خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر : 28132
Share

زلقی :شتاب شهرداران دزفول برای کمک به میراث فرهنگی

یعقوب زلقی از برگزاری جلساتی با مدیران مناطق 3گانه این شهر و شهرداران در رابطه با مدیریت ساخت و ساز و فعالیت‌های حوزه میراث فرهنگی در هر یک از این مناطق خبر داد.

 یعقوب زلقی از برگزاری جلساتی با مدیران مناطق 3گانه این شهر و شهرداران در رابطه با مدیریت ساخت و ساز و فعالیت‌های حوزه میراث فرهنگی در هر یک از این مناطق خبر داد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول اظهار کرد: در روزهای گذشته با مدیران مناطق 3گانه شهری دزفول و شهرداران شهرهای اقماری این شهرستان در رابطه با مدیریت ساخت و ساز و فعالیت‌های حوزه میراث فرهنگی در هر یک از این مناطق جلساتی برگزار شده است.
یعقوب زلقی افزود: در این جلسات مصوب شد که هر شهردار در حوزه استحفاظی خود اقدام به چاپ بروشور و نصب تابلو با همکاری اداره میراث فرهنگی کند تا بدین ترتیب آثار مهم تاریخی هر منطقه مشخص شوند.
وی اضافه کرد: این اقدام هم به تخصصی‌تر شدن بحث گردشگری در این شهرستان کمک کرده، و هم ساکنان آن منطقه را با آثار و بناهای تاریخی موجود در آن قسمت آشنا می‌کند تا به طور ناخواسته تخریب و یا تعرضی به این بناهای مهم باستانی صورت نگیرد.
زلقی تصریح کرد: با انجام این کار، شهرداری‌های مناطق 9گانه دزفول نیز با این اطلاعات به طور هر چه بهتر آشنا شده و در زمینه کنترل ساخت و سازها، پیش از اعطای مجوز از میراث فرهنگی استعلام می‌گیرند و این اداره نیز در اسرع وقت بازرسان خود را برای بررسی عازم منطقه کرده و در کمتر از 24 ساعت پاسخ استعلام شهرداری را می دهد.
به گفته وی، اینگونه از تکرار اتفاقات تلخی همانند تخریب در تپه‌های تاریخی چغامیش نیز جلوگیری خواهد شد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول در پایان از قول مساعد مدیران مناطق 3گانه شهری دزفول و شهرداران شهرهای اقماری این شهرستان برای اجرای این طرح خبر داد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.