصیلی را بهمراه داشته باشیم.
اینجانب مفتخرم که در چهار سال دوره خدمتم به ملت بهبهان ، آغاجاری، زیدون، تشان ، منصوریه ، جولکی و حومه و ارگان بزرگ، مهر توسعه بر پیشانی این دیار کهن به درخشانی بنمایانم چرا که تقریبا همه پروژه های عقب افتاده یا خارج از مدار توسعه بازگردانده و درصد مطلوبی از پیشرفت ، نوید رفاه و اشتغال را برای مردم شریف به ارمغان آورد که شمارگان طرح های مهم آن : از جمله:
* دانشگاه علوم پزشکی  بیمارستان ولیعصر که بزودی افتتاح می شود.
*سد و صنعت در منطقه و از همه مهمتر و مشخص طرح نیروگاه هزار مگاواتی بهبهان که فاز اول آن بزودی افتتاح می شود
*و بزرگترین پالایشگاه گازی بیدبلند بهبهان در کشور که هم اکنون نه ماه از ساخت آن می گذرد و چند هزار نفر مشغول بکار میشود و بیش از ده هزار میلیارد تومان که به وطنم هدیه داده است در حال شکل گیری است.
*قرار گرفتن بهبهان در مسیر راه آهن شیراز- بهبهان
*فرودگاه فعلی بهبهان برای استفاده همه مردم به ناوگان هوایی کشور
*بیمارستان آغاجاری
*تخصیص آب کشاورزی برای همیشه برای کشاورزان بهبهان و توابع
گوشه ای از خدمات بنده بوده است.
از مردم می خواهم که در کارها و اقداماتی که در چهار سال گذشته در بهبهان انجام شده است تحقیق و تفحص کنند تا آنهایی که بنده حقیر را تخریب کردند بدانند که تخریب کارساز نیست.
خطاب به همشهریان می گویم: هر کجا باشم قلبم به یاد شما مردم بهبهان ، آغاجاری ، زیدون، منصوریه، تشان ،جولکی و حومه بزرگ و همه روستاها می تپد.
منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن          منم که دیده نیالوده ام به بد دیدن
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم        که در طریقت ما کافریست رنجیدن

همه مردم عزیز را به خدای بزرگ می سپارم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.