خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر : 30562
Share

اباذری: زبان گفت و گوی صادرکنندگان با جهان، استانداردها است

معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: صادر کنندگان باید بدانند که زبان گفت و گو با کشورهای دنیا توجه به استانداردها است.

معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: صادر کنندگان باید بدانند که زبان گفت و گو با کشورهای دنیا توجه به استانداردها است.
علی اباذری در همایش استاندارد سازی در محل هتل نیشکر اهواز اظهار کرد: صادرکنندگان اگر به منافع پایدار فکر می کنند باید این موضوع را در تجارت مورد توجه قرار دهند.
وی با اشاره به حوزه واردات افزود: واردکنندگان و تاجران نباید به قیمت پر کردن جیب خود از مصلحت جامعه غافل شوند و با ایجاد اشتغال برای کشورهای دیگر، کالاهای بی کیفیت وارد کشور خود کنند.
اباذری ادامه داد: استادان و محققان در حوزه استانداردسازی مسئولیت جدی تری را عهده دار شوند و به موضوع تجاری سازی مقالات و تبدیل شدن به محصول توجه شود و آموزش عالی در این خصوص تجدید نظر کند.
معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: از استان های با ظرفیت به ویژه استان خوزستان با داشتن دانشگاههای خوب و کارشناسان موفق استاندارد و مردم خوش فکر انتظار داریم که نقش جدی تری در حوزه استانداردسازی به عهده بگیرند.
وی با اشاره به اینکه با گذشت زمان وظایف مهمتری به این سازمان سپرده می شود تصریح کرد: از جمله این وظایف در خصوص اقتصاد مقاومتی تعریف استاندارد برای همه کالاها و خدمات داخلی و استقرار نظام جامع استاندارد در سطح کشور نیز از سوی رهبر معظم انقلاب تعریف شده است.
اباذری اضافه کرد: همه باید کمک کنیم که استاندارد، دغدغه و چالش جامعه باشد و مردم ما استاندارد مطالبه کنند چون در غیر این صورت در حوزه استاندارد سازی موفق نمی شویم.
معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد: استاندارد در کشور ما و عرصه بین الملل مفهومی دیرپا است و همواره انسان ها برای ارتقای شاخص های سلامت و ایمنی تلاش کرده اند.
این همایش یک روزه بر اساس رویکردهای نوین استانداردسازی در سازمان، آگاهی بخشی قشرهای مختلف و ترویج استانداردها به همراه پنل تخصصی برای مطرح کردن مشکلات اصناف مختلف مرتبط با استاندارد برگزار شد.
در همایش استانداردسازی از چهار نفر از فعالان حوزه استانداردسازی و تدوین استاندارد از جمله محمد تقی زاده، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، محمد رضا گپل پور کارشناس استاندارد، عبدالعلی پولاد گر دبیر کمیته متناظر فولاد و غلامعلی قاسمی مدیر شرکت آموزشی کامیاران تقدیر شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.