خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر : 28157
Share

ستاری: تغییر فرهنگ ورود نفت به بودجه عمومی

دکتر سورنا ستاری با بیان این‌که به دنبال احیای کارآفرینی در کشور و توسعه فرهنگ دانش‌بنیان هستیم، گفت: باید فرهنگی که پایه آن ورود نفت به بودجه عمومی در صد سال گذشته بود، را تغییر دهیم.

دکتر سورنا ستاری با بیان این‌که به دنبال احیای کارآفرینی در کشور و توسعه فرهنگ دانش‌بنیان هستیم، گفت: باید فرهنگی که پایه آن ورود نفت به بودجه عمومی در صد سال گذشته بود، را تغییر دهیم.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی شماره 3 و 4 اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های سفر خود اظهار‌کرد: در دور جدید سفرهای استانی نوع بازدیدها متفاوت است.
وی با بیان این‌که این سومین سفر به خوزستان است، افزود: بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و نشست با مسئولان آموزشی و پژوهشی استان از برنامه‌های سفر امروز است.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به اجلاس رؤسای بنیاد نخبگان در اهواز، گفت: نشست با رؤسای استانی بنیاد نخبگان از دیگر اهداف سفر امروز است؛ همچنین برگزاری جلسه مشترک با اتاق بازرگانی اهواز در برنامه‌ امروز قرار دارد.
ستاری با تصریح بر لزوم توسعه فرهنگ دانش‌بنیانی، خاطرنشان کرد: بیشتر به دنبال فرهنگ‌سازی هستیم که چگونه می‌توان شرکت‌های دانش‌بنیان را برای بازارسازی حمایت کرد؛ همچنین در حوزه کارآفرینی و رفاه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حمایت استانی لازم است.
وی در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهارکرد: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مشخص است که یک زیرساخت حمایتی است و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از تسهیلات آن از قبیل معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و وام‌های کم‌بهره استفاده کنند اما بیشتر از همه ما نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: باید کارآفرینی در کشور آموزش داده شود؛ ما به دنبال گسترش این فرهنگ هستیم. باید فرهنگی که پایه آن ورود نفت به بودجه عمومی در صد سال گذشته بود، را تغییر دهیم.
ستاری با بیان این‌که باید کارآفرینی در کشور گسترش یابد، عنوان کرد: باید به فرزندان خود آموزش دهیم که می‌توانند کارآفرین باشند و توانایی تولید اشتغال را دارند و این‌کار از طریق دانش انجام می‌شود؛ این فرهنگ باید در دانشگاه‌ها، نهادهای دولتی و در تمام جامعه ایجاد شود. معاونت علمی ریاست‌جمهوری به دنبال تحقق این هدف است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.