خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد خبر : 30594
Share

برنامه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز برای دانشجویان شاهد و ایثارگر

مدیر شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز برنامه‌های مختلف این مدیریت برای دانشجویان شاهد و ایثارگر را در سه حوزه آموزشی، فرهنگی و رفاهی تشریح کرد.

مدیر شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز برنامه‌های مختلف این مدیریت برای دانشجویان شاهد و ایثارگر را در سه حوزه آموزشی، فرهنگی و رفاهی تشریح کرد.
دکتر سیدابراهیم موسوی‌قهفرخی با بیان این‌که تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه شهید چمران حدود 820 نفر است که 679 نفر از آن‌ها از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان و مابقی از خانواده رزمندگان هستند، اظهار کرد: حدود 90 نفر از این دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و حدود 30 نفر در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند؛ تعداد این دانشجویان در دانشگاه شهید چمران با جمعیت دانشجویی برخی دانشگاه‌های کوچک برابری می‌کند.
وی با بیان این‌که عمده برنامه‌های این مدیریت برای دانشجویان شاهد و ایثاگر در سه زمینه آموزشی، فرهنگی و رفاهی است، گفت: در بخش آموزشی 2 هدف مدنظر است؛ یکی از این اهداف اجرای قوانین آموزشی خاص برای دانشجویان شاهد و ایثارگر با همکاری معاونت آموزشی داشگاه و هدف دیگر توانمندسازی است.
مدیر شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به این‌که این دانشجویان از لحاظ تحصیلی به دو دسته تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: برای آن دسته از دانشجویانی که دارای مشکلات درسی هستند، جهت تقویت بنیه درسی و علمی دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود؛ همچنین آن دسته از دانشجویان که از لحاظ درسی قوی هستند در زمینه‌های جانبی مانند نرم‌افزار و زبان خارجه در جهت افزایش توانمندی آموزش می‌بینند. بخش آموزشی یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیتی است که در تمام مقاطع پوشش داده می‌شود.
موسوی‌قهفرخی ادامه داد: در بخش فرهنگی سه مقوله اصلی مدنظر است؛ نخست اجرای برنامه‌هایی در طول سال به مناسبت‌های مختلف و مقوله دوم طرحی با عنوان "محسنین" است که دانشجویان علاقه‌مند به‌صورت اختیاری می‌توانند در آن شرکت کنند.
وی با بیان این‌که این طرح برای اولین‌بار در اهواز پایه‌ریزی شد، افزود: در این طرح پس از اعلام فراخوان به دانشجویان شاهد و ایثارگر، کتاب‌های عقیدتی برای آن‌ها تدریس می‌شود و کارگاه‌هایی با توجه به سطح دینی و معرفتی دانشجویان برگزار و سپس نفرات برگزیده این دوره‌ها به اردوهای سیاحتی و زیارتی اعزام می‌شوند. این دوره‌ها با همکاری نهاد نماینده مقام معظم رهبری معرفی برگزار می‌شود.
مدیر شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین به اجرای فعالیت‌های هنری و ورزشی برای این دانشجویان اشاره کرد و گفت: با اعلام فراخوان و احصاء علاقه‌مندی دانشجویان در زمینه‌های مختلف هنری و ورزشی، از آن‌ها برای حضور در این فعالیت‌ها دعوت می‌شود. همچنین ممکن است دوره‌هایی در این زمینه‌ها برگزار شود.
موسوی قهفرخی افزود: امسال جشنواره ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در اهواز برگزار شد و پس از مسابقات منطقه‌ای که در اسفندماه برگزار می‌شود، دانشجویان به تهران معرفی خواهند شد؛ همچنین در جشنواره قرآنی که امسال برگزار شد دانشجویان منتخب برای حضور در جشنواره سراسری قرآن به تهران اعزام شدند.
وی در خصوص فعالیت‌های بخش رفاهی اظهار کرد: پرداخت هزینه‌های تحصیلی و شهریه دانشجویان شبانه، اسکان این دانشجویان در خوابگاه‌های دولتی با همکاری معاونت دانشجویی و ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه برای دانشجویان بی‌بضاعت در ستاد بنیاد شهید و همچنین امور دانشجویی برای حمایت مالی از این دانشجویان از اهم فعالیت‌ها در این بخش است.
مدیر شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این اقدامات هر ساله انجام می‌شود اما جلساتی نیز تحت عنوان ستاد شاهد متشکل از هیأت‌رییسه دانشگاه، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه و بنیاد شهید برگزار می‌شود که در آن مشکلات موجود مطرح و راه‌حل‌ها بررسی می‌شوند.
وی افزود: همچنین آن دسته از دانشجویانی که مشکلات درسی دارند می‌توانند با مراجعه به کمیسیون موارد خاص برای مشکلات خود علت‌یابی کنند. این کمیسیون مختص همه دانشجویان است و ستاد ما در این کمسیون نیز بسیار فعال است.
موسوی قهفرخی با بیان این‌که دانشجویان قوی و ضعیف در هر دانشگاهی وجود دارند، عنوان کرد: هر ساله جهت تشویق دانشجویان ممتاز از افراد برتر تقدیر و هدایایی نیز به آن‌ها اعطا می‌شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.