خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر : 28208
Share

ایجاد صنایع تبدیلی كشاورزی در دزفول

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: باید با تدوین برنامه های اصولی از ظرفیت محصولات کشاورزی شهرستان دزفول در ایجاد صنایع کوچک و بزرگ استفاده های زیادی کرد.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: باید با تدوین برنامه های اصولی از ظرفیت محصولات کشاورزی شهرستان دزفول در ایجاد صنایع کوچک و بزرگ استفاده های زیادی کرد.
اصغر نوراله زاده ظهر شنبه در آیین افتتاح یك تولیدی پوشاک زنانه در دزفول که با حضور مسئولانی از کشور و استان برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان دزفول به دلیل برخورداری از آب و زمین و طبیعت بسیار بکر در تمام فصول سال می توان کشاورزی کرد.
وی با بیان اینکه باید بتوانیم از محصولات کشاورزی دزفول در حوزه ایجاد صنایع کوچک و بزرگ استفاده کنیم، عنوان کرد: بهره مندی از تحقیقات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی دزفول در زمینه تنوع تولید محصولات بسیار مهم است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور تصریح کرد: وجود مرکز تحقیقاتی کشاورزی پیشرفته در دزفول قطعا یکی از حلقه های تامین کننده ای است که می تواند دزفول را سریعتر از منطقه مبدا محور وارد منطقه کارایی کند.
نوراله زاده ادامه داد: در فاز بعدی، این مرکز تحقیقات باید بتواند با ایده های خوب و طراحی های مناسب در حوزه اختراعات کشاورزی دزفول در زمینه اختراع محصولات و تجهیزات جدیدی که می تواند کارایی کشاورزان را بالا ببرد، ورود کند تا بدین ترتیب از سطح زیر کشت تولید بیشتری صورت بگیرد.
وی افزود : با این اقدامات امیدوار می شویم که شهرستان دزفول از بخش کارایی نیز به سمت شهری دارای اختراعات و نوآوری در حوزه کشاورزی پیش برود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور عنوان کرد: صندوق کارآفرینی خوزستان نیز باید حمایت های لازم را از شهرستان دزفول داشته باشد تا زمینه و فرصت کسب و کار برای این منطقه ایجاد شود.
مزیت رقابتی دزفول در حوزه کشاورزی است
نوراله زاده در ادامه در خصوص سیاست های صندوق کارآفرینی امید کشور در خوزستان و دزفول اظهار کرد: ما دو برنامه داریم که یکی مبتنی بر مزیت های رقابتی منطقه است به گونه ای که مثلا عمده مزیت رقابتی خوزستان و به ویژه دزفول در زمینه کشاورزی است که ما باید در حوزه صنایع پایین دست محصولات کشاورزی مثل تولید ادوات و هرآنچه به بخش کشاورزی خدمات می دهد، ورود کنیم.
وی با بیان اینکه ما باید در فرصت اشتغالزایی های خرد و کوچک این شهرستان نیز ورود کنیم، تصریح کرد: تا در این صورت ارزش افزوده منطقه بالا برود.
مدیرعامل صندوق بیمه کارآفرینی امید کشور در خصوص هدفش از سفر به شهرستان دزفول عنوان کرد: هدف ما شناسایی و بررسی مزیت های رقابتی دزفول خصوصا بخش کشاورزی بود که با توجه به اینکه در حوزه تولید و زنجیره عرضه محصولات کشاورزی این شهرستان از گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته ما بتوانیم حمایت های مالی لازم برای توسعه این اقدامات را داشته باشیم.
نوراله زاده همچنین به افتتاح تولیدی پوشاک زنانه در دزفول اشاره کرد و ضمن ارائه پیشنهاداتی برای پیشبرد کار این تولیدی، گفت: این تولیدی باید با برند خود، تولید انبوهی در سطح کل کشور داشته باشد تا در فازهای بعدی نیز بتواند در یک افق میان مدت و بلند مدت به ارسال محصولات خود به خارج از کشور نیز روی بیاورد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.