خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
کد خبر : 31663
Share

خواجوی:خرید تضمینی 400 هزار تن گندم در خوزستان

مدیر تعاون روستایی خوزستان از خرید تضمینی 400 هزار تن گندم در استان خبر داد.

مدیر تعاون روستایی خوزستان از خرید تضمینی 400 هزار تن گندم در استان خبر داد.
هرمز خواجوی اظهار کرد: با آغاز فصل برداشت گندم تاکنون بیش از 400 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.
وی در ادامه گفت:مدیر تعاون روستایی خوزستان افزود: در سال 95 نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان شامل گندم معمولی به مبلغ 12 هزار و 705 ریال و گندم دروم به مبلغ 13 هزار و 68 ریال اعلام شده است.
وی یکی از مشکلات خرید گندم در خوزستان را کوتاه بودن زمان برداشت گندم و حجم زیاد گندم تولیدی عنوان کرد و گفت: تدابیر لازم برای خرید و انتقال گندم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اندیشیده شده است.
خواجوی خاطرنشان کرد: مراکز خرید تعاون روستایی ظرفیت خریداری بیش از یک میلیون تن گندم را دارند و پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون تن گندم خریداری شود.
وی بیان داشت: متولی خرید گندم از کشاورزان شرکت غله و بازرگانی وابسته به وزرارت جهاد کشاورزی می‌باشد و اتحادیه‌های تعاونی روستایی مباشر خرید گندم هستند.
مدیر تعاون روستایی خوزستان تصریح کرد: در سال زراعی گذشته 960 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خوزستانی خریداری شد.
وی در پایان اظهار داشت: سطح زیرکشت گندم دیم در خوزستان در سال زراعی جاری 150 هزار هکتار و گندم آبی 384 هزار هکتار بوده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.