خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر : 28143
Share

بزرگترین موکب زائران اربعین حسینی در چذابه

این موکب در زمینی به مساحت دو هزار و 500متر ، دارای امکاناتی نظیر اسکان ، تغذیه ، بهداشت و درمان ، امداد و نجات ، فرهنگی و تجهیزات صوتی تصویری می باشد.

این موکب در زمینی به مساحت دو هزار و 500متر ، دارای امکاناتی نظیر اسکان ، تغذیه ، بهداشت و درمان ، امداد و نجات ، فرهنگی و تجهیزات صوتی تصویری می باشد.
حجت الاسلام نعمت الله خدامی که مدیریت این موکب را برعهده دارد گفت: همه امکانات و تجهیزات این موکب که بیشتر به اردوگاه شباهت دارد مردم نیکوکار اندیمشک و هیات شهدای این شهرستان به عشق سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی(ع) تهیه شده است.
امام جمعه اندیمشک افزود: روزانه حدود 500زائر اربعین حسینی از این نقطه مرزی که عازم کربلای معلا می شوند خدمت رسانی می شود و در روزهای آینده متناسب با افزایش شمار زائران ، حجم خدمات رسانی بیشتر خواهد شد.
وی گفت: برای آماده سازی زیرساخت های این موکب از قبیل سفت کاری کف زمین ، سرویس های بهداشتی و مخازن آب و برق رسانی از ماهها قبل برنامه ریزی شده و به تدریج امکانات و تجهیزات لازم با همت جوانان مشتاق و پرشور منطقه آماده شده است.
امام جمعه اندیمشک ، برپایی نماز جماعت ، پخش مستقیم از برنامه حرم اباعبدالحسین(ع) ، پخت نان خانگی ، واکس ، چایخانه و توزیع سه وعده غذایی صبحانه ، نهار و شام و حمل بار از مهمترین کارهای فرهنگی و خدمت رسانی به زائران در این موکب عنوان کرد.
خدامی گفت: حدود 20نفر به صورت شبانه روزی و به صورت چرخشی در این موکب مشغول خدمت رسانی به کاروان های زائران اربعین حسینی هستند.
امام جمعه اندیمشک که سال گذشته نیز مدیریت موکب مردم اندیمشک را در نزدیکی پایانه مرزی چذابه برعهده داشته افزود: در سالهای آینده قصد داریم این موکب را پس از حل مساله زمین آن به محلی دائمی با ساخت و سازی فنی برای خدمت رسانی به زائران حسینی تبدیل کنیم.
بنا به این گزارش در اطراف پایانه مرزی چذابه 105موکب مردمی به طول 1.5کیلومتر به صورت شبانه روزی به کاروان های اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.
تعداد زیادی از موکب های مردمی در مسیر اهواز تا بستان نیز در طول شبانه روز به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.
مرزهای چذابه و شلمچه دو کانون مهم تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان به شمار می روند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.