خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر : 31736
Share

درد دل‌های یک معلم بازنشسته از بی‌حرمتی‌ها در جامعه

یک معلم بازنشسته با ابراز گلایه از این‌که در گذشته معلمان از احترام بسیاری برخوردار بودند اما اکنون شاهد بی‌حرمتی به معلم از سوی دانش‌آموز و یا حتی ولی دانش‌آموز هستیم، گفت: برای تغییر این وضعیت باید فرهنگ‌سازی شود و در جامعه به معلم بها داده شود.

یک معلم بازنشسته با ابراز گلایه از این‌که در گذشته معلمان از احترام بسیاری برخوردار بودند اما اکنون شاهد بی‌حرمتی به معلم از سوی دانش‌آموز و یا حتی ولی دانش‌آموز هستیم، گفت: برای تغییر این وضعیت باید فرهنگ‌سازی شود و در جامعه به معلم بها داده شود.
سیدجاسم سیدنور  اظهار کرد: اگر بخواهیم مقایسه کنیم، وزیر بهداشت به جامعه پرستاری و پزشکی عزت و حرمت بسیاری گذاشته است اما در وزارت آموزش‌و‌پرورش، فردی را گذاشتند که اگرچه فوق‌العاده خوب، محترم و دانا است اما توان اجابت نیاز جامعه فرهنگیان را ندارد.
وی افزود: من یک بازنشسته هستم اما بسیاری از همکاران فرهنگی ما در سطح کشور حق‌الزحمه خود را به‌موقع دریافت نمی‌کنند؛ معوقه بازنشستگان نیز پرداخت نمی‌شود.
سیدنور خاطرنشان کرد: اگر بخواهند سالانه درصدی به حقوق معلمان اضافه کنند موضوع را مدام در تلویزیون و روزنامه‌ها اعلام می‌کنند اما مشاهده می‌کنیم که سازمان‌های دیگر در سکوت و به‌دور از هیاهو و جنجال حقوق کارکنان خود را افزایش می‌دهند.
وی در خصوص انتظارات معلمان گفت: انتظارات معلمان در 2 بخش معنوی و مادی است. به‌طور مثال هفته بزرگداشت معلم را در یک روز و هم‌زمان با شهادت شهید مطهری محدود نکنند؛ در این هفته صداوسیما باید برنامه‌های مناسب با شخصیت یک معلم و فرهنگی را پخش کند.
 این معلم پیشکسوت افزود: وزیر باید تمام معاونان خود را به همه‌ی مناطق کشور گسیل کند؛ مدیرکل نیز در استان معاونان خود را به شهرهای کوچک اعزام کند. اگر معاون مدیرکل در مراسم تقدیر از معلمان یک شهر کوچک شرکت کند این باور در نزد مردم شکل می‌گیرد که معلمان آن شهر مورد عزت و احترام قرار دارند. معلمان این‌گونه رفتارها را توقع دارند.
سیدنور ادامه داد: از نظر مادی نیز معلمان نمی‌گویند که حقوق بیشتری به آن‌ها داده شود، تنها خواستار آن هستند که حقوق آن‌ها هم‌سطح دیگر ادارات دولتی در نظر گرفته شود؛ توقعات فرهنگیان بسیار کم است.
وی با اشاره به وضعیت معلمان بازنشسته اظهار کرد: زمانی که یک معلم بازنشسته می‌شود، حقوق او 50 درصد کاهش پیدا می‌کند، از سوی دیگر یک بازنشسته دارای فرزند و نوه است و تمام خانواده از او توقع دارند. معلم بازنشسته با توجه به این شرایط مجبور می‌شود که به کارهای دیگر روی آورد.
این معلم بازنشسته تصریح کرد: بسیار مشاهده شده، یک معلم راننده تاکسی باشد یا به‌صورت حق‌الزحمه در مدارس غیرانتفاعی مشغول به کار شود. معلم بازنشسته به‌جای استراحت مجبور می‌شود که به کارهای دیگری مشغول شود.
سیدنور در پاسخ به این‌که از تجربه معلمان بازنشسته استفاده می‌شود، گفت: از سال 79 بازنشسته شدم تاکنون به یاد ندارم که یکی از مدیران کل از بازنشستگان به‌جز در روز معلم دعوتی کند تا از کارهای انجام‌شده و تجربیات فرهنگیان بازنشسته استفاده شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.