خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 31723
Share

روایت عضو شورای شهر اهواز از شب نشینی های اعضا و شهردار

یکی از اعضای شورای شهر اهواز با انتقاد از عملکرد شهرداری گفت: مخالفت هاي اعضاي شورا با شهردار نبايد در شب نشيني ها حل شود.

یکی از اعضای شورای شهر اهواز با انتقاد از عملکرد شهرداری گفت: مخالفت هاي اعضاي شورا با شهردار نبايد در شب نشيني ها حل شود.
يكصد و بيست و نهمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر اهواز شامگاه دوشنبه همراه با اعتراضات تند برخی اعضای شورای شهر اهواز نسبت به شهردار بود. انتقادات اعضای شورای شهر وارد فاز جدیدی شده است و این بار سخن از برکناری شهردار زده می‌شود.
 نهضتی که فقط شعار بود
جانعلی خورشیدی یکی از اعضای شورای شهر اهواز است که در نطق خود ضمن تبریک هفته کارگر و تشکر از کارگران زحمت کش اهواز به انتقاد از عملکرد شهردار پرداخت.
خورشیدی با اشاره به شعار نهضت آسفالت که بارها توسط شهردار مطرح شده بود، گفت: تا کنون چند بار فرمان نهضت آسفالت را شنیدیم اما همچنان اکثر مردم از وضعیت آسفالت ها ناراضی هستند. شهرک دانشگاه گویی خیابان هایش را با گاوآهن شخم زدند. خیابان ورودی تالارها را ببینید چه وضعیت اسف باری دارد.
وی افزود: خیابان تالارها که بسیاری از مردم استان در آن قسمت از شهر تردد دارند، شایسته این نیست که زیبا و منظم باشد؟ ورودی این خیابان همچون ورودی های شهر نامناسب و بهم ریخته است.
این عضو شورای شهر ضمن انتقاد از حضور نیافتن شهردار در جلسات دوشنبه های شورا گفت: متاسفانه حتی معاونان شهردار در جلسات دوشنبه ها حاضر نیستند. وقتی در راس امور برخی سازمان ها یک دیپلمه بگذارند وضعیت از این بهتر نمی شود. بارها شده با شهرداران مناطق و مسئولان شهری در خصوص مشکلات مردم تماس گرفتیم اما هیچ کدام پاسخ مناسبی نمی دهند.
خورشيدي همچنين در نطق پيش از دستوركار، با تقدير از اعضاي شوراي تامين شهرستان اهواز براي ساماندهي خيابان نادري اظهار كرد: دستفروشان ساير مناطق اهواز نيز بايد ساماندهي شوند.
وي افزود: اين كار با قوه قهريه قابل اجرا نيست و دستفروشان نيز كساني هستند كه بايد براي خانواده خود امرار معاش كنند، بنابراين بايد اماكني مانند پارك ربيع براي استقرار آنها در نظر گرفته شود.
 سخنرانی حماسی نمی خواهیم
رامي علاسوند رئيس شوراي اسلامي شهر اهواز نیز با بيان اينكه تاكنون هيچكدام از اعضاي شورا به محل نشستن شهردار اعتراضي نكرده است، گفت: در همه كلان شهرها براي شهردار جايگاه خاصي در نظر گرفته مي شود. اگر شهردار در جای یکی از اعضای شورا بنشیند به این معنی نیست که پاسخ مردم را نمی دهد. 
وي تصريح كرد: شهر اهواز عقب ماندگي‌هاي بسياري دارد و با سخنراني‌هاي حماسي مشكلات حل نمي شود و بايد راهكار ارائه شود.
معاون برنامه ريزي و توسعه شهردار اهواز نيز در واكنش به انتقادات نسبت به شهردار اهواز گفت: در همه جا شهردار شان و منزلتي دارد كه بايد حفظ شود و اينكه برخي بگويند بايد پائين بنشيند و يا رفتار تبعيض آميز دارد، صحيح نيست.
ابراهيم نوشادي افزود: با وجودي كه شهرداري از مناطق حاشيه اهواز درآمدي كسب نمي كند اما به احترام مصوبات شورا و مردم اقداماتي در اين مناطق انجام داده كه از جمله آنها آسفالت معابر كوي علي آباد (بروال) و برنامه ريزي براي آسفالت خيابان هاي كوي انديشه از هفته آينده است.
وي با بيان اينكه شهرداري اهواز همه مصوبات شورا را اجرا كرده است و نسبت به آنها پاسخگوست، افزود: در هيچكدام از كلانشهرها شهردار در همه جلسات علني شركت نمي كند.
غده سرطان را بکنید
حجت الاسلام قربانعلي سعادت نيا یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز که انتقاد تندی نسبت به شهردار داشت، گفت: انتقاد و سوال پرسیدن و... دیگر کافی است. شهردار کارآمد نیست و من از او راضی نیستم.
سعادت نیا افزود: سه سال مهلت دادیم به شهردار و دیگر بس است. یک بار هم که شده بیاییم از اختیاراتمان استفاده کنیم و رای قاطع بدهیم.
وی تاکید کرد: این غده سرطانی باید از شهرداری کنده شود. وقتی شهرداری برای انتقادات ما اهمیتی نمی دهد، این برخورد آنها برای شان شورا خوب نیست.
این عضو شورای شهر یادآور شد: تعارض استانداری و شهرداری در چیست؟ چرا تکلیف قطار شهری همچنان مشخص نیست؟ اگر مدیر قطار شهری کارآمد نیست عوضش کند. اگر کارآمد است و مشکل در جای دیگری است چرا حل نمی شود این مشکل؟
وي با بيان اينكه مخالفت هاي اعضاي شورا با شهردار نبايد در شب نشيني ها حل شود، افزود: اين رفتار باعث مي شود كه حرمت شورا شكسته شود و اعضا بايد با شهردار اتمام حجت كنند.
 سيدمحمدجواد رضوي دیگر عضو شورا نیز در نطق خود به مشکلات فرهنگیان پرداخت و گفت: دولت های مختلف اهمیت آن چنانی به مشکلات فرهنگیان نداند.
رضوی، مشکلات آموزش و پرورش را در چهار محور توضیح داد و گفت: مدارس با مشکلات و دردسرهای جدی روبرو هستند و امیدواریم به زودی تدابیری برای رفع این مشکلات اتخاذ شود.
عزل و نصب های شهرداری زیاد نشود
عضو ديگر شوراي اسلامي شهر اهواز نيز در نطق پيش از دستور كار جلسه با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي و تعيين سه نماينده اهواز در مجلس اظهار كرد: اين انتخاب فارغ از هر تفكر قومي بوده و نشانه بينش سياسي مردم اهواز است كه اميدوارم منتخبان به اين اعتماد مردم پاسخ مثبت بدهند.
علي ناصري همچنین با بیان اینکه مردم اهواز نماينده اي نمي خواهند كه فقط نطق هاي آتشين در مجلس داشته باشد و در عمل هيچگونه اقدامي انجام ندهد، گفت: مردم با مدنی ترين نوع گفتمان اعلام كردند كه خواهان تغيير وضع موجود هستند.
ناصري در سخنانش به شماری از مشکلات شهر اهواز پرداخت و گفت: شبكه جامع فاضلاب شهري، لايروبي كارون، ريزگردها، متروي اهواز، تصفيه خانه هاي فاضلاب شهري ازجمله مشکلات این شهر است. .
وي اضافه كرد: آب اهواز و كوت عبدالله قابل شرب نيست و بايد براي آن چاره انديشي شود همچنين دليل پرداخت نشدن عوارض ارزش افزوده و آلايندگي به شهرداري اهواز بايد پيگيري و مشخص شود.
ناصري همچنين ساماندهي ساير دستفروشان و وانت بارهاي شهر اهواز را خواستار شد و افزود: خواسته كاركنان شهرداري، ثبات مديريت در شهرداري و داشتن كمترين عزل و نصب هاست.
وي با انتقاد از نحوه نگهداري اموال عمومي شهر، فضاي سبز و المان ها گفت: برخي شهروندان نيز به نگهداري از اين اموال توجهي نمي كنند، در حالي كه اين امكانات از پول شهروندان خريداري شده است.
 کوی اندیشه، محله یا خرابه؟
حجت الاسلام باوي پور امام جماعت شهرك انديشه به عنوان نماینده این منطقه در جلسه شورای شهر اهواز به بیان مشکلات این منطقه پرداخت و گفت: مشكلات اين منطقه با گذشت ۲۰ سال از زمان تاسيس هنوز پابرجاست و اين شهرك فاقد هرگونه خدمات رفاهي، عمراني و خدماتي است.
وي افزود: اين شهرك فاقد شبكه فاضلاب، آسفالت، فضاي سبز، بازارچه، اتوبوس و مدرسه است و كودكان اين منطقه در زمستان ناچار به تردد از ميان گل و لاي و طي مسير طولاني تا اهواز براي رفتن به مدرسه هستند كه همين امر موجب تصادف و حتي فوت برخي از آنها شده است.
به گفته وي، بهم ریختگی این منطقه باعث شده آمار سرقت در منطقه بالا رود. چون دقیقا مشخص نیست کوی اندیشه خرابه است یا یک منطقه؟
باوی پور از اعضای شورای شهر خواست تا از نزدیک از مشکلات منطقه اندیشه بازدید کنند.
به دستور رئیس شورای شهر نیز مقرر شد از هر کمیسیون یک نفر یکشنبه هفته آینده از کوی اندیشه بازدید و گزارش میدانی برای بررسی وضعیت این منطقه تهیه کنند.
مترو رویای اهوازی‌ها
بحث مترو یا قطار شهری اهواز که به قول یکی از اعضای شورا تبدیل به رویایی برای مردم اهواز شده نیز در این جلسه شورا مطرح شد.
عباس هلاکویی مديرعامل سازمان قطارشهري اهواز در این نشست گفت: شهرداري اهواز بايد به طرح مترو پنج هزار و ۴۰۰ ميليارد ريال اختصاص مي داد اما از ابتداي طرح تا كنون فقط يك قطعه زمين به قيمت ۹۹۸ ميليارد ريال به اين طرح داده كه اين زمين هنوز واگذار نشده است بنابراين چطور انتظار داريد مردم اهواز سوار مترو شوند.
وي با بيان اينكه اين زمين بايد در سال ۸۵ به متروي اهواز واگذار مي شد، اضافه كرد: اين زمين واقع در ميدان فرودگاه ۳۱ هزار مترمربع مساحت دارد كه هم اكنون در تصرف طرح است و ۱۸ هزار مترمربع آن نيز مربوط به وزارت راه و شهرسازي است كه آن نيز هنوز منتقل نشده است.
هلاكويي اظهار كرد: مرحله نخست طرح متروي اهواز (شامل شش ايستگاه) ۸۵ درصد پيشرفت فيزيكي دارد و بخش ساختمان ۶۰ درصد و بخشي تجهيزات فاقد هر گونه پيشرفت است.
وي تصريح كرد: مرحله نخست مترو قرار بود پارسال به اتمام برسد اما تنها ۱۵ درصد از اعتبارات دولتي به اين طرح اختصاص يافت، شهرداري نيز سهم خود را پرداخت نكرد و پيمانكار هم كار را تعطيل كرده است.
همچنین در این جلسه در اين جلسه لايحه انتقال سند زمين از سازمان خدمات موتوري به سازمان قطارشهري تصويب شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.