خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر : 30413
Share

اختصاص 20 هکتار در شوش برای راه‌اندازی شهرک پرورش اسب

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد کشاورزی 20 هکتار از زمین‌های غرب کرخه را برای راه‌اندازی «شهرک پرورش اسب» و «پیست کورس اسب‌سواری» اختصاص داده است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد کشاورزی 20 هکتار از زمین‌های غرب کرخه را برای راه‌اندازی «شهرک پرورش اسب» و «پیست کورس اسب‌سواری» اختصاص داده است.
سید راضی نوری به برگزاری مسابقات قهرمانی زیبایی اسب در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: مسابقات از نظر کیفی و کمی در سطح بالایی برگزار شد و این را می‌توان از استقبال و رضایت مردم به خوبی احساس کرد.
وی ادامه داد: اسب اصیل عرب در شهرستان شوش دارای پیشینه و جایگاه بالایی است به نحوی که خانواده‌های زیادی در این منطقه با پرورش این نوع اسب، نقش زیادی در برقرار ماندن نام آن داشتند.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: شوش ظرفیتی به مراتب بالاتر از این مسابقات را دارد و قطعا می‌تواند مدیریت جشنواره‌ها و مسابقات بین‌المللی را نیز داشته باشد.
نوری به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های پرورش اسب اشاره کرد و گفت: یک سال است که راه‌اندازی «شهرک پرورش اسب» و «پیست مسابقات کورس» در شهرستان شوش مطرح شده که در این راستا، جهاد کشاورزی 20 هکتار از زمین‌های غرب کرخه را برای این موضوع اختصاص داده است.
وی ادامه داد: امیدواریم تا با مشارکت بخش خصوصی و دولتی، زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این شهرک و پیست فراهم شود چراکه با ایجاد این زیرساخت‌ها و با توجه به وجود ظرفیت بالای این شهرستان در ارتباط با پرورش اسب، می‌توان به آینده بسیار خوش‌بین بود.
این مقام مسئول در پایان به صنعت تولید اسب نیز اشاره کرد و یادآور شد: در منطقه چغازنبیل، در زمینی به مساحت 50 هکتار یک شهرک پرورش اسب دیگر نیز پیش‌بینی شده است که در این ارتباط باید هیئت سوارکاری استان خوزستان و هیئت سوارکاری شهرستان شوش به صورت جدی پیگیر باشند تا در بخش اقتصادی در حوزه اسب نیز گام‌هایی برداشته شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.