خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر : 30418
Share

حضرتی:مشترکان برق کلانشهر اهواز مجهز به کنتور هوشمند می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: مشترکان شرکت توزیع نیروی برق اهواز مجهز به کنتور هوشمند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: مشترکان شرکت توزیع نیروی برق اهواز مجهز به کنتور هوشمند خواهند شد.
یداله حضرتی با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور توسعه دولت الکترونیک و اعمال مدیریت مصرف برق و همچنین کنترل بار شبکه طرح نصب کنتورهای هوشمند در کلانشهر اهواز با حضور مجریان طرح فهام کلید خورد.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال سیاست‌های وزارت نیرو مبنی بر نصب کنتورهای هوشمند برق برای مشترکان، کمیته تخصصی سیستم‎های اندازه‌گیری هوشمند برگزار و 6 طرح برای اجرای آزمایشی نصب کنتورهای هوشمند در کلان شهرهای کشور در نظر گرفته شد که در این میان، شهرستان اهواز با توجه به شرایط خاص اقلیمی نیز به عنوان یکی از مناطق نمونه اجرای این طرح انتخاب شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در ادامه افزود: این جلسه باحضور نماینده سازمان بهره‌وری انرژی، نمایندگان شرکت مهام شرق به عنوان پیمانکار و شرکت نو‌آوران آرمان پویا و جمعی از معاونان، مدیران و کارشناسان این شرکت در خصوص مزایای اجرای طرح و نیازسنجی عملیاتی شدن آن به بحث و تبادل اطلاعات پرداختند.
حضرتی نصب کنتورهای هوشمند برای شرکت را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: این اقدام با هدف اعمال مدیریت مصرف و کاهش تلفات انرژی شبکه برق و ایجاد سیستم قرائت و کنترل از راه دور مشترکان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در شرایط خاص آب و هوایی اهواز ما همواره به دنبال افزایش سطح خدمات مطلوب و حفظ حقوق مصرف کنندگان هستیم و استفاده از این کنتورها حفظ آرامش و امنیت را برای مشترکان به دنبال داشته و بدلیل مونیتورینگ لحظه‌ای، کیفیت برق توزیعی برای مصرف‌کننده بسیار بالا خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در خصوص جزئیات بیشتر این طرح گفت: این طرح در فاز اول برای دو هزار مشترک اعم از دیماندی و تجاری و خانگی بصورت پایلوت برای تعداد یک‌هزار و 700 مشترک دیماندی و 300 مشترک سه فاز انجام می‌شود که از مزایای آن می‌توان به امکان بررسی 24 ساعته دیتاها، قرائت کنتور از راه دور، شناسایی تلفات شبکه، نظارت بر کیفیت برق توزیعی به شکلی که در صورت بروز هرگونه اشکال بدون نیاز به تماس مشترک، خود سازمان اقدام به رفع مشکل می‌کند.
وی در پایان گفت: شرکت توزیع نیروی برق اهواز با دارا بودن نیروهای کارآمد و بیش از 500 هزار مشترک همیشه پذیرای طرح‌های جدید بوده و امیدوار هستیم با  اجرای موفق این طرح بتوانیم زمینه کاهش تلفات انرژی، کاهش مدت زمان خاموشی‌های ناخواسته  و در نهایت رضایت‌مندی مردم را تأمین کنیم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.