خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر : 30551
Share

مجدمی: 2هزار گواهینامه در خوزستان در آستانه توقیف هستند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: حدود 2 هزار جلد گواهینامه با بیش از 25 نمره منفی در استان خوزستان در آستانه توقیف هستند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: حدود 2 هزار جلد گواهینامه با بیش از 25 نمره منفی در استان خوزستان در آستانه توقیف هستند.
سرهنگ عادل مجدمی با اشاره به چگونگی جریمه و شرایط توقیف گواهینامه با نمرات منفی بالا اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون تعداد 524 گواهینامه با بیش از 30 نمره منفی در استان خوزستان توقیف شده‌اند. همچنین در سال جاری 10 هزار و 943 دستگاه خودرو‌ با بیش از 1 میلیون تومان جریمه در خوزستان توقیف شده‌اند.
وی افزود: همچنین در حال حاضر در استان خوزستان حدود 2 هزار جلد گواهینامه با بیش از 25 نمره منفی در آستانه توقیف هستند.
مجدمی با بیان این‌که بیشترین آمار توقیف گواهینامه و خودرو در خوزستان مربوط شهر اهواز و پاسگاه‌های پلیس راه این شهر است، به سن رانندگان پرخطر اشاره کرد و گفت: رانندگان پر خطر بیشتر در سنین بین 18 تا 30 سال قرار دارند.
وی ادامه داد: افرادی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز از جمله عبور از چراغ قرمز، سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و استفاده از تلفن همراه می‌شوند، همراه با اعمال جریمه‌ای که در پی خلاف باید پرداخت کنند، یک نمره منفی نیز به گواهی‌نامه این رانندگان متخلف تعلق می‌گیرد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان عنوان کرد: اگر برای اولین بار، جمع نمرات منفی رانندگان به 30 نمره منفی برسد، به مدت 3 ماه از رانندگی محروم می‌شوند و در این مدت گواهینامه از آنان اخذ خواهد شد و در صورتی که گواهینامه شخص متخلف اخذ نشده است، باید خود برای تحویل دادن گواهینامه به پلیس اقدام کند.
مجدمی گفت: پس از گذشت 3 ماه محرومیت از رانندگی، شخص متخلف دوباره مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت می‌کند و پس از آن گواهینامه را تحویل خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: اگر افراد متخلف برای دومین بار، 25 نمره منفی دریافت کنند، گواهینامه آنان اخذ شده و پس از گذشت 6 ماه محرومیت از رانندگی و با پرداخت جریمه مجدد، می‌توانند گواهینامه را دریافت کنند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان افزود: گواهینامه افراد متخلف برای سومین بار با 20 نمره منفی اخذ خواهد شد، این گواهینامه‌ها ابطال می‌شود و در این صورت افراد پس از گذشت یک سال می‌توانند مجددا برای دریافت گواهی‌نامه به آموزشگاه‌های رانندگی مراجعه کنند.
وی با اشاره به شرایط بخشش افراد متخلف توضیح داد: اگر افراد برای اولین بار، 25 نمره منفی دریافت کرده باشند و تا شش ماه پس از آن مرتکب هیچ گونه تخلف و جرمی نشوند، 25 نمره منفی آنان حذف خواهد شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.