خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر : 31648
Share

از انشقاق گسترده اصلاح‌طلبان تا وعده تهرانی شدن انتخابات در خوزستان!

با توجه به نزدیک بودن انتخابات در دور دوم، بازار حمایت‌ها و انتقادها در استان خوزستان به اوج خود رسیده است.همزمان با فرا رسیدن اردیبهشت‌ ماه، این استان که همه ساله شرایط جدیدی را در این فصل تجربه می‌کند این‌بار با شرایط

با توجه به نزدیک بودن انتخابات در دور دوم، بازار حمایت‌ها و انتقادها در استان خوزستان به اوج خود رسیده است.
همزمان با فرا رسیدن اردیبهشت‌ماه، این استان که همه ساله شرایط جدیدی را در این فصل تجربه می‌کند این‌بار با شرایط انتخاباتی همراه شد.
اردیبهشت همواره در کنار آغاز برداشت گندم و محصولات کشاورزی در این استان، فصل آغاز گرمای نسبتا طاقت‌فرسا و شرجی‌های دیار کارون بوده است.
در این بین با توجه به اینکه در میانه فرصت قانونی تبلیغات کاندیداهای راه یافته به دور دوم در برخی از حوزه‌های انتخابیه قرار داریم، شور جانبداری برخی از کاندیداهای دور اول و چهره‌های سیاسی کشور از نامزدهای راه یافته به دور دوم در اوج خود قرار گرفته و هر روز در جای جای 6 حوزه انتخابیه استان خوزستان، نشست‌ها و دیدارهای حمایتی برگزار می‌شود.
حمایت بسیاری ار کاندیداهای اصولگرای دور اول از لیست اصولگرایان اهواز و اعتراض‌های مردمی نسبت به نصب بنر و پوسترهای انتخاباتی برخی نامزدها در برخی از شهرستان‌های استان به سوژه‌های خبری این‌ روزها تبدیل شده است.
مصطفی کواکبیان دیروز با حضور در برخی از نشست‌های انتخاباتی این استان با بیان اینکه باید مجلس آینده را از فساد پاکسازی کرد، از حمایت خود و پیروزی لیست اصلاح‌طلبان خوزستان به مانند تهران ابراز امیدواری کرد.
*از بیانیه‌های جانبدارانه اصلاحات خوزستان تا مخالفت اصلاح‌طلبان ایذه با سخنرانی کواکبیان
این در حالی است که برخی از چهره‌های شورای سیاستگذاری در استان خوزستان به مقابله با نظر و حمایت برخی از لیدرهای خود در تهران برخواسته و اقدام به نوشتن بیانیه کرده‌اند.
شاید بیانیه‌نویسی‌ها و نقدهای کیانوش‌راد در روزهای اخیر را بتوان یکی از این‌‌گونه اقدامات برشمرد که برات قبادیان را مورد انتقاد و هجمه بیانیه‌های خود قرار داده است.
این بیانیه‌ها در حالی در حال رقم خوردن است که قبادیان در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک به حمایت از مدیر اسبق شرکت حفاری شمال پرداخت و تصمیم شورای سیاستگذاری اصلاحات در استان خوزستان در قرار دادن نام نامزد اصولگرای چندین دوره این حوزه در لیست اصلاح‌طلبان را با وجود یک کاندیدای مستقل غیر قابل قبول و غیرمنطقی دانست.
با این وجود شورای اصلاح‌طلبان خوزستان با دعوت از مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری برای حمایت از لیست خود در چند شهرستان از جمله اهواز و ایذه نشست‌های حمایتی برگزار کرد، نشست‌هایی که در ایذه با چالش و اعتراض اصلاح‌طلبان همراه بود و جمعی از اصلاح‌طلبان ایذه و باغملک نسبت به تصمیم شورای سیاستگذاری خود در مرکز استان اعتراض داشته و عدم استفاده از نظرات آنها در انتخاب گزینه مورد نظر را نوعی تصمیم جهت‌دار و نامعلوم دانستند.
*اعتراض دانشجویان کشاورزی ملاثانی به سخنرانی الهه کولایی
این در حالی است که برخی از رسانه‌های استان از اعتراض شدید جمعی از دانشجویان دانشگاه کشاورزی ملاثانی به جلسه حمایتی و سخنرانی الهه کولایی خبر داده‌اند که این امر باعث لغو این سخنرانی شد.
آنها این سخنرانی و برگزاری این جلسه را محکوم کرده و از مسئولان دانشگاه خواستند تا پاسخگوی این موضوع باشند. دلیل این حرکت دانشجویان امضا کردن نامه‌ای با عنوان جام زهر نسبت به رهبری در مجلس ششم توسط کولایی بود.
*پاسخ منتقدان با رای داده می‌شود
با این‌حال هرچه به روزهای مشخص شدن سایر نمایندگان مجلس دهم در کشور نزدیک می‌شویم، جهت‌داری و جانبداری بسیاری از افراد سیاسی شهرستان‌های استان روشن‌تر و مواضع آنها برای حمایت کردن از کاندیداهای مورد نظر مشخص‌تر می‌شود.
مردم نیز این‌روزها با حضور در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای مورد نظر، خود را برای حضور در پای صندوق‌های رای و خلق حماسه دیگری آماده می‌کنند و امیدوارند تا با حمایت‌های بی‌دریغ خود از نامزد مورد نظر، زمینه پیروزی وی را فراهم کنند.
تنها راهی که برای موفقیت یک کاندیدا و امیدوار بودن مردم برای بهتر شدن اوضاع اقتصادی منطقه و شهرشان وجود دارد حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب نماینده‌ای است که در زمینه‌های غیر انتخاباتی و خدمت به مردم حضور پررنگ داشته و اینک نیز با در نظر گرفتن صداقت، دین‌داری، دلسوزی، تعهد، آینده‌نگری فردی قابل اعتماد و شناخته شده باشد.
با این‌حال حضور حماسی مردم خوزستان در پای صندوق‌های رای علاوه بر خلق حماسه‌ای دیگر برای مردمان این دیار باعث می‌شود انتقادات خود را نسبت به موضوع‌گیری‌های موجود برخی از چهره‌های سیاسی شهرستان‌ها و استان در حمایت از حریفان را با زبان رای بدهند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.