خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر : 30550
Share

توجه به وظایف تخصصی کارگروه علمی، پژوهشی استان و ارائه نظرات

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با تبیین وظایف و مأموریت‌های کارگروه علمی، پژوهشی و فناوری استان گفت: انتظار می‌رود سازمان‌های مختلف، نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه این اهداف و وظایف به دبیرخانه ارسال کنند تا در دستور کار جلسه آتی قرار گیرند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با تبیین وظایف و مأموریت‌های کارگروه علمی، پژوهشی و فناوری استان گفت: انتظار می‌رود سازمان‌های مختلف، نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه این اهداف و وظایف به دبیرخانه ارسال کنند تا در دستور کار جلسه آتی قرار گیرند.
دکتر ابراهیم حاجی‌دولو در دومین کارگروه علمی، پژوهشی و فناوری استان که امروز، سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: باید به وظایف کارگروه به‌صورت تخصصی توجه شود؛ با توجه به دستور کار و وظایف انتظار می‌رود سازمان‌های مختلف، نظرات و پیشنهادات خود را به دبیرخانه ارسال کنند تا در دستور کار جلسه آتی قرار بگیرند و تا پیش از پایان سال یک جلسه دیگر نیز برگزار شود.
وی با اشاره به مهم‌ترین وظایف در نظر گرفته‌شده برای کارگروه، گفت: تدوین و به‌روز رسانی سند آمایش علم و فناوری استان، برنامه‌ریزی در جهت استقرار و اصلاح نظام نوآوری در منطقه و استان، تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت آموزشی، پژوهشی و فناوری بر اساس سند آمایش مصوب، تعیین اولویت‌های تحقیقاتی و فناوری بر مبنای شناسایی نیازها، توانایی‌ها و مزیت‌های استان و نحوه نظارت بر فعالیت‌های علمی، فناوری و نوآورانه استان در چارچوب مصوبات شورای علوم، تحقیقات و فناوری از اهم این وظایف است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز  افزود: همچنین تدوین برنامه‌های حمایت از توسعه و ارتقاء مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و تدوین سازوکار و همسویی بین اهداف و سیاست‌های استانی در زمینه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری با اهداف سیاست‌های ملی، از دیگر مأموریت‌های این کارگروه است؛ امیدوارم که اعضای کارگروه اگر در این زمینه‌ها دستور کار دارند به دبیرخانه ارسال کنند تا دستور کار جلسه بعد قرار گیرند.
حاجی‌دولو با اشاره به برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردوغبار در دانشگاه شهید چمران و نحوه تأمین منابع مالی آن، عنوان کرد: پس از بروز گردوخاک‌های سال گذشته، با پیشنهاد شورای بررسی کارگروه گردوغبار استان، قرار شد که دانشگاه‌های استان این کنفرانس را برگزار کنند تا تمام تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، منسجم شود؛ قرار است این کنفرانس 12 اسفندماه برگزار شود.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کارگروه شناسایی مشکلات و مسایل استان و انتقال آن‌ها به دانشگاه‌ها است؛ در این زمینه نیز بحث سمینارهای نیازسنجی و نیازشناسی در استان آغاز شده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.