خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر : 30687
Share
عادل الجبیر: اگر لازم شود اسد با زور می‌رود

عربستان‌سعودی تایید‌کرد: ارسال جنگنده‌های ریاض به پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه

عربستان سعودی اواخر روز شنبه تایید کرد که جنگنده هایش برای آنچه مقابله با گروه تروریستی داعش عنوان شده است به پایگاه هوایی ترکیه در اینجرلیک ارسال شده شده اند.ژنرال احمد العسیری مشاور وزیر دفاع عربستان به تلویزیون العربیه گفت

عربستان سعودی اواخر روز شنبه تایید کرد که جنگنده هایش برای آنچه مقابله با گروه تروریستی داعش عنوان شده است به پایگاه هوایی ترکیه در اینجرلیک ارسال شده شده اند.
ژنرال احمد العسیری مشاور وزیر دفاع عربستان به تلویزیون العربیه گفت که ریاض به مقابله با گروه تروریستی داعش متعهد شده است و این اقدام عربستان سعودی بخشی از همان تلاش هاست.
وی همچنین گفت که حضور کنونی عربستان در این پایگاه هوایی تنها به  جنگنده های هوایی و نه سربازان زمینی محدود شده است.
عسیری در پاسخ به این سوال که آیا سربازان زمینی نیز وارد این پایگاه هوایی خواهندد شد یا نه، گفت: آنچه که اکنون از سوی عربستان به پایگاه هوایی ارسال شده است جنگنده های هوایی است که بخشی از نیروهای ما محسوب می شوند.
عربستان سعودی در هفته های اخیر حملات هوایی خود علیه داعش را از سر گرفته است و اشتون کارتر وزیر دفاع عربستان از افزایش نقش ریاض استقبال کرده است.
چاوش اغلو وزیر خارجه ترکیه روز گذشته شنبه در گفت وگو با رسانه های این کشور گفته بود که عربستان سعودی بازرسانی را به پایگاه هوایی اینجرلیک برای آماده سازی با هدف ارسال جنگنده های هوایی خود منتقل کرده است.
در هفته های اخیر زمزمه های ورود عربستان سعودی و ترکیه به جنگ زمینی در سوریه برای مقابله با داعش شنیده می شود.
از سوی دیگر، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می برد در گفت وگو با خبرگزاری سی ان ان گفت که اگر روند سیاسی در سوریه با شکست مواجه شود بشار اسد با زور و اجبار حذف خواهد شد.
وی در گفت وگو با کریستین امانپور گفت: معتقدم بشار اسد تضعیف شده است و بشار اسد به پایان رسیده است.
سی ان ان در ادامه به نقل از الجبیر می نویسد: عربستان سعودی خود را برای حضور در جنگ زمینی در سوریه آماده می کند تنها برای مشارکت در بخشی از تلاش های ائتلاف آمریکایی علیه داعش.
الجبیر در ادامه همچنین افزود: بشار اسد می رود هیچ شکی در این باره نداشته باشید. او چه با روند سیاسی و چه با زور خواهد رفت.
وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه این مصاحبه تاکید کرد: ما تلاش می کنیم که اطمینان پیدا کنیم که روند سیاسی جواب می دهد اما اگر روند سیاسی نتیجه نداد این موضوع به دلیل غیبان نظام اسد و حامیانش است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.