خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر : 28166
Share

«یک روز دیگر» صوتی شد

نسخه صوتی رمان «یک روز دیگر» نوشته میچ آلبوم با ترجمه گیتا گرگانی و صدای میکاییل شهرستانی منتشر شد.

نسخه صوتی رمان «یک روز دیگر» نوشته میچ آلبوم با ترجمه گیتا گرگانی و صدای میکاییل شهرستانی منتشر شد.
انتخاب موسیقی این کار توسط فرشاد آذرنیا و میکس و مسترینگ آن توسط سپهر عباسی صورت گرفته است.
"چیک" 10 سال پیش مادرش را از دست داد و از آن جا که خود را به شدت وابسته به او می‌دید زندگی‌اش از هم گسست. او کم‌کم در محیط کار و سپس خانه دچار بحران می‌شود، به الکل روی می‌آورد و از کار اخراج می‌شود و همسرش هم او را ترک می‌کند. "چیک" دایم به یاد مادر است و می‌داند که اگر او را داشت از منجلاب کنونی خلاصش می‌کرد. "چیک" حتی از جانب دختر جوانش هم طرد می‌شود تا جایی که بدون اطلاع پدر ازدواج می‌کند. تنهایی و نومیدی بر "چیک" چیره می‌شود و در نهایت تصمیم به خودکشی می‌گیرد. برای عملی ساختن این تصمیم عمدا در اتوبان تصادف مهیبی می‌کند اما با وجود شدت تصادف زنده می‌ماند.
او سپس در حالت مستی خود را از ارتفاعی بلند به پایین پرت می‌کند. این بار هم نه تنها جان سالم به در می‌برد بلکه مادر مرده‌اش را هم ایستاده در برابرش می‌بیند. این دیدار آغاز یک سفر نیمه خیالی و نیمه واقعی برای رودررو شدن با هویت حقیقی خود و شناخت ریشه‌های ناکامی‌های فردی او است؛ سفری که او را به زندگی و زندگی را به او باز می‌گرداند. "چیک" با مادر همراه می‌شود و از این رهگذر فضای خانواده و اخلاقیات پدر و مادر را به مرور می‌بیند. آن چه "چارلز" از این جا به بعد به صورت خرده روایت و مقطع تعریف می‌کند لحظه‌ها و صحنه‌هایی است که همراه با مادر و پدر سپری کرده است.
"یک روز دیگر" از آن دسته کتاب‌هایی است که با مطالعه‌ آن به عنوان اثری سهل و ساده، خوش ریتم و با موضوعی خانوادگی، می‌توان متوجه آن بخش از ادبیات روز جهان شد که مفاهیم بشری و دغدغه‌های اجتماعی انسان معاصر را بدون پیچیدگی و با لطافت و جذابیت بیان می‌کند.
نسخه صوتی رمان «یک روز دیگر» با قیمت 12 هزار تومان در انتشارات نوین کتاب منتشر شده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.