خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر : 28161
Share

۴ هزار نفر در ایستگاه هلال‌احمر ایران در عراق درمان شده‌اند

علی‌اصغر احمدی گفت: هلال‌احمر ایران ایستگاه‌هایی در کشور عراق مستقر کرده که تا بعدازظهر دیروز حدود چهار هزار نفر در این ایستگاه‌ها درمان شده‌اند.

علی‌اصغر احمدی گفت: هلال‌احمر ایران ایستگاه‌هایی در کشور عراق مستقر کرده که تا بعدازظهر دیروز حدود چهار هزار نفر در این ایستگاه‌ها درمان شده‌اند.
 
دبیر کل جمعیت هلال‌احمر در مرز شلمچه در خصوص تمهیدات صورت گرفته برای اربعین امسال اظهار کرد: ما امسال علاوه بر پایگاه ثابت، جایگاه‌های سیار نیز به آن اضافه کرده ایم. همچنین در مرز شلمچه، چذابه و مهران نیز یک فروند بالگرد برای انتقال بیماران در شرایط اضطراری مستقر است.
وی با بیان اینکه مسئولیت بهداشت مناطق و شهرهایی که مراسم اربعین در آنها برگزار می‌شود در این ایام با هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: بهداشت و درمان کشور بر عهده وزارت بهداشت و درمان است اما در آن‌سوی مرز اگر چه حاکمیت آن با عراق است اما در بحث بهداشت و درمان، مسئولیت با هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران است.
احمدی به ارائه آماری از اقدامات انجام‌شده از سوی جمعیت هلال‌احمر ایران در خاک عراق اشاره کرد و گفت: هلال‌احمر ایران در تعامل با هلال‌احمر عراق حدود یک هزار پزشک و پرستار برای خدمات‌رسانی به زوار به کار گرفته است.
دبیر کل جمعیت هلال‌احمر از استقرار ایستگاه امدادی هلال‌احمر در نقاط مهم عراق در این ایام به‌عنوان دیگر اقدام هلال‌احمر در این راستا اشاره و اظهار کرد: از نجف تا کربلا، در شهرهای کربلا تا نجف و نقاط مرزی شلمچه، مهران و چذابه به تناسب نیازهای موجود، ایستگاه‌هایی را برپا کردیم.
احمدی در ادامه با بیان اینکه یک بیمارستان صحرایی نیز برای این منظور پیش‌بینی‌شده است، افزود: ایستگاه‌های درمانی صرفاً برای زائران ایرانی نیستند و طبق آخرین آمار که متعلق به بعدازظهر روز گذشته است حدود چهار هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده و درمان شده‌اند.
وی از ورود ۸۰ تن دارو به خاک عراق خبر داد و از نهادهایی همچون سپاه، شهرداری تهران و وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان معین‌های جمعیت برای امر خدمات‌رسانی به زوار در خاک عراق تشکر کرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.