خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر : 28220
Share

کاویانی : وابستگی به درآمدهای نفتی عامل غفلت از نوسازی و تحول در نظام مالیاتی کشور

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان، وابستگی به درآمدهای نفتی را اساسی‌ترین عامل غفلت از نوسازی و تحول در نظام مالیاتی کشور عنوان کرد.

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان، وابستگی به درآمدهای نفتی را اساسی‌ترین عامل غفلت از نوسازی و تحول در نظام مالیاتی کشور عنوان کرد.
محسن کاویانی اظهار کرد: از آنجا که ثروت‌های ملی باید صرف برنامه‌ها و اقدامات پایدار شود دولت سعی دارد ضمن کاهش هزینه‌های جاری بودجه‌های عمرانی را افزایش دهد، بنابراین در سال‌های اخیر در ایران تلاش شده تا بار بودجه جاری از دوش درآمدهای نفتی برداشته و از طریق درآمدهای مالی تأمین شود.
کاویانی افزود: تاکنون وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی موجب غفلت از نوسازی و تغییر و تحول در نظام مالیاتی کشور شده و درآمدهای حاصل از آن جایگاه واقعی نداشته است.
مدیر کل امور مالیاتی خوزستان تصریح کرد: اکنون که درآمدهای دولت هم به سبب تحریم‌ها و هم به علت کاهش شدید قیمت جهانی نفت کاهش یافته، درآمدهای مالیاتی از اهمیت واقعی برخوردار است.
کاویانی اضافه کرد: هدفگذاری برنامه پنجم توسعه نیز تأییدی بر همین مسئله است چرا که بر اساس این برنامه باید 100 درصد بودجه جاری کشور از مالیات تأمین شود.
وی همچنین تامین 90 درصد درآمدهای دولت‌های جهان از طریق مالیات را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: در نظام‌های اقتصادی کشورهای توسعه یافته، درآمدهای مالیاتی علاوه بر این که مهمترین ابزار تامین کننده بودجه دولت‌ها محسوب می‌شوند، در اجرای سیاست‌ها و راهبردهای اقتصادی نیز نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کنند.
مدیر کل امور مالیاتی خوزستان تاکید کرد: با توجه به افزایش 230 میلیارد تومانی درآمدهای مالیاتی در استان این مبلغ در طرح‌های نیمه تمام عمرانی استان هزینه خواهد شد.
کاویانی اضافه کرد: در واقع پرداخت مالیات هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری برای افزایش میزان آسایش مردم و توسعه زیرساخت‌ها و خدمات دولتی است و صرف هزینه‌هایی می‌شود که می‌تواند آینده کشور را تضمین و زمینه گسترش خدمات بهداشتی، آموزشی، زیرساختی و امنیتی را فراهم کند.
این مسئول همچنین عنوان کرد: در مهرماه سال جاری اداره کل امور مالیاتی خوزستان 150 میلیارد تومان وصولی داشته که علاوه بر تحقق 96 درصدی نسبت به سهمیه ابلاغی از سوی سازمان امور مالیاتی کل کشور نسبت به مهر ماه سال گذشته 20 درصد نیز افزایش داشته است.
مدیر کل امور مالیاتی خوزستان، از وصول 1300 میلیارد تومان مالیات این اداره کل در هفت ماهه نخست امسال در بخش مالیات‌های مستقیم با 39 درصد افزایش و نیز و همچنین 1.270 میلیارد تومان مالیات‌های غیر مستقیم در بخش ارزش افزوده در همین مدت با افزایش 31 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
وی تاکید کرد: جایگزینی درآمدهای مالیاتی بجای درآمدهای نفتی نه تنها کاری ضروری بلکه عقلانی نیز است و توسعه نظام مالیاتی یکی از محورهای اساسی توسعه اقتصادی کشور شناخته می‌شود که این امر با همکاری و همدلی مودیان محترم مالیاتی در کشور با نظام مالیاتی میسر خواهد بود.
کاویانی در پایان بیان کرد: مودیان محترم مالیاتی می‌توانند جهت آگاهی از آخرین بخشنامه‌ها اخبار و دستورالعمل‌های مالیاتی به نشانی اینترنتیwww.tax.gov.ir مراجعه کرده و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و سوالات خود را از طریق سامانه پیامک 300072287 و تلفن گویای 33337755 به‌طور مستقیم با مدیر کل امور مالیاتی خوزستان در میان بگذارند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.