خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد خبر : 31750
Share
دبیرخانه کشاورز خوزستان:

دولت جلوی اظهارات تنش‌زای استاندار یزد را بگیرد/ عدم کشت تابستانه در حوزه کرخه را نمی‌پذیریم

دبیرخانه کشاورز استان خوزستان گفت: ادبیات استاندار یزد در شأن دولت نیست و انتظار می‌رود دولت و شخص وزیر کشور با چنین گفتمانی که سبب تنش و خدشه وارد کردن به وحدت ملی می‌شود برخورد کند. مسعود اسدی با اشاره به گفته

دبیرخانه کشاورز استان خوزستان گفت: ادبیات استاندار یزد در شأن دولت نیست و انتظار می‌رود دولت و شخص وزیر کشور با چنین گفتمانی که سبب تنش و خدشه وارد کردن به وحدت ملی می‌شود برخورد کند.
مسعود اسدی با اشاره به گفته استاندار یزد مبنی بر اینکه «آب کارون را می‌بریم و به هیچکس هیچ ربطی ندارد»، اظهار کرد: به نظر می‌رسد این نوع ادبیات از سوی مقام عالی رتبه در شأن دولت خدمتگزار نباشد و انتظار می‌رفت دولت و شخص وزیر کشور با چنین گفتمانی که سبب تنش و خدشه وارد کردن به وحدت ملی می‌شود، برخورد کند.
وی ادامه داد: فکر می‌کنم استاندار یزد علاقه‌مند به گفتمان‌های پوپولیستی است که اگر این گفتمان‌ها در شأن سیاسیون منتخب یا نمایندگان باشد در شأن عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استانی نیست.
دبیرخانه کشاورز استان خوزستان افزود: البته استاندار یزد بحث انتقال آب شرب را مطرح کردند که در این صورت هیچ خوزستانی و هیچ ایرانی آزاده و مسلمانی دغدغه این نوع انتقال را به هموطنان دیگرش در استان دیگر ندارد.
وی تصریح کرد: با جدیت موضوع انتقال آب استان را رصد خواهیم کرد که آب منتقل شده بنام شرب اما برای مصارف کشاورزی و توسعه صنعت در استان یزد منتقل نشود.
اسدی عنوان کرد: صنایع عظیمی مثل صنعت مس سرچشمه که نیاز به آب زیاد دارد در استان کویری مثل یزد در حال گسترش است که هیچ توجیهی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: توسعه صنعت و کشاورزی از منافع ملی جمهوری اسلامی است، بنابراین در بحث حفاظت از منافع ملی باید بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.
اسدی تأکید کرد: نباید اجازه دهیم منابع ملی به جایی برود که با وجود تحمیل هزینه‌های زیاد کمترین بهره‌وری را برای ما داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: ضروری است دولت با این شیوه و لحن گفتمان‌هایی که از سوی عالی‌ترین مقام دولتی در یزد مطرح شد و سبب اقدامات تنش‌زا در استان می‌شود برخورد جدی کند.
اسدی با بیان اینکه منافع استانی با منافع ملی گره خورده است، تأکید کرد: با تمام قدرت از منافع استانی حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای افراد با اهداف سیاسی سبب آسیب رساندن به وحدت و انسجام ملی شوند.
وی با اشاره به شعار مقام معظم رهبری در مطلع سال جدید بیان کرد: اقدام و عمل مورد نظر مقام معظم رهبری بیش از هر چیزی نیاز به وحدت و انسجام مردم و دستگاه‌های اجرایی دارد و اظهارات اخیر استاندار یزد برخلاف منویات مقام معظم رهبری است.
اسدی گفت: استاندار یزد باید به صورت رسمی از مردم استان عذرخواهی کند در غیر این صورت دولت برخورد لازم با استاندار خود داشته باشد.
وی اظهار کرد: در تابستان سال جاری عدم کشت تابستانه در حوزه کرخه را نمی‌پذیریم چراکه منابع آب کافی برای کشت وجود دارد.
اسدی با بیان اینکه اگر در حوزه رودخانه زهره، وضعیت آب وخیم است و کشت تابستانه مانند سال‌های گذشته در آن حوزه امکان‌پزیر نیست، افزود: پس فعال شدن کارگاه انتقال آب به استان بوشهر چه معنی دارد.
اسدی با ابراز تأسف از وضعیت اقتصادی و معیشتی کشاورزان حوزه رودخانه زهره از وزارت نیرو درخواست کرد: آب مورد نیاز کشاورزان را از سد‌های بالا دستی‌‌ رها کند.
وی در پایان یادآور شد: کشاورزان حوزه کرخه به دلیل عدم کشت در چند سال پیاپی و تحمل خسارت‌های سنگین توان اقتصادی خود را از دست داده‌اند و منتظر کشت زمین‌های خود هستند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.